دمنوش عناب | خواص دمنوش عناب | دمنوش عناب برای لاغری | طرز تهیه دمنوش عناب

خواص دمنوش عناب؛ از لاغری تا تقویت مو!

عناب، میوه‌ ای کوچک با خواص زیاد است. وقتی این میوه را می‌ جوشانیم، نتایج شگفت‌ انگیزی دارد. با خواص دمنوش عناب همراه ما باشید.
دمنوش عناب

خواص دمنوش عناب را می دانید؟ دمنوش عناب از میوه خشک عناب تهیه می‌ شود و خواص آنتی‌ اکسیدانی دارد و ما در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم خواص دمنوش عناب و طرز تهیه این دمنوش رو بهتون بگیم. یکی از مهم ترین خواص دمنوش عناب برای لاغری و کاهش وزن است اما بیایید ببینیم این میوه خوش‌ طعم چه فواید و کاربردهای دیگری دارد. اگر شما هم به سلامتی خود اهمیت می دهید، دمنوش عناب رو در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

خواص و نتایج مصرف دمنوش عناب

دمنوش عناب گزینه ای مناسب برای لاغری

همانطور که می دانید به طور کلی مصرف میوه و سبزیجات کمک ویژه ای به سلامت و کاهش وزن افراد می کند، عناب نیز از این قائله مستثنی نمی باشد و به خاطر بالا بود میزان پروتئین و فیبر این میوه و کالری کم می توان آن را یک گزینه ایده آل برای افرادی معرفی کرد که به دنبال کاهش وزن و لاغری می باشند.

بیشتر بخوانید: 10 خواص حیرت انگیز جوشانده پوست سیب

مورد دومی که در مورد دمنوش عناب وجود دارد این ست که با نوشیدن آن به نوعی مدت زمان بیشتری سیر خواهید بود و این موضوع باعث خواهد شد که فاصله زمانی مصرف مواد غذایی شما افزایش یابد و به ناخوآگاه بر روی کاهش وزن و لاغری شما تاثیر مثبتی ایجاد خواهد شد.

جوان سازی پوست و کمک به حذف جوش ها

از آنجایی که دمنوش عناب دارای مقادیر بالای فلاونوئید می باشد؛ وجود این ماده می تواند به از بین رفتن رادیکال های آزاد کمک چشمگیری کند.

رادیکال های آزاد یکی از عوامل اصلی برای به وجود آمدن چین و چروک در پوست صورت می باشد که شما می توانید با حذف آنها کمک ویژه ای به جوان ماندن پوست خود در طولانی مدت کنید.

علاوه بر این موضوع به طور کلی آب و عصاره عناب کمک ویژه ی به حذف التهابات و زخم های پوست شما می کند. عفونت های پوستی مانند اگزما، آکنه و جوش ها نیز با استفاده از دمنوش عناب به راحتی از بین خواهند رفت و در نتیجه شما می توانید یک پوست سالم و به دور از بیماری های عفونی در اختیار خواهید داشت.

به این مواردی که اشاره کردیم افزایش گردش خون در زیر پوست توسط عناب را نیز اضافه کنید که باعث می شود اکسیژن رسانی به پوست افزایش یافته؛ نتیجه این موضوع نیز درخشندگی و طراوت پوست می باشد.

تقویت رشد مو توسط دمنوش عناب

وقتی صحبت از رشد و تقویت موی سر می شود مهمترین موضوعی که باید به دنبال آن باشیم ایجاد گردش خون بالا در پوست سر می باشد که به طور غیر مستقیم نتایج ویژه ای بر روی رشد موی سر شما دارد.

در مورد دمنوش عناب می توان به وجود آهن در آن اشاره کرد که به بهبود گردش خون در پوست سر شما بسیار کمک می کند و به نوعی با تقویت فولیکول ها باعث می شود که رشد موی سر افزیش یابد.

ضد التهاب قوی و کاهش ابتلا به سرماخوردگی

در دمنوش عناب موضوعی که بسیار خود نمایی می کند وجود مقادیر بالای ویتامین C می باشد که باعث می شود گلبول های سفید خون افزایش پیدا کنند و بالطبع سیستم ایمنی بدن شما افزایش پیدا می کند، که همین موضوع باعث می شود که ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کاهش پیدا کنید.

علاوه بر این موضوع وقتی که این ویتامین سی با فلاونوئید ها همراه می شوند می تواند نقش اساسی در کاهش التهاب های داخلی ایفا کنند، همین موضوع در طولانی مدت باعث می شود که استرس اکسیداتیو در بدن شما کاهش پیدا کند که نتیجه آن کاهش چشمگیر خطر ابتلا به ناراحتی های مزمن مانند سرطلان و بیماری های قلبی می باشد.

علاوه بر تمام این موارد بزرگترین مشکلی که در مواقع التهاب و سرماخوردگی برای افراد ایجاد می شود عوارضی همچون تب، سرفه و گلو درد می باشد که دمنوش عناب می تواند به میزان قابل توجهی این موضوع را کاهش دهد.

کاهش استرس و اضطراب و کمک به درمان بی خوابی

موضوع استفاده از دمنوش عناب مربوط به یک سال، دو سال نمی باشد و بیش از 4000 سال می باشد که در کشور چین از این چای گیاهی به عنوان یک دمنوش سنتی آرام بخش استفاده می کنند.

اما این تمام ماجرا نمی باشد و تحقیقات جدید مهر تاییدی بر این تاثیر شگفت انگیز می باشند تا جایی که ثابت شده است دمنوش عناب با کاهش سطح هورمون های استرس به بهبود خلق و خو و درمان استرس و اضطراب کمک می کند.

در طب سنتی چین از چای عناب برای آرامش اعصاب استفاده می شود و گفته شده که نوشیدن آن قبل از خواب می تواند به درمان بی خوابی شبانه کمک کند.

علاوه بر این موضوعات یکی از مشکلات رایج در سیستم خواب افراد وجود همین استرس و اضطراب های درونی می باشد که شما با نوشیدن این چای می تواند تا میزان قابل توجهی این موضوع را مدیریت و رفع کنید.

روش تهیه دمنوش عناب 

مواد لازم 

  • بیست عدد عناب
  • سی گرم ریشه زنجبیل تازه
  • ده گرم چوب دارچین
  • یک و نیم لیتر آب

نحوه دم کردن

  • شما برای آماده کردن دمنوش عناب کار سختی ندارید و می توان گفت مشکل ترین جای کار همان جمع آوری مواد اولیه لازم می باشد، پس از آن کافیست درون یک کتری آب را ریخته و بر روی حرارت قرار دهید.
  • قبل از آنکه آب به دمای جوش برسید (80 درجه سانتی گراد) عناب ها، زنجبیل و دارچین را به آن اضافه کنید و اجازه دهید با یک دمای ملایم آب شما به نقطه جوش برسد و به مدت حدوداً ده دقیقه ترکیب شما بجوشد.
  • پس از جوشیدن، لازم است شعله را خاموش کرده و با انداختن یک پارچه بر روی کتری اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دمنوش عناب شما دم بکشد و آماده نوشیدن شود.
  • از آنجایی که چای گیاهی عناب به خودی خود دارای مزه شیرین و خوشمزه ای می باشد توصیه می شود که از اضافه کردن شیرین کننده ها خودداری کنید.

منبع: کافی مافی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/395p72

اخبار داغ