میوه های چاق کننده | افزایش وزن | چاقی | خوراکی های افزایش دهنده وزن

این میوه ها، سریع وزنت رو میبرن بالا! | معرفی میوه های چاق کننده

مصرف میوه های چاق کننده راهی عالی برای افزایش وزن و چاقی است، با ما باشید تا با این میوه ها آشنا شوید!
این میوه ها، سریع وزنت رو میبرن بالا! | معرفی میوه های چاق کننده

برخی از میوه های حاوی قند ساده که شامل گلوکز، فروکتوز، ساکارز می باشند، یکی از عوامل چاقی شناخته شده اند و به جای کاهش وزن کمک به افزایش وزن می کنند که در دسته میوه های چاق کننده قرار گرفته اند. آیا میوه های چاق کننده را می شناسید؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی میوه های چاق کننده را به شما معرفی می کنیم!

1- آووکادو

آووکادو، که اغلب با یک سبزی اشتباه گرفته می‌شود، در واقع یک میوه است که به دلیل داشتن چربی‌های غیراشباع سالم و کالری بالا، برای افزایش وزن ایده‌آل است. هر آووکادو ۲۰۱ گرمی حاوی ۳۳۲ کالری است. این میوه را می‌توانید به روش‌های مختلفی مصرف کنید، از خوردن خام گرفته تا اضافه کردن آن به اسموتی‌ها و میلک‌شیک‌ها.

2- نارگیل

نارگیل، با طعم دوست‌داشتنی و فواید بی‌شمار برای سلامتی، میوه‌ای است که به‌دلیل داشتن چربی‌ها و کربوهیدرات‌های مفید برای افزایش وزن مناسب است. هر ۲۸ گرم از نارگیل حاوی ۹۹ کالری است. این میوه را می‌توان به صورت خام یا در نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف مصرف کرد.

3- انبه

انبه، محبوب در ایران، با طعم شیرین و دلچسب طعم خود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش وزن است. این میوه که سرشار از کربوهیدرات است، با هر ۱۶۵ گرم خود ۹۹ کالری و مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های مختلف را ارائه می‌دهد. انبه را می‌توان به شکل‌های گوناگونی مانند آب‌میوه، خام یا در سالاد‌ها استفاده کرد.

4- انار

انار، میوه‌ای خاورمیانه‌ای با خواص بی‌نظیر سلامتی، از جمله پوکی‌الاژین و آنتی‌اکسیدان‌های قوی، یکی از سالم‌ترین گزینه‌های میوه‌ای برای افزایش وزن به شمار می‌رود. یک انار متوسط حاوی ۲۳۴ کالری است. انار را می‌توان در سالادها یا ماست‌های پرچرب به کار برد.

5- مویز

مویز انگورهای کوچک ، شیرین و خشک است . علیرغم اندازه کوچک ، آنها یک عطر و طعم شیرین و مایل به شیرین دارند.

یک وعده  28 گرمی مویز مواد مغذی زیر را تأمین می کند:

کالری: 79

پروتئین: 1.14 گرم

چربی: 0.1 گرم

کربوهیدرات: 21 گرم

فیبر: 2 گرم

مس: 15٪ DV

آهن: 5٪ DV

مویز همچنین منبع خوبی از روی ، پتاسیم ، منیزیم و سایر ریز مغذی ها است.

سعی کنید مویز را به سایر موادغذایی خود اضافه کنید تا میزان کالری آنها افزایش یابد. همچنین می توانید از آنها با آجیل و دانه به عنوان یک میان وعده خوشمزه در اواسط صبح یا بعد از ظهر لذت ببرید .

6- انگور

انگور، با طعم شیرین و خوشمزه‌ی خود، نه تنها لذت‌بخش است بلکه یک منبع خوب کالری و ویتامین‌های C و K محسوب می‌شود. هر ۱۵۱ گرم انگور حاوی ۱۰۴ کالری است و به بهبود سلامت بدن کمک می‌کند.

7- سیب

سیب، میوه‌ای که معمولا با سلامتی شناخته می‌شود، حاوی پلی‌فنول‌های مفید برای قلب و پکتین‌هایی است که به تغذیه‌ی باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند. هر سیب متوسطحاوی ۱۰۴ کالری است و مصرف آن با پوست، ویتامین K و A را بیشتر در اختیار بدن قرار می‌دهد. سیب‌ها را می‌توانید به عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم یا افزودنی در سالادها و دسرها مصرف کنید.

