آلو برای رشد مو | تقویت مو با آلو | جلوگیری از ریزش مو با آلو سیاه

۷ خواص آلو سیاه برای مو | از رفع شوره و موخوره تا پرپشتی موها

جالب است بدانید خواص آلو سیاه برای مو بسیار متنوع هستند. این میوه مغذی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند به تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کند
1403/05/22 10:00
۷ خواص آلو سیاه برای مو | از رفع شوره و موخوره تا پرپشتی موها

آلو سیاه برای مو مفید است؟ آلو سیاه یکی از میوه‌های خوشمزه و محبوب تابستانی است که به خاطر طعم جذاب و خواص زیادی که برای سلامتی و زیبایی دارد، به شکل‌های مختلف تازه و خشک شده و حتی خام یا پخته مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین فواید آلو سیاه برای مو ، کمک به سلامتی و زیبایی موها است. شاید جالب باشد ولی آلو سیاه می‌تواند موهایی زیبا، سالم و درخشان را به شما هدیه بدهد. با ما همراه باشید تا با فواید آلو سیاه برای مو آشنا بشین.

خواص و فواید آلو سیاه برای مو

آلو سیاه یک منبع مهم و عالی از انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن به حساب می‌آید. شاید جالب باشید بدانید که خوردن آلو سیاه به صورت تازه، خشک یا پخته، یا استفاده از ماسک آن روی موها، می‌تواند روی سلامت، زیبایی، رشد، از بین بردن شوره سر، محکم‌تر شدن ریشه موها، رفع بیماری‌های پوست سر و … تاثیر بگذارد. هر چند خوردن مواد غذایی و تغذیه درونی بدن از استفاده موضعی موثرتر است.

بیشتر بخوانید: با خوردن آلو سیاه می تونم وزن کم کنم؟ + توضیحات

در ادامه به شما خواهیم گفت که این ویتامین‌ها، چه تاثیری روی موی سر دارند و چطور به رشد و سلامت مو، کمک می‌کنند.

۱- خواص آلو سیاه برای رفع شوره سر

«شوره سر» یکی از مشکلات رایج پوست سر است که به خاطر خشکی بیش از حد پوست سر، اتفاق می‌افتد. افراد زیادی با مشکل شوره سر، دست و پنجه نرم می‌کنند و گاهی اوقات، عوض کردن شامپوها یا نرم‌کننده‌ها، هیچ تاثیری در رفع شوره سر ندارد و حتی شرایط را وخیم‌تر می‌کند. در این مواقع کمک گرفتن از مواد طبیعی، بهترین راه‌ حل است.

آنتی اکسیدان‌های موجود در آلو سیاه می‌توانند خارش پوست سر را متوقف کنند. همچنین آلو سیاه با خواص ضد التهابی خود می‌توانید، التهاب پوست سر را از بین ببرد. در نتیجه کاهش التهاب و خارش پوست سر،‌ به مرور شوره سر نیز از بین خواهد رفت.

۲- آبرسانی موها و رفع خشکی و موخوره با خوردن آلو سیاه

موهای سر، به خاطر عوامل محیطی، آلودگی، استفاده از شامپوهای قوی و رنگ کردن، بسیار در معرض خشکی و از دست دادن رطوبت هستند. موها وقتی رطوبت خود را از دست بدهند، شکننده و خشک شده و مستعد موخوره می‌شوند.

آلو سیاه یکی از میوه‌های آبدار و سرشار از فیبر است که باعث آبرسانی و هیدراته کردن مو می‌شود. در صورتی که موهایتان به اندازه کافی رطوبت داشته باشد، نرم‌تر و براق‌تر می‌شوند و از زبری آنها جلوگیری می‌کند.

۳- آلو سیاه و تقویت رشد موها

یکی دیگر از فواید آلو سیاه برای مو، کمک به افزایش رشد موها است. از آن جایی که آلو سیاه، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی دارد، می‌تواند گردش خون را در پوست سر سرعت داده و فولیکول‌های مو را تقویت کند. در نتیجه تارهای مو، ضخیم‌تر شده و رشد آنها بیشتر می‌شود. بنابراین موهای سالم‌تر با ریشه‌های محکم‌تری خواهید داشت.

ویتامین C موجود در آلو سیاه علاوه بر رفع شوره سر، به رشد موها هم کمک می‌کند. فولیکول مو اغلب در اثر شوره‌ و پوسته پوسته شدن پوست سر مسدود می‌شود. اگر این مشکل به سرعت رفع نشود، باعث آسیب دیدن فولیکول‌ها و مانع از رشد مو می‌شود.

