خوراکی های پروتئین دار | مواد غذایی پروتئینی | کاهش وزن

با این خوراکی ها، سریع تر لاغر شو! | معرفی مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری

برای داشتن بدنی سالم، دریافت مقدار کافی پروتئین تو رژیم روزانه خیلی مهمه! این مقدار پروتئین رو می تونین با مصرف بعضی از خوراکی های پروتئین دار به دست بیارین!
با این خوراکی ها، سریع تر لاغر شو! | معرفی مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری

 پروتئین در هر سلول بدن از ماهیچه‌ ها گرفته تا اندام‌ ها، پوست و حتی هورمون‌ های ما وجود داره و به عضله‌ سازی، حفظ قدرت و انرژی بدن کمک می کنه، مصرف خوراکی های پروتئین دار می تونه بخش زیادی از پروتئین رو وارد بدنتون کنه! علاوه بر اون خوردن خوراکی های پروتئین دار فواید زیادی از جمله عضله سازی، احساس سیری بیشتر بعد از غذا و کاهش وزن داره! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با انواع خوراکی های پروتئین دار آشنا می کنیم!

گوشت گاو بدون چربی

گنجاندن گوشت گاو در رژیم غذایی نه تنها پروتئین بدنتان را تأمین می‌کند، بلکه حاوی مواد مغذی دیگری مانند روی (که در ایمنی بدن نقش دارد) و آهن (که اکسیژن را تأمین می‌کند) است

مرغ

مرغ به‌عنوان یک غذای اصلی همه کاره در لیست مواد غذایی پروتئین دار قرار می‌گیرد. غذاهای رژیمی با مرغ بسیاری وجود دارد که می‌تواند تنوع رژیم غذایی شما را بالا ببرند. پس شما می‌توانید بدون محدودیت از این ماده غذایی خوشمزه استفاده کنید.

ماهی قزل آلا

ماهی سالمون ممکن است به خاطر چربی‌های سالمش که از سلامت قلب حمایت می‌کند، مشهور شده باشد. اما این غذا حاوی مقدار زیادی پروتئین هم است.

کلم بروکلی

مقدار یک فنجان کلم بروکلی خام تقریباً ۲٫۶ گرم پروتئین دارد و علاوه بر پروتئین حاوی انواع مواد مغذی مانند فولات یا همان اسید فولیک و پتاسیم می باشد. این سبزی بسیار مقوی در هر یک فنجان تنها ۳۱ کالری دارد.

لبنیات کم‌ چرب

روسو معتقد است محصولات لبنی کم‌چرب نیز نمونه‌هایی از مواد غذایی غنی از پروتئین‌ هستند که ممکن است برای کاهش وزن مفید باشند. او پیشنهاد می‌کند شیر، ماست یا پنیر ساده، کم‌چرب یا بدون چربی را انتخاب کنیم.

غلات کامل

دانه‌های غنی از پروتئین و غلات کامل از دیگر گزینه‌های عالی‌ هستند.

روسو می‌گوید: ماکارونی سبوس‌دار پُر پروتئین را در رژیم غذایی بگنجانید، زیرا شما را بدون دریافت کالری زیاد- که در کربوهیدرات‌های آرد سفید فراوری‌شده وجود دارد- سیر نگه می‌دارند.

همچنین برای کاهش وزن به‌جای برنج یا پاستا سراغ کینوا بروید.

«استاسی گولبن»، کارشناس تغذیه سالم به بیزنس اینسایدر گفت: این دانه‌های بدون گلوتن جایگزین خوشمزه و سالمی برای برنج یا پاستا محسوب می‌شوند. یک وعده کینوا تقریبا هشت گرم پروتئین و پنج گرم فیبر مناسب برای روده دارد.

آجیل‌ ها

دانه‌ها و مغزهای آجیل‌، مواد مغذی عالی برای هر نوع رژیم‌ غذایی در سبک زندگی سالم‌ هستند. بادام و پسته و بادام زمینی حاوی پروتئین زیاد و فیبر مناسب روده‌اند.

میگو 

به گزارش ایندیپندنت، کارشناسان همچنین یادآور می‌شوند میگو پروتئینی بسیار کم‌کالری‌ است. این ماده غذایی همچنین منبع عالی ید است که برای کمک به حفظ سلامت تیروئید و مدیریت سوخت‌وساز بدن ضروری است. بنابراین، برای رسیدن به کاهش وزن و تامین پروتئین بدن، گزینه بسیار خوبی است.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع سرشاری از پروتئین، مواد مغذی و چربی های سالم است. تحقیقات و مطالعات مختلفی نشان داده که مصرف این ماده ی غذایی احساس سیری طولانی مدت تری به فرد می دهد و می تواند از پرخوری کردن جلوگیری کند. برای مثال دانشمندان در یک تحقیق معتبر به این نتیجه رسیدند که گروهی از زنانی که برای صبحانه به جای شیرینی تخم مرغ می خورند برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند و در طول روز هم کالری کمتری مصرف می کنند.

کینوا

یک دانه کینوا بدون گلوتن و منبع تمام ۹ اسید آمینه ضروری بدن است که در فهرست مواد غذایی پروتئین دار قرار دارد. کینوا با لوبیا سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا یک شام خیلی خوشمزه خواهد بود.

ماست یونانی

حتما می‌دانید که ترکیبات ماست یونانی با ماست معمولی متفاوت است. درواقع برای تهیه ماست یونانی، به منظور از بین بردن آب موجود در بافت ماست، آن را صاف می‌کنند. به عبارت دیگر، نسبت به ماست معمولی قند کم‌تری دارد و سرشار از پروتئین است.

کره بادام زمینی

مصرف کره بادام زمینی یک راه ساده و طبیعی برای دریافت پروتئین محسوب می‌شود. شما می‌توانید یک ساندویچ خوشمزه با کره بادام زمینی درست کرده یا آن را به‌عنوان میان‌وعده نوش جان کنید. به‌طورکلی کره‌های تهیه شده از آجیل مقادیر قابل توجهی پروتئین دارند.

ذرت

هر یک فنجان ذرت زرد حاوی حدود ۱۵٫۶ گرم پروتئین می باشد و علاوه بر این، حاوی مقادیر زیادی فیبر و مواد معدنی از جمله کلسیم است.

حبوبات

انواع حبوبات مقدار زیادی فیبر و پروتئین دارند از این رو گزینه ی بسیار خوبی برای قرار دادن در فهرست غذاهای رژیمی هستند. مصرف حبوبات می تواند بسیاز سیر کننده باشد. اما برخی از افراد ممکن است در هضم حبوبات مشکل داشته باشند.

منبع: غفاری دایت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3e8l63

اخبار داغ