درمان گلودرد | نوشیدنی های درمان گلودرد | ازبین بردن گلودرد با نوشیدنی ها

این روزها که همه گلودرد دارن، تو این نوشیدنی ها رو بخور تا مریض نشی!

اگر طرفدار درمان دارویی نیستید و برایتان این سوال پش آمده که برای گلو درد چی خوبه، باید بدانید که گلودرد رو می‌توان بسیار راحت با نوشیدن مایعات درمان کرد. در ادامه با نوشیدنی های درمان گلودرد همراه ما باشید.
1402/10/03 12:15
نوشیدنی های درمان گلو درد

بهترین نوشیدنی ها برای درمان گلودرد رو میشناسی؟ گلودرد یکی از علائم سرماخوردگی است که می‌توان به راحتی آن را با نوشیدن مایعات درمان کرد. در این مطلب از سبک زندگی قرار است تا بهترین نوشیدنی ها برای درمان گلودرد را بهتون معرفی کنیم. ما به شما پیشنهاد می کنیم که در فصل زمستان که افراد زیادی سرما می خورند و یا مریض می شوند، شما این نوشیدنی ها رو برای پیشگیری و درمان گلودرد بخورید.

بهترین نوشیدنی های درمان گلودرد

دمنوش بابونه

بابونه به‌عنوان یک گیاه آرام‌بخش، حجم زیادی از فیتونوترینت‌ها یا مواد مغذی گیاهی را در خود جای داده است. همگی خواص ضدالتهابی دارند و می‌توانند التهاب بدن را تا حدود زیادی کاهش بدهند. همین کاهش سطح التهاب می‌تواند بیماری‌هایی مانند گلودرد را تسکین دهد. به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در ناحیه گلو یا حلق کمک کند. دمنوش بابونه فاقد کافئین است و شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز از آن استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز از دیگر دمنوش‌های بسیار مفید برای رفع گلودرد است. مصرف حجم متعادلی از آن در طول روز می‌تواند به بهبود خلق‌وخو و افزایش آرامش فرد کمک کند. چای سبز حاوی فلاونوئیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی فراوانی است. به همین دلیل هم نوشیدن یک فنجان چای سبز گرم، تاثیر مثبتی در کاهش گلودرد دارد. البته به یاد داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است. بنابراین نوشیدن بیش از ۲ فنجان از آن به‌منظور کاهش گلودرد توصیه نمی‌شود. بد نیست بدانید که حتی قرقره کردن چای سبز ولرم هم می‌تواند تاثیر مثبتی بر کاهش درد یا التهاب گلو داشته باشد.

دمنوش ریشه شیرین‌ بیان

 ریشه شیرین‌بیان می‌تواند خواص تسکین‌دهنده داشته باشد. به همین دلیل هم مصرف آن در دوران سرماخوردگی به تسکین گلودرد کمک می‌کند. از طرف دیگر، نتیجه مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، نشان می‌دهد. که خواص ضدباکتریایی ریشه شیرین‌بیان هم می‌تواند به کاهش گلودرد کمک کند. از این‌رو، افراد مبتلا به گلودرد می‌توانند در دوران سرماخوردگی، روزانه یک فنجان دمنوش ریشه شیرین‌بیان گرم مصرف کنند.

دمنوش نعناع

برگ‌های سبز نعناع دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدمیکروبی، ضدویروسی و ضدسرطانی فراوانی هستند. از این‌رو، مصرف دمنوش نعناع در روزهای سرماخوردگی به کاهش سطح التهاب در بدن، تقویت سیستم ایمنی و تسکین گلودرد کمک می‌کند. اگر می‌خواهید که از خواص بی‌نظیر نعناع برای تسکین گلودرد بهره‌مند شوید، می‌توانید برگ‌های تازه نعناع را کمی بکوبید تا عصاره آن خارج شود. سپس مانند چای سیاه، این برگ‌های کوبیده را همراه با آب نسبتا جوش دم کنید و دمنوش نهایی را با یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنید. ترکیب دمنوش نعناع و عسل، یک ترکیب بسیار باکیفیت و عالی برای تسکین گلودرد خواهد بود.

معجون آبلیمو و عسل

لیمو و عسل هر دو برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شوند. لیمو سرشار از ویتامین سی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. عسل هم به دلیل خواص ضدالتهابی و ضد باکتریایی خود می‌تواند به بهبود سرفه کمک کند و باعث تسکین درد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد، خوردن مقداری عسل باعث ایجاد یک پوشش بر روی مخاط گلو می‌شود و خشکی آن را کمتر و از تحریک بیشتر گلو جلوگیری می‌‌کند. به‌طور کلی عسل حاوی ترکیبات ضدباکتری است و یک تقویت‌کننده طبیعی برای مقابله با ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا به‌ حساب می‌آید.

برای درست کردن معجون عسل و آبلیمو کافی است یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آبلیمو تازه را داخل یک لیوان آب گرم حل کنید و بنوشید.

معجون شیر عسل

شیر گرم از گذشته برای بهبود بیماری‌ها استفاده می‌شد؛ یک نوشیدنی طبیعی و سالم که با غلظت مناسب خود باعث نرم شدن گلو می‌شود. شیر نه ‌تنها برای مقابله با بیماری‌ها مفید است، بلکه به تسکین آلرژی و حساسیت کمک می‌کند.

بلافاصله بعد از استشمام مواد شیمیایی مثل مایع ضدعفونی کننده و انواع شوینده، یک لیوان شیر گرم بنوشید تا آلودگی‌ها را از سیستم تنفسی و گوارشی شما خارج کند. یک لیوان شیر را گرم کنید، یک قاشق چای‌خوری دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید.

این معجون با خواص ضدباکتری و ضدویروسی به شما کمک می‌کند، دوره نقاهت بیماری را زودتر پشت سر بگذارید.

معجون شیر و زردچوبه

نوشیدن یک فنجان شیر داغ جوشانده‌شده به همراه نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه می‌تواند به بهبود التهاب و دردهای ناحیه تنفسی تحتانی و گلودرد کمک کند.

معجون زنجبیل-دارچین-شیرین بیان

معجون دیگری که می‌تواند یک گزینه خوب برای کاهش گلودرد باشد، معجون زنجبیل، دارچین و شیرین بیان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو قسمت زنجبیل، دو قسمت دارچین و سه قسمت شیرین بیان را بکوبید و با هم مخلوط کنید. سپس یک قاشق چایخوری از مخلوط گیاهی را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به لیوان آب اضافه کنید و تا سه بار در روز بنوشید.

منابع: خبر آنلاین _ دکتر تو 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36w792

اخبار داغ