آلو سیاه می‌تواند با باکتری‌های پوست سر مبارزه کند و پوست را تسکین دهد تا شوره‌ سر را از بین ببرد. این موضوع باعث می‌شود از شر باقی‌مانده یا فولیکول‌های مرده روی پوست خلاص شوید و روند رشد مو تقویت شود.

بیشتر بخوانید: این ماسک رو بزن و با شوره موهات خداحافظی کن + طرز تهیه

۴- خواص آلو سیاه برای ترمیم سلول‌های مو

فولیکول‌ها در اصل مواد سازنده مو هستند و شکل فولیکول می‌تواند روی شکل مو، بافت و مشخصات فردی مو، تاثیر بگذارد. هر چه میزان فولیکول‌ها بیشتر باشد، موهای پر پشت‌تر و قوی‌تری خواهید داشت. اما اگر فولیکول‌‌های مو به خوبی تغذیه نشوند، موها سست و دچار ریزش می‌شوند.

آلو سیاه مواد معدنی و ویتامین‌های مفیدی برای تغذیه فولیکول‌ها دارد. عناصری مثل روی، آهن، منیزیم و … می‌توانند فولیکول‌ها را تغذیه کنند و همچنین برای ساخت فولیکول‌های جدید و ترمیم سلول‌های فولیکول آسیب‌دیده، مفید هستند.

۵- جلوگیری از ریزش مو با آلو سیاه

اگر خودتان مدام در معرض استرس‌های روزمره باشید یا تغذیه نامناسب و مشکلات هورمونی داشته باشید، باید دیر یا زود، منتظر ریزش موهایتان باشید. البته عوامل مختلف زیادی می‌توانند موجب ریزش موها شوند. اما برای اینکه روند ریزش موها را متوقف کنید باید به فکر چاره‌ای برای تقویت فولیکول‌های مو باشید.

آلو سیاه محتوای زیاد پتاسیم دارد. با این ماده معدنی موجود در آلو سیاه، می‌توانید از طریق تقویت فولیکول‌های مو، از شکستن و ریزش موها جلوگیری کنید، در نتیجه‌ موهای سالم و شادابی داشته باشید.

علاوه بر این، آلو سیاه می‌تواند برای «درمان خستگی آدرنال» (خستگی آدرنال به خاطر استرس مزمن و کمبود آدرنال رخ می‌دهد) هم مفید باشد. این موضوع می‌تواند به توقف ریزش مو و تقویت رشد بیشتر مو کمک زیادی کند، چون غدد فوق کلیوی برای حفظ توازن هورمونی مناسب بسیار مهم هستند.

۶- آلو سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید برای مو

احتمالا می‌دانید که رادیکال‌های آزاد موجود در محیط و آسیب‌‌های محیطی مثل آلودگی هوا و تابش اشعه‌های خورشید می‌تواند موجب آسیب دیدن موها شود. آلو سیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مثل پلی فنول‌ها و فلاونوئید‌ها است و می‌تواند موها را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده و از شکنندگی و آسیب دیدن آنها جلوگیری کند.

ویتامین E موجود در آلو سیاه، سلول‌های غشای مو را تقویت می‌کند و مانع حمله‌ رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های پوست سر می‌شود. به همین خاطر افرادی که به‌ طور مداوم آلو سیاه و آلو بخارا می‌خورند موهایی سالم، قوی و ضخیم دارند.

بیشتر بخوانید: پروتئین تراپی موهات رو تو خونه با این ماسک مو انجام بده + روش تهیه

۷- خواص آلو سیاه برای رنگ مو

برای اینکه موهای خوشرنگی داشته باشید، باید موها را با مس و آهن تغذیه کنید. این عناصر مفید می‌توانند  هورمون «ملاتونین» را در موها تولید کنند. اگر به صورت مرتب آلو سیاه را در رژیم غذایی خود جای دهید، ملاتونین‌های تولید شده در مو، از سفیدی زودرس موها جلوگیری می‌کنند.

از طرفی «کولین» نوعی ماده مغذی است که علاوه بر عملکردهای مهم در حفظ سلامت بدن، در تولید رنگدانه مو و پیشگیری از کدر شدن آن و همچنین جلوگیری از ریزش مو در بارداری و موارد دیگر موثر است. کولین موجود در آلو سیاه با تنظیم تولید سبوم به حفظ محیط سالم پوست سر کمک می‌کند و باعث رشد موها می‌شود.

منبع: مجله کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/39k9yw

اخبار داغ