کتلت بوقلمون | طرز تهیه کتلت بوقلمون | مواد لازم کتلت بوقلمون

دستور تهیه کتلت بوقلمون لذیذ و مجلسی؛ مناسب برای مهمانی ها!

کتلت بوقلمون یکی از کتلت های خوش طمع و خوشمزه است که می توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید و برای وعده شام و یا نهار استفاده کنید.
دستور تهیه کتلت بوقلمون لذیذ و مجلسی؛ مناسب برای مهمانی ها!

کتلت بوقلمون یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی است که با گوشت بوقلمون درست می شود، کتلت بوقلمون بیشتر مناسب سرو در مهمانی ها و مراسم های خاص شما می باشد، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه کتلت بوقلمون آشنا می کنیم

مواد لازم برای تهیه کتلت بوقلمون برای ۴ نفر

  • سیب زمینی: ۱ عدد بزرگ
  • گوشت بوقلمون: 400 گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • آرد سوخاری: ۱ لیوان
  • نمک، زردچوبه و فلفل قرمز: به مقدار کافی

بیشتر بخوانید: به جای کتلت های تکراری، کتلت برنجی درست کن! + طرز تهیه

طرز تهیه کتلت بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه کتلت بوقلمون مجلسی ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و به اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و مغز آن نرم شود. در ادامه گوشت بوقلمون را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه گوشت بوقلمون چرخ شده به سیب زمینی اضافه می کنیم و تخم مرغ را به همراه نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به مواد کتلت اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط گوشت بوقلمون را ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

بیشتر بخوانید: این غذای فوری در خوشمزگی رقیب ندارد! + طرز تهیه کتلت هویج

مرحله ششم

حالا مقداری از مواد کتلت بر می داریم و در دست فرم می دهیم، سپس درون پودر سوخاری می غلطانیم و درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه به همین ترتیب کتلت ها را درست می کنیم تا مواد تمام شود.

مرحله هفتم

در نهایت کتلت های بوقلمون را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن اضافی آن ها کشیده شود. در آخر کتلت های بوقلمون را به همراه گوجه فرنگی، خیار شور و نان تازه سرو کنید. نوش جان.

منبع: پانا مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3ebk93

اخبار داغ