رنگ کردن تخم مرغ | تخم مرغ هفت سین | تزیین تخم مرغ عید نوروز | درست کردن تخم مرغ رنگی

13 ایده خفن برای تزیین تخم مرغ سفره هفت سین! + عکس

یکی از دغدغه های هر سال برای چیدن سفره هفت سین، رنگ کردن تخم مرغ هاست! جای نگرانی نیست چون می خواهیم ایده های جالب آن را به شما یاد بدهیم!
13 ایده خفن برای تزیین تخم مرغ سفره هفت سین! + عکس

سبک زندگی: شب‌ های قبل از عید معمولا با جنب و جوش و پر هیجان می‌ گذرند، یکی از کارهای هیجان انگیز این شب ها، رنگ کردن تخم مرغ است، جذابیت سفره هفت سین به تخم مرغ رنگی هایی است که معمولا به تعداد اعضای خانواده داخل سفره هفت سین قرار می گیرد. اگر شما هم مثل هر سال دنبال ایده های جذاب برای رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین هستید با این مطلب همراه باشید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با ایده های رنگ کردن تخم مرغ عید نوروز آشنا می کنیم!

1. رنگ کردن با فرو بردن در رنگ

قسمتی از تخم مرغ های پخته شده یا سفالی را برای چند ثانیه در رنگ های جوهری یا گواش رقیق شده نگهدارید تا رنگ بگیرد و سپس بگذارید خشک شوند. اگر باز هم علاقه داشتید میتوانید بخش دیگری از تخم مرغ را وارد رنگ دیگری کنید.

2- تخم‌ مرغ کاهویی

با استفاده از یک قلم‌مو و رنگ اکرلیک سبز روشن تخم‌مرغ را رنگ کنید و اجازه دهید خشک شود. حالا با کمک یک لاک غلط‌‌‌ گیر یا با یک قلم‌موی نازک و رنگ سفید، خطوط کاهو را مانند تصویر روی تخم‌مرغ بکشید تا تخم مرغ هفت سین شما آماده شود.

3- تخم‌ مرغ خزه‌ ای

این تخم‌مرغ کار سبزه را هم برایتان می‌کند. اگر دسترسی به خزه دارید، می‌توانید آن‌ها را بعد از جمع کردن خشک کنید و روی تخم‌مرغ‌‌ها بچسبانید. تخم‌مرغ خزه‌ای می‌تواند یادآور زمین و طبیعت باشد و یک روش متفاوت برای تزئین تخم مرغ هفت سین است.

4- تخم‌ مرغ نقطه نقطه‌

تخم‌مرغ‌ها را با رنگ‌های روشن به طور یکدست رنگ کنید. سپس رنگ مخالف را با آب کمی رقیق کنید و با بازی کردن با سر قلم‌مو روی تخم‌مرغ‌ها بپاشید.

5- تخم‌ مرغ ارگانیک 

برای درست کردن این مدل، باید از تخم مرغ‌هایی استفاده کنید که به طور طبیعی پوستهء قهوه‌ای دارند. به سادگی، با یک لاک غلط‌گیر یا رنگ سفید و قلم‌موی نازک!

بیشتر بخوانید: با این وسایل دور ریختنی یک سفره هفت سین شیک بساز!

6- تخم‌ مرغ پرپری

درست کردن این طرح بسیار ساده است. کافیست سری به سرای مشیر خلوت در بازار بزرگ یا کوچه برلن در خیابان فردوسی بزنید و از خرازی فروش‌ها بسته به سلیقه خودتان پرهای مصنوعی بگیرید. اگر هم در نزدیکی طبیعت زندگی می‌کنید می‌توانید با جمع کردن پر پرندگان و چسباندن آن‌ها روی تخم مرغ هفت سین به سادگی این طرح زیبا را ایجاد کنید.

7- تخم مرغ هفت سین با طرح چاپی

اگر شما هم مثل ما سر و کارتان با کامپیوتر و دنیای دیجیتال است، همین حالا از چند طرح وکتوری یا فوتوشاپی آماده روی کاغذ سفید نازک پرینت بگیرید، آن‌ها را دوربُری کنید و روی تخم مرغ هفت سین بچسبانید.

8- تخم‌ مرغ خرگوشی

بچه‌ها عاشق این خرگوش‌های کوچک می‌شوند. برای درست کردن این خرگوش‌ها باید تخم مرغ هفت سین را بپزید تا سفت شوند. سپس با یک رنگ رقیق مثل اکولین یا آبرنگ نصف تخم‌مرغ را رنگ کنید و بگذارید خشک شود. سپس با یک مداد رنگی صورت، یقه و گوش‌ها را بکشید و با یک مداد شمعی صورتی رنگ گونه‌ها را ایجاد کنید.

9- رنگ کردن با دکوپاژ

با هنر دکوپاژ می تونید بدون داشتن مهارت در نقاشی، تخم مرغها را به زیبایی تزیین کنید. هنر  دکوپاژ کار زیاد سختی نیستید، فقط نیاز به دقت و حوصله و خلاقیت دارد.برای دکوپاژ می‌توان از کاغذهای نازک یا مجلات کاغذی نیز به‌جای دستمال‌کاغذی یا دستمال‌سفره استفاده کرد. شما طرح‌های منحصربه‌فردی روی تخم‌مرغ‌های هفت‌سینتان ایجاد خواهید کرد.