8- کیوی

کیوی، شناخته شده به خاطر تأثیر مثبتش بر کیفیت خواب به دلیل داشتن سروتونین، همچنین حاوی پروتئین‌های ضدالتهابی و منابع خوبی از پتاسیم و فیبر است که به سلامت قلب کمک می‌کنند. دو عدد کیوی حدود ۸۴ کالری به بدن می‌رسانند و یک گزینه عالی برای افزودن به رژیم غذایی جهت افزایش وزن هستند.

9- گیلاس

گیلاس شیرین، با ۹۷ کالری در هر ۱۵۴ گرم، نه تنها یک منبع کالری است، بلکه غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی است که به بهبود سلامت بدن کمک می‌کند. گیلاس را می‌توان به صورت خام یا اضافه شده به میان‌وعده‌های مختلف مانند اسموتی‌ها و دسرها مصرف کرد.

در حقیقت، این میوه‌های رنگارنگ و خوشمزه نه تنها به شما در رسیدن به اهداف وزنی‌تان کمک می‌کنند، بلکه با فواید سلامتی‌شان شما را در مسیر یک زندگی سالم‌تر هدایت می‌کنند. پس، هنگام برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی خود، این میوه‌های چاق‌کننده را فراموش نکنید!

10- انبه

انبه میوه ای شیرین و خوشمزه است که دارای مشخصات مغذی چشمگیری است. مانند موز ، انبه منبع خوبی از کالری و کربوهیدرات است.

یک فنجان (165 گرم) انبه مواد مغذی زیر را تأمین می کند:

کالری: 99

پروتئین: 1.4 گرم

چربی: 0.6 گرم

کربوهیدرات: 25 گرم

فیبر: 3 گرم

ویتامین C: 67٪ DV

فولات: 18٪ از DV

علاوه بر این ، انبه منبع خوبی از مس ، چندین ویتامین B و ویتامین های A و E است.

انبه به تنهایی خوشمزه است اما همچنین افزودنی خوبی برای اسموتی ها و سالادها است. اگر هدف شما افزایش وزن است ، انبه تازه را با مواد پرکالری مانند آجیل یا نارگیل مخلوط کنید.

11- میوه های خشک شده

میوه های خشک میوه هایی هستند که تقریباً تمام محتوای آب آنها از طریق روش های مختلف خشک کردن حذف شده است. آنچه باقی مانده، یک میان وعده با انرژی زیاد است که علی رغم اندازه کوچک ، بسیار مقوی است. در حقیقت ، مطالعات تخمین می زنند که میوه خشک دارای 3-5 برابر ریز مغذی بیشتر از میوه تازه است.

از آنجا که میوه های خشک انرژی زیادی دارند ، برای افرادی که سعی در افزایش وزن دارند بسیار عالی هستند. با این حال ، آنها سرشار از قندهای طبیعی هستند ، بنابراین بهتر است آنها را با یک منبع چربی یا پروتئین سالم ترکیب کنید تا اثرات منفی بالقوه بر قند خون شما به حداقل برسد.

در اینجا برخی میوه های خشک و پر کالری آورده شده که می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند.

12- خرما

خرما میوه های کوچک و استوانه ای درخت نخل است که در مناطق گرمسیری رشد می کند. آنها به طور معمول در اکثر کشورهای غربی به صورت خشک فروخته می شوند و دارای مواد مغذی هستند.

یک خرما (24 گرم) مواد مغذی زیر را تأمین می کند:

کالری: 66.5

پروتئین: 0.4 گرم

چربی: 0.1 گرم

کربوهیدرات: 18 گرم

فیبر: 1.6 گرم

پتاسیم: 4٪ DV

منیزیم: 3٪ DV

این میوه ها همچنین منبع خوبی از مس ، منگنز ، آهن و ویتامین B6 هستند.

با توجه به اینکه خرما به طور خشک فروخته می شود ، ماندگاری بالایی دارند و این یک روش همه کاره برای افزایش کالری دریافتی است.

13- کشمش

کشمش انگور خشک شده ای است که در اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارد.

یک وعده 28 گرمی کشمش مواد مغذی زیر را تأمین می کند:

کالری: 85

پروتئین: 1 گرم

چربی: 0.1 گرم

کربوهیدرات: 22 گرم

فیبر: 1 گرم

پتاسیم: 4.5٪ از DV

آهن: 3٪ DV

کشمش همچنین منبع خوبی از مس ، منگنز ، منیزیم و بسیاری از ویتامین های گروه B است. افزودن کشمش به رژیم غذایی راهی آسان برای افزایش کالری دریافتی است. 

منبع: فرطب




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3evj92

اخبار داغ