قرص آسپرین برای گیاهان آپارتمانی | تقویت گیاهان با قرص آسپرین | نحوه استفاده از آسپرین برای گیاهان

قرص آسپرین، قوی ترین دارو برای رشد گیاهان آپارتمانی! + طرز استفاده

قرص آسپرین برای گیاهان آپارتمانی بسیار مفید است. اما استفاده این ماده مغذی نیازمند به اطلاعاتی است که در این مطلب از سبک زندگی به صورت مفصل به آن ها خواهیم پرداخت!
قرص آسپرین، قوی ترین دارو برای رشد گیاهان آپارتمانی! + طرز استفاده

فواید قرص آسپرین برای گیاهان آپارتمانی! گاهی با استفاده از روش‌ های خانگی و صرف هزینه کمتر می‌ توان کارهایی موثر در جهت رفع مشکل و بهبود سلامت گیاه انجام داد، یکی از این روش ها استفاده از قرص آسپرین برای گیاهان آپارتمانی است که ممکن است شما مطلع نباشید. در این مطلب با فواید آسپرین برای گیاهان و طریقه استفاده از قرص آسپرین برای گیاهان آپارتمانی آشنا خواهیم شد.

آیا آسپیرین به رشد گیاهان کمک می کند؟!

این ادعا در دانشگاه رود ایسلند به اثبات رسیده است. باغدارانی که از آسپرین استفاده کردند، موجب شد تا گیاهان سالم تری داشته باشند و کمتر دچار آفت شوند . گیاهان در هنگامی که به دلایلی همچون کمبود آب، خشکی هوا  و … دچار تنش شوند به صورت خودکار و طبیعی اسید سالیسیلیک تولید می کنند ، تا بتوانند با این استرس مقابله کنند. این همان عاملی است که موجب می شود تا گیاه تقویت شود و سیستم ایمنی آن بهتر عمل کند.

طبق تحقیقات انجام شده ،  اسید سالیسیلیک موجب می شود واکنش ایمنی در گیاهان خانواده تاجریزی به شدت تقویت شود تا گیاه در مقابل حمله های میکروبی و حمله آفت ها مقاوم شود. اسید سالیسیک موجود در آسپرین هم باعث می شود که ترشح هورمون هایی که موجب مرگ گل میشوند ، متوقف شود. گل های چیده شده در هر حال بعد از این که چیده شوند، از بین می روند. اما با وجود آسپرین این اتفاق دیرتر می افتد. یعنی این که عمر گل های چیده شده ( مانند گل های شاخه ای : رز، نرگس ، ارکیده ، … ) بیشتر می شود .

بیشتر بخوانید: ترفندهای طلایی برای رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی!

فواید آسپیرین برای گیاهان 

  1.   محلول رقیق شده آب آسپیرین برای گیاهان موجب تسریع رشد و رویش میشود و تا حدی در مقابل بیماری و آفت آن را مقاوم میکند.
  2. برای گلدهی در برخی از گیاهان به صورت اسپری کردن و یا آبیاری استفاده میشود.
  3. برای افزایش ریشه دهی قلمه ها در آب، این ماده به خاطر اسیدی بودن و خصوصیت ضدعفونی کنندگی باعث حذف عوامل بیماری زا یا کاهش آنها در آب قلمه ها شده و به قلمه ها اجازه میدهد بهتر ریشه زایی کنند.
  4. از این محلول میتوانید برای خیساندن بذر نیز قبل از کاشت استفاده کنید همچنین میتوانید بعد از کاشت نیز برای آبیاری گیاه از این محلول استفاده کنید تا جوانه زنی و رشد بهتر و سالمتری داشته باشد .

توجه داشته باشید که استفاده ی زیاد از این محلول به دلیل اسیدی بودن توصیه نمیشود تنها هر 2 یا 3 هفته یکبار به صورت اسپری کردن کافیست .

بیشتر بخوانید: دلایلی که باعث توقف رشد گیاهان آپارتمانی می شوند!

 

مراحل آماده سازی محلول آسپیرین:

قدم اول:

3 عدد قرص آسپیرین را در 4 گالن آب حل کنید ( در ابعاد کوچکتر : 1 قرص آسپیرین در 3 لیتر آب حل شود ) . اجازه دهید به مدت چند دقیقه در آب بنشیند تا کاملا حل شود  نه اینکه فقط در آب معلق باشد . مقدار کمی مایع ظرفشویی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید .

قدم دوم:

محلول آماده شده را داخل سمپاش و یا اسپری باغبانی بریزید و اگر متوجه شدید که هنوز به طور کامل باهم حل نشده اند کمی صبر کنید و سپس در سمپاش را ببندید.

قدم سوم:

هر یک از پوشش ساقه ها و برگ های گیاهان خود را با این محلول هر 2 یا 3 هفته یکبار اسپری کنید. حتما قبل از طلوع آفتاب صورت گیرد .

نکات کلیدی!

  • در استفاده از آسپرین باید نهایت دقت را به عمل آورید. در صورتی که از این دارو درست استفاده نشود، عوارض بدی را برای گیاه به همراه دارد. آسپرین زیادی موجب می شود تا گیاه دچار لکه های قهوه ای شود. و درواقع گیاه می سوزد.
  • بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که اسپری پاشی را قبل از طلوع آفتاب انجام دهید. به این علت که حشرات گرده افشان را با اسپری کردن اذیت نکنید. معمولا حشرات گرده افشان و زنبورها بعد از طلوع خورشید کار خود را شروع می کنند. پس اگر شما قبل از طلوع اقدام به اسپری کردن آسپرین کنید هیچ ضرری متوجه حشرات گرده افشان نمی شود.
  • به دلیل متفاوت بودن اثرات این روش برروی گیاهان مختلف در ابتدا بهتر است روی یک یا دو برگ از گیاهتان تست کنید اگر بعد از یکروز مشکلی از قبیل زرد شدن یا سوختن در برگ دیده نشد میتوانید از این آب استفاده کنید .

منبع: ایران درخت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kempq

اخبار داغ