نوشیدن چای در تابستان | خنک کردن بدن با نوشیدن چای

به جای آب چایی بخور تا گرمت نشه! | خنک شدن بدن با نوشیدن چای گرم؟!!

تابستان با گرمای شدید خود می‌تواند آزاردهنده باشد اما نگران نباشید، راهکارهایی برای خنک ماندن و لذت بردن از این فصل وجود دارد.
1403/05/16 05:26
به جای آب چایی بخور تا گرمت نشه! | خنک شدن بدن با نوشیدن چای گرم؟!!

وقتی تابستان است و هوا گرم، مرتب آب می نوشیم و انواع آبمیوه های خانگی را به عنوان راه حلی بری رفع عطش خود استفاده می کنیم و اگر کسی به ما پیشنهاد نوشیدن چای گرم بدهد، قطعا دست رد به سینه اش میزنیم چراکه تصور میکنیم نوشیدنی گرم در هوای گرم انتخابی غلط است و دمای بدن را افزایش میدهد غافل از اینکه نتایج تحقیقات علمی نظری کاملا مخالف با نظر ما در موردن نوشیدن چای در تابستان دارد. جزئیات بیشتر در مورد نوشیدن چای را در ادامه این بخش میخوانید.

وقتی تابستان است و هوا گرم، مرتب آب می نوشیم و انواع آبمیوه های خانگی را به عنوان راه حلی بری رفع عطش خود استفاده می کنیم و اگر کسی به ما پیشنهاد نوشیدن چای گرم بدهد، قطعا دست رد به سینه اش میزنیم چراکه تصور میکنیم نوشیدنی گرم در هوای گرم انتخابی غلط است و دمای بدن را افزایش میدهد غافل از اینکه نتایج تحقیقات علمی نظری کاملا مخالف با نظر ما دارد. جزئیات بیشتر را در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت سبک زندگی میخوانید.

یعنی با نوشیدنی چای گرم، بدن ما عرق کرده و هنگامی که عرق روی پوست ما تبخیر میشود، گرمای اضافی بدن کاهش یافته و خنک میشود.

بیشتر بخوانید: خواص چای کِرک رو بدونی، کُرک و پرت می ریزه ! + طرز تهیه

برای بدن در تابستان، نوشیدنی های گرم بهتر از نوشیدنی های سردند

علاوه بر آنچه خواندید لازم است بدانید که برخلاف نوشیدنی های سرد که تمایل به کاهش ضربان قلب دارند، نوشیدن چای داغ می تواند گردش خون را بهبود بخشد. همین افزایش گردش خون می تواند به حفظ جریان خون سالم کمک کند، که به ویژه در ماه های گرم تابستان که بدن ما مجبور است برای خنک شدن بیشتر تلاش کند. بنابراین دفعه بعد که احساس گرمای بیش از حد کردید، یک فنجان چای داغ را امتحان کنید تا با مشاهده نتیجه، شگفت زده شوید.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3egyv6

اخبار داغ