ترشی انبه خونگی | ترشی انبه جنوبی | طرز تهیه ترشی انبه بندری | تهیه ترشی انبه با تمر هندی

ترشی انبه بندری، فوق العاده لاکچری و خوشمزه که دو روزه آماده خوردنه!

ترشی انبه بندری کاملا با ذائقه ما ایرانی ها سازگاره و اصلا مثل ترشی انبه های بازاری شور نیست.
ترشی انبه بندری، فوق العاده لاکچری و خوشمزه که دو روزه آماده خوردنه!

ترشی انبه بندرعباسی، برخلاف انواع پاکستانی و هندی‌اش، شوری به مراتب کمتری داشته، بیشتر به ترشی می‌زند و تلخ یا تند هم نیست. ترشی انبه بندرعباسی طعمی ترش و البته لطیف دارد و این طعم حتما برای شما جذاب و اشتهاآور خواهد بود. خبر خوب این است که انداختن ترشی انبه بندرعباسی بسیار ساده است. خبر بهتر این که، به‌ فاصله اندکی پس از انداختن ترشی ابنه بندرعباسی می‌توانید آن را نوش جان کنید.

  آماده کردن این ترشی، زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. این ترشی، فقط دو روز پس از انداختن قابل‌ خوردن است و البته اگر به‌ دنبال طعم اصیل‌تری هستید، می‌توانید یک ماه صبر کنید. فقط فراموش نکنید که طعم اصیل‌تر را باید با استفاده از انبه نارس تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: ترشی توت فرنگی تا حالا خوردی؟ + طرز تهیه

مواد لازم در تهیه ترشی انبه بندری

مواد اولیه برای درست کردن این ترشی خوشمزه جنوبی در جدول زیر آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
انبه پوست کنده و خرد شده 4 عدد
سرکه سفید 2.5 پیمانه
سس تمبرهندی 5 قاشق غذاخوری
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
فلفل تند خشک شده 5 عدد
سیر درسته 5 حبه
گلپر 1 قاشق چایخوری
سیاهدانه 1 قاشق چایخوری
تخم گشنیز آسیاب شده 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری

 

مراحل طرز تهیه‌ ترشی انبه بندرعباسی

در طرز تهیه ترشی انبه بندری فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

بیشتر بخوانید: تا فصل باقلا سبزه ترشی باقلا درست کن!

  • مرحله اول: هر یک از انبه‌ها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. هسته را جدا کرده و سپس قطعات را در اندازه‌ دلخواه‌تان خرد کنید. شما می‌توانید انبه‌ها را به تکه‌های بزرگ تقسیم کرده یا مانند سیب‌زمینی، آن‌ها را خلال کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه طرز تهیه ترشی انبه با آبلیمو ، انبه‌ها را در یک ظرف متوسط با آبلیمو به خوبی مخلوط کنید؛ به شکلی که تمام قسمت‌های انبه به آبلیمو آغشته شود.
  • مرحله سوم: حالا سرکه را با حرارت کم بجوشانید. روی همان شعله‌ کم، سیر و سس تمرهندی را به سرکه اضافه کرده و اجازه دهید ۵ دقیقه روی شعله بماند.
  • مرحله چهارم :در ادامه، وقت اضافه ‌کردن ادویه ترشی به مخلوط سرکه است. پس از اضافه کردن ادویه‌ها، اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر هم مواد روی شعله بمانند.
  • مرحله پنجم: در آخر، انبه‌های خوابانده‌ شده در آبلیمو را به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید حدود یک دقیقه روی شعله بماند.
  • مرحله ششم :طرز تهیه ترشی انبه بندری به پایان رسید. مخلوط ترشی آماده شده را در شیشه‌ای تمیز بریزید و درب آن را محکم ببندید. دقت داشته باشید که شیشه تمیز و کاملا خشک باشد. مرطوب بودن شیشه، باعث می‌شود که ترشی خیلی زود کپک بزند. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، شما از همان فردای آماده‌ شدن، می‌توانید ترشی را چاشنی غذای خود کنید.

نکته: در خود بندرعباس رایج است که این ترشی را با انبه درسته تهیه کرده و تنها برش‌های عمیقی روی بدنه آن می‌زنند تا عمق برش‌ها به هسته انبه برسد.  پس از جا افتادن ترشی، هسته‌ انبه تلخی و سفتی خود را از دست می‌دهد و طعم بسیار دلچسبی خواهد داشت. این نوع ترشی انبه بندرعباسی، طعم و شکل خاص‌تری دارد.

منبع: اسنپ فود




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3gdbkn

اخبار داغ