بهترین گیاهان برای راه پله | گیاهان آپارتمانی مناسب راه پله | گل برای راه پله بدون نور | تزیین راه پله با گل

7 گیاه آپارتمانی سایه دوست، مناسب راه پله! + عکس

اگه تو خونه تون راه پله دارین، بهترین روش تزئین و نمایش اون استفاده از گیاهان آپارتمانی مناسب راه پله هست!
7 گیاه آپارتمانی سایه دوست، مناسب راه پله! + عکس

برخی از رنگارنگ ترین و کم مراقبت ترین گیاهان آپارتمانی حتی در جاهایی که نور زیادی دریافت نکنند نیز به خوبی رشد خواهند کرد که در دسته گیاهان آپارتمانی مناسب راه پله قرار می گیرند، گیاهان آپارتمانی مناسب راه پله باید خاص و ایده آل باشند، طوری که فضای راه پله را بسیار زیبا کنند و همچنین دوام لازم را داشته باشند. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با گیاهان آپارتمانی مناسب راه پله آشنا می کنیم!

گل برگ عبایی

این گیاه با برگ های پهن و بزرگی که دارد نه تنها در سایه خوب رشد می کند بلکه در مقابل سرما و گرما هم مقاوم است و تقریبا هیچ وقت نمی تواند خراب شدن این گیاه را ببینید و به آن گل فولادی هم می گویند. گل برگ عبایی رشد زیادی ندارد  و باید هفته ها خیره به برگ های آن بمانید تا کمی تغییر را حس کنید. در طول زمستان باید هفته ای یک بار و در طول تابستان هفته ای دو بار آن را آبیاری کنید. بستر گل برگ عبایی نیاز به غبارپاشی ندارد و هر سه الی چهار سال یک بار می توانید گلدان را تعویض کنید.

گیاه گندمی

گیاه گل گندمی که به آن گیاه سجافی هم می گویند جزو گیاهان آپارتمانی محبوب است که بیشتر به صورت سبز و ابلق وجود دارد. این گیاه عجیب با وجود اینکه نور خورشید را دوست ندارد می تواند مقدار متفاوتی از نور محیط را تحمل کند. در فصل تابستان باید هفته ای دو الی سه بار بستر را آبیاری کنید و در طول فصل زمستان هم یک بار آبیاری کافی است. در صورت گرم بودن محیط غبارپاشی هم نیاز است.

بیشتر بخوانید: بهترین کودها برای تقویت و شادابی گیاهان آپارتمانی!

گل فیتونیا

دیگر گل مناسب برای محیط راه پله، گل فیتونیا است که زادگاه اصلی آن کشور برزیل است. توصیه می شود که این گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید به ویژه در پشت پنجره های شیشه ای مستقیم روبروی نور خورشید باعث سوختن برگ های این گیاه یم شود. به دلیل نیاز زیاد به رطوبت باید آن را در گلدان شیشه ای دهانه گشاد قرار دهید.

گیاه آگلونما

آگلونما نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد و کلن به روشنایی زیاد نیاز ندارد. این گیاه در مکان های تاریک مقاوم است ولی بهتر است در جای بدون نور آن را قرار ندهید. این گیاه در مقابل دود و گاز حاصل از شوفاژ حساس است و به سرعت برگ های پایین آن از بین می روند.

فیلودندرون

یکی از بهترین گیاهان مناسب راه پله فیلودندرون است که نسبت به فضاهای کم نور مقاومت بالایی دارد. این گیاه در سبدهای آویزان به سرعت رشد می کند و حتی می توان آن را با نخ به سمت بالا بست تا رشد عمودی داشته باشد. دو گونه جدیدتر این گیاه، شاخ و برگ های رنگارنگ ارائه می دهند. گونه «برزیل» دارای شاخ و برگ های رنگارنگ طلایی و سبز زرق و برق دار است؛ در حالی که «میکانز» برگ های براق بنفش با بافتی ساتن مانند دارد.

  • نور: نور کم یا نور غیر مستقیم
  • آب: زمانی که سطح خاک خشک شود.

بیشتر بخوانید: بهترین گیاهان آبزی آپارتمانی برای نگهداری در منزل + عکس

گلوکسینیا

اگرچه گلوکسینیا نمی تواند در یک اتاق کاملا تاریک زنده بماند؛ اما در هر جایی که بتواند نور روشن و غیر مستقیم را به دور از خورشید دریافت کند؛ به زیبایی شکوفا می شود. گلوکسینیا، یکی از بستگان نزدیک بنفشه آفریقایی است که گل های مخملی و شیپور مانند در انواع رنگ ها ایجاد می کند. این گیاه را ماهی یکبار با کود مایع گیاهان آپارتمانی تغذیه کنید.

  • نور: نور روشن، غیر مستقیم
  • آب: زمانی که سطح خاک خشک شود.

گیاه افرا

این گیاه شکاف های کاغذ مانند به رنگ سایه های قرمز، صورتی یا زرد رنگ در میان برگ هایی مانند فانوس های جشن دارند که بسیاری از گونه های آن شاخ و برگ های متنوعی را به خود اختصاص داده اند. توصیه می شود که گیاه را به صورت عمودی و به شکل درخت رشد دهید و سپس آن را هرس کنید تا بدنه آن به شکل بوته شود و یا می توانید گیاه را در یک سبد آویزان شده پرورش دهید. بهتر است که بدانید که نام رایج گیاه افرا یکی از چند گل آپارتمانی از برگ های آن آمده است که شبیه به افرا می باشد.

منبع: ویکی گردی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3elny4

اخبار داغ




دیدگاه ها


مریم6 ماه پیش

عالی بود