طرز تهیه کره سیب | مواد لازم تهیه کره سیب

کره سیب، یه صبحانه عالی و لذیذ برای امروز + طرز تهیه

در طول هفته می توانیم برای صبح ها صبحانه های متفاوت و خوش طعمی تهیه کنیم که یکی از خوش طعم و خوش عطر ترین صبحانه ها کره سیب کمی باشد.
1403/06/26 05:00
کره سیب، یه صبحانه عالی و لذیذ برای امروز + طرز تهیه

کره سیب یک کره خانگی است که البته هیچ کره ای در آن استفاده نشده و بخاطر ظاهر کره مانندی که دارد به آن کره می گویند، کره سیب مانند مارمالاد است، البته از کره بادام زمینی یا کره پسته الهام گرفته، چون بافت آن شبیه این مدل کره ها می شود، اما بدون شکر و افزودنی است و می تواند به تنهایی با یک مقدار گردو روی نان سبوس دار کاملاً رژیمی و سالم باشد. برای صبحانه و میان وعده می توان از این کره سیب استفاده کرد.

مواد لازم کره سیب

  • سیب ۴ عدد
  • نمک ۱ پنس
  • وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
  • شکر قهوه ای ۳ قاشق غذاخوری
  • دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری

بیشتر بخوانید: دسر سیب و خامه، عصرونه کافی شاپی امروز + طرز تهیه

طرز تهیه کره سیب برای میان وعده و صبحانه

ابتدا برای تهیه این میان وعده و یا صبحانه خوش طعم باید سیب های مورد نظر را بردارید و قسمت های خرابی را با چاقو جدا و کنید و همچنین دانه های سیب را خارج و تکه نمایید. حالا باید قابلمه ای مناسب را برای پختن سیب ها بر روی حرارت قرار دهید.

سیب های تکه شده  را درون قابلمه بریزید و کمی بعد شکر را بی افزایید. شما به دلخواه می توانید مقدار شکر را کم و زیاد کنید. سپس باید صبر کنید تا شکر های موجود در قابلمه ذوب شوند. حالا باید به مقدار مورد نظر پودر دارچین درون سیب ها بریزید.

ریختن دارچین برای خوش عطر تر شدن این کره می باشد و شما به دلخواه می توانید مقدار را بیشتر و یا کمتر کنید. در ادامه باید نمک را هم به سیب اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید. حالا باید صبر کنید تا سیب آب بندازد.

پس از گذشت مدت زمانی سیب قهوه ای رنگ می شود و باید کمی صبر کنید. حرارت را خاموش کنید و وانیل را به سیب بی افزایید. سیب را داخل غذاساز و یا حتی مخلوط کن بریزید و به خوبی میکس کنید تا کره ای یک دست به دست بی آید.

هر چه بهتر پوره کنید کره شما خوش طعم تر می شود. در آخر باید درون ظرف شیشه ای و تمیز را خشک کنید و کره را در ظرف بریزید. کره سیب را مدتی می توان در یخچال مانند انواع مربا نگهداری کرد و در زمان نیاز سرو کرد. نوش جان.

منبع : آرگا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/39k6ae

اخبار داغ