دمنوش برای آلرژی بهاری | دمنوش برای حساسیت فصلی بهار | درمان آلرژی بهاری با دمنوش

7 دمنوش گیاهی برای فراری دادن آلرژی و حساسیت در بهار!

یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد با آن درگیرند و کلافه می شوند آلرژی و حساسیت فصلی است، دمنوش های کاهش آلرژی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند!
7 دمنوش گیاهی برای فراری دادن آلرژی و حساسیت در بهار!

فرقی ندارد درگیر آلرژی فصلی هستید یا به مواد خاصی حساسیت دارید، در فصل بهار اغلب مردم با واکنش‌ های ایمنی آلرژیک درگیر هستند. بسیاری از افراد برای کاهش علائم آلرژیک به سراغ داروهای آنتی هیستامین می‌ روند و عده‌ ای دیگر از دمنوش‌ های کاهش آلرژی استفاده می‌ کنند! حالا که فصل بهار رسیده و تقریبا همه با آلرژی بهاری درگیر هستیم، می خواهیم دمنوش های کاهش آلرژی را به شما معرفی کنیم. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با انواع دمنوش های کاهش آلرژی آشنا می کنیم!

 زنجبیل

زنجبیل خواص بی‌شماری دارد و بیشترین مورد استفاده از آن از بین بردن حالت تهوع است. دمنوش زنجبیل حاوی آنتی‌هیستامین طبیعی است و به کاهش التهاب مخاط بینی کمک می‌کند. شما می‌توانید کمی زنجبیل تازه را با آب گرم دم کنید و سپس آن را با عسل شیرین کرده و بنوشید.

نعنا فلفلی

دمنوش نعنا فلفلی به عنوان یک دمنوش ضد احتقان شهرت دارد. این دمنوش ترشح آنزیم‌های ضدالتهابی مثل هیستامین‌ها که دلیل اصلی بروز واکنش‌های آلرژیک هستند را کاهش می‌دهد. پس می‌توان گفت دمنوش نعنا فلفلی یک انتخاب مناسب برای کاهش علائم آلرژی است.

 بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی معطر با رایحه‌ی لیمو و از خانواده‌ی نعناها است. دمنوش بادرنجبویه سردرد و علائم تنفسی مرتبط با آلرژی را تسکین داده و خاصیت آرامش‌بخش دارد.

بیشتر بخوانید: (ویدیو) بدن خوش بو میخوای؟! این دمنوش رو هفته ای 2 بار بخور!

ریشه‌ شیرین بیان

ریشه‌های شیرین بیان اثرات آنتی‌هیستامینی و ضدالتهابی بسیار قدرتمندی دارند. دم کرده‌ی شیرین بیان می‌تواند به کاهش علائم آلرژی و رفع خارش بینی کمک کند.

چای سبز

چای سبز یک آنتی‌اکسیدان غنی از کوئرستین است و با خاصیت ضدالتهابی خود سیستم ایمنی بدن را در برابر آلرژن‌ها تقویت می‌کند. کوئرستین همان منشا رنگدانه‌های چای سبز است و به جلوگیری از واکنش‌های ایمنی ناشی از مواجهه با گرده، گردوغبار و موی حیوانات کمک می‌کند.

انواع توت‌ها

کوئرستین در انواع توت‌ها هم یافت می‌شود، پس یک فنجان دمنوش توت فرنگی یا بلوبری برای کاهش علائم آلرژی در فصل بهار بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: درد پریودی کلافت می کنه؟ این دمنوش ها رو بخور!

زردچوبه

زردچوبه با خاصیت ضدالتهابی قوی خود مشهور شده است. همچنین این ادویه‌ی خوش‌رنگ به عنوان یک آنتی‌هیستامین قوی می‌تواند در کاهش علائم آلرژی فصلی هم مفید باشد. اگر هر سال با آلرژی فصلی درگیر هستید مصرف دمنوش زردچوبه را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.

منبع: چشمک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/39qj72

اخبار داغ