آموزش تهیه رنگینک خرما | دستور تهیه رنگینک خرما و گردو | مواد لازم رنگینک خرما

دستور تهیه افطاری کامل و مقوی؛ برای افزایش انرژی | طرز تهیه رنگینک خرما و گردو

افراد همیشه به این فکر می‌ کنند که چه خوراکی‌ هایی میل کنند تا هم بدنشان سالم بماند، هم مقوی باشد و هم خوشمزه! رنگینک خرما پیشنهاد جذاب ما به شماست.
دستور تهیه افطاری کامل و مقوی؛ برای افزایش انرژی | طرز تهیه رنگینک خرما و گردو

رنگینک خرما یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای جنوبی کشورمان می باشد. رنگینک خرما خوشمزه و بسیار مقوی از خوراکی هایی است که بیشتر در ماه مبارک رمضان برای سفره افطاری و سحری تهیه می شود. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه رنگینک خرما را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه رنگینک خرما 

  • آرد: ۲ لیوان
  • کره: 200 گرم
  • دارچین: ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر هل: ۱/۲ ق چای خوری
  • مغز گردو و خرما: به اندازه کافی
  • پودر قند یا پودر پسته: برای تزیین

بیشتر بخوانید: (ویدیو) رولت خرما؛ بهترین گزینه برای پذیرایی در افطار! + طرز تهیه

طرز تهیه رنگینک خرما خانگی

مرحله اول: تفت دادن آرد

برای تهیه رنگینک مجلسی ابتدا کره را که از قبل بیرون از یخچال گذاشته بودیم تا نرم شود را در تابه ای می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب شود و بعد آرد الک شده را به کره اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا آرد به رنگ طلایی در بیاید. البته می توان ابتدا آرد را در تابه تفت داد تا طلایی شود و بعد کره را اضافه کنیم که هر دو روش صحیح است.

مرحله دوم: افزودن هل و دارچین

پس از طلایی شدن آرد پودر هل و پودر دارچین را می افزاییم و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم و بعد از روی حرارت تابه را بر می داریم و مجدد مواد را تفت می دهیم تا نسوزد،چون تابه هنوز داغ است و اگر رها شود ممکن است مواد بسوزند.

مرحله سوم: تهیه خرما و گردو

سپس هسته خرما ها را بیرون می آوریم(یک عدد لوله خودکار را تمیز می شوریم و داخل خرما می کنیم تا هسته از طرف دیگر آن خارج شود)و به جای آن ها گردو می گذاریم کف ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید و سلفون بکشید.

بیشتر بخوانید: سر افطار، با این دسر خرمایی لذیذ خودت رو تقویت کن! + طرز تهیه

مرحله چهارم: تهیه رنگینک

در ادامه نیمی از مخلوط آرد تفت داده شده را در دسر که قرار است در آن سرو کنید بریزید و روی آن را با خرماهای گردو زده کاملا بپوشانید و مجدد مابقی مخلوط آرد را روی آن بریزید و بعد به مدت ۲ ساعت رنگینک را در یخچال قرار می دهیم تا سفت شود و بتوانیم به آن راحت برش بزنیم.در آخر رنگینک را از یخچال بیرون می آوریم و روی آن ها را با پودر قند یا پودر پسته تزئین می کنیم و برش می دهیم و یا می توانیم اول به شکل های لوزی یا مربع یا حتی با قالب های کوچک رنگینک را قالب بزنیم و بعد روی آن ها را تزئین کنیم و در دیس بچینیم و همان موقع مصرف کنیم و یا اینکه در یخچال نگهداری کنیم. توجه داشته باشید که می توانیم رنگینک را حداکثر به مدت یک ماه در ظرف بسته در یخچال نگهداری کنیم ، به همین جهت به اندازه مصرف تان رنگینک تهیه کنید.نوش جان

منبع: پارسی دی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kd7a2

اخبار داغ