برای انجام این کار احتیاج به تخم مرغ، کپی های رنگی از طرح گل و بوته دلخواهتان یا دستمال کاغذی طرح دار، پایه تخم مرغ یا شمعدان، قیچی تیز، چسب شفاف (چسب دکوپاژ : چسب هایی که بعد خشک شدن بی رنگ می شوند مثل چسب چوب)، لاک بی‌رنگ یا وارنیش، قلم موی مسطح.

با کپی های رنگی (یا کاغذ رنگی و کاغذ کادو) شروع کنید. از قیچی تیز و کوچکی استفاده کنید و طرح های دلخواهتان را ببرید و در بیاورید و کنار دستتان بگذارید.

اگر طرح های شما خیلی ظریف و نازک هستند، نباید چسب را به آنها بزنید، بلکه باید چسب را به تخم مرغ بزنید.

قلم مو را داخل چسب شفاف بزنید و یک لایه نازک از آن را به قسمتی از تخم مرغ بزنید که می خواهید گل را به آن بچسبانید. حالا گل را بچسبانید، قبل از آنکه چسب خشک شود همه قسمت ها را صاف و هموار کنید تا برجستگی نداشته باشد.

یک لایه دیگر چسب روی گل بزنید و رویش را بپوشانید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خشک شود.

حالا بریده های دیگر گل ها را به همین ترتیب بچسبانید و هر دفعه قبل از چسباندن تکه دیگر صبر کنید تا تکه قبلی خشک شود.

وقتی همه گل ها را چسباندید و خشک شدند، روی کل تخم مرغ یک لایه دیگر چسب بزنید.

بعد آن را روی پایه تخم مرغ یا شمعدان بگذارید تا خشک شود.

برای براق شدن می توانید یک لایه لاک بی رنگ یا وارنیش بزنید.

بیشتر بخوانید: ایده های شیک و جذاب برای هفت سین مینیمال!

10- گل و گلدان

حتما لازم نیست هر طرح و نقشی را که در سر دارید روی پوسته تخم‌مرغ ها پیاده کنید. این بار گل‌ها را به جای قرار دادن در گلدان شیشه‌ای، داخل تخم مرغ‌ها بگذارید. سر تخم‌مرغ ها را سوراخ کنید و زرده و سفیده آن را خالی کنید. ساقه گل ها را تا جایی که می‌شود کوتاه کنید و داخل تخم مرغ‌ها بگذارید. برای ثابت نگه داشتن تخم مرغ هفت سین، روی سطح یک آینه چند قطره شمع آب شده بچکانید و تخم‌مرغ را بچسبانید.

11- تخم مرغ ترافلی 

درست کردن این تخم مرغ هفت سین بسیار راحت و البته هیجان انگیز است. کافیست مقداری ترافل ریز و رنگی رنگی (Candy Sprinkles) از شیرینی فروشی‌ها بخرید یا خودتان درست کنید. سپس سطح تخم‌مرغ را آغشته به چسب کنید و آن را داخل کاسه ترافل‌ها خوب بچرخانید تا به همه جای آن بچسبند. تخم مرغ‌های شما جلوه و رنگ و روی خاصی پیدا خواهند کرد. 

12- رنگ کردن با کلم قرمز

شاید فکر کنید رنگ کردن با کلم قرمز به شما تخم مرغ های قرمز و زرشکی یا حداقل بنفش تیره بدهد اما با شگفتی باید بگم که تخم مرغ های شما به رنگ آبی زیبایی در خواهد آمد.

 در اینجا تخم مرغ ها را لابلای مقداری کلم قرمز خرد شده، درون یک ظرف گذاشته و تا حدی که روی آنها پوشیده شود آب میریزیم و روی حرارت بسیار کم میگذاریم که جوش بیاید. بعد از جوش آمدن حرارت را تغییر نداده و میگذاریم به همین صورت نیم ساعت بجوشد تا بهتر رنگ بگیرد.

در تمام این مدت تخم مرغ ها را به آرامی جابجا میکنیم تا تمام قسمت های آن رنگ بگیرد

اگر حین یا قبل از جوشیدن آب موجود در ظرف کم شد میتواند دوباره به ظرف آب اضافه کنید.

اگر تخم مرغ پر رنگ تری میخواهید، کلم قرمز بیشتری استفاده کنید.

13- رنگ آمیزی کهکشانی

برای آموزش رنگ آمیزی تخم مرغ های کهکشانی به رنگ های اکرولیک همچون آبی ، بنفش ، طلایی ، زرد ، نقره ای ، سیاه و سفید و یک قلمو یا مسواک و همچنین یک تکه ابر احتیاج است.

قبل از هر چیزی باید کاملاً تخم مرغ ها را به رنگ سیاه در بیاورید و بعد هر رنگی که از قبل داشتید را با سیاه مخلوط کنید پس از این کار رنگ های مخلوط شده را با ابر به شکل غیر هماهنگ روی تخم مرغ ها ضربه بزنید.

در آخرین مرحله با استفاده از قلم مو یا مسواک رنگ طلایی ، سفید نقره ای را روی تخم مرغ بپاشید و توجه داشته باشید که بین هر مرحله کمی صبر داشته باشید تا رنگ های قبلی به طور کامل خشک شوند.

منبع: دلگرم




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36z872

اخبار داغ