آرایش پوست چرب | آموزش آرایش پوست چرب | روتین آرایش پوست چرب

اگه پوست چرب داری اینجوری آرایش کن تا جوش نزنی!

آرایش پوست چرب نکاتی دارد که اگر رعایت کنید، هم آرایش مدت بیشتری دوام می‌ آورد و دیرتر خراب می‌شود و هم صورتتان جوش نمی زند. با روتین آرایش پوست چرب همراه ماباشید.
روتین آرایشی پوست چرب

در این مطلب از سبک زندگی روتین آرایش پوست چرب رو بهتون میگیم. کسانی که پوست چرب دارند، بخش زیادی از مراحل آرایش، به مبارزه با چربی اضافی پوست اختصاص پیدا می‌کند. مهم‌ترین نکته‌ ای که در آرایش پوست چرب باید در نظر بگیرید استفاده از محصولات آرایشی و مرطوب‌ کننده‌ های بدون چربی است. اگر پوست صورت شما چرب است، در ادامه با روتین آرایش پوست چرب همراه ما باشید تا بهتون بگیم چجوری آرایش کنید تا پوستتان جوش نزند.

روتین آرایش پوست چرب

مرحله اول: شستشوی صورت و لایه برداری

حتی اگر هیچ ماده آرایشی یا بهداشتی روی پوست شما نیست، لازم است قبل از شروع میکاپ به کمک شوینده صورت مناسب آن را کاملاً بشویید. با این کار چربی اضافه و آلودگی‌های احتمالی از بین رفته و پوستتان آماده مراحل بعدی خواهد شد.

علاوه بر این در فواصل زمانی مشخص، مثلاً هفته‌ای یک بار، به کمک اسکراب صورت می‌توانید سلول‌های مرده را از بین ببرید. با این کار سطح پوست شما صاف‌تر شده و آرایش کردن روی آن جلوه فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

مرحله دوم: تونر کنترل کننده چربی

تونر محصولی برای تنظیم PH پوست است که ضمن تکمیل فرآیند پاکسازی پوست، چربی آن را نیز تنظیم خواهد کرد. پس در این مرحله به کمک یک پد آرایشی تمیز و تونر صورت با قابلیت کنترل چربی، کل صورتتان را پاک کنید.

مرحله سوم: کرم آبرسان

شاید تصور کنید پوست‌های چرب نیازی به مرطوب کننده و آبرسان ندارند؛ اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است. چرا که با کاهش رطوبت در پوست، غدد سبوم بیشتر فعالیت می‌کنند و بدین صورت سریع‌تر از همیشه با چربی بیش از حد مواجه خواهید شد. پس لازم است از یک کرم آبرسان فاقد چربی و سبک استفاده کنید.

مرحله چهارم: پرایمر مات کننده

یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش پوست چرب استفاده از پرایمر است. این محصولات با کاور کردن منافذ پوست، آن را صاف و یکدست کرده و تا حد زیادی از انتقال چربی به سطح پوست جلوگیری می‌کنند. پرایمر را به کمک انگشتانتان به کل صورت، به ویژه نواحی چرب‌تر مانند بینی و پیشانی بزنید.

مرحله پنجم: استفاده از کرم پودر

در پاسخ به این سوال که پوست چرب چگونه آرایش کنیم؟ باید بگوییم انتخاب کرم پودر مناسب مهم‌ترین نقش را در این میان ایفا خواهد کرد. سعی کنید یک محصول فاقد چربی و بر پایه آب انتخاب نمایید و آن را به کمک پد آرایشی اسفنجی مرطوب یا براش به صورت بزنید.

توجه داشته باشید از کرم پودر به اندازه کافی استفاده کنید؛ چرا که میزان کم کرم پودر قادر به کاور کردن کل صورت نیست و جلوه بدی را ایجاد می‌کند و استفاده بیش از حد آن نیز موجب سنگین شدن صورت و افزایش ترشح چربی خواهد شد.

مرحله ششم: کانسیلر زدن پوست چرب

اغلب کانسیلرها بافت چربی دارند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، جلوه اولیه خود را از دست خواهند داد. پس در انتخاب این محصولات دقت کنید و از کانسیلر مایع فاقد چربی استفاده نمایید. کانسیلر را به کمک بلندر در ناحیه زیر چشم پخش کرده و بعد از چند دقیقه به سراغ مرحله بعدی بروید.

البته در آموزش آرایش پوست چرب و جوش دار می‌توانید کانسیلر را روی جوش‌های صورت که با کرم پودر به خوبی کاور نشده‌اند بزنید تا به خوبی همرنگ و هم‌سطح پوستتان بشوند.

مرحله هفتم: استفاده از پودر بیک و فیکساتور

پودر بیک تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود ماندگاری کانسیلر و چروک نشدن آن دارد. ابتدا زیر چشم‌ها را مجدداً با بیوتی بلندر صاف کنید و سپس به کمک یک پد خشک یا براش آرایشی، مقدار کافی از پودر بیک را در این ناحیه قرار دهید. پس از گذشت چند دقیقه با یک براش تمیز پودرهای اضافه را بتکانید.

در این مرحله از آرایش برای پوست های چرب فیکساتور صورت را با براش به تمام نواحی صورت بزنید تا میکاپتان کاملاً مات شود.

مرحله هشتم: رژگونه پودری

به توصیه متخصصان زیبایی، برای پوست‌های چرب بهتر است از رژگونه پودری استفاده شود. چرا که این محصولات فاقد چربی هستند، ماندگاری بالایی دارند و باعث نمایان شدن منافذ باز نیز نخواهند شد.

نکات مهم آرایش برای پوست های چرب

  • برای کرم پودر زدن پوست می‌توانید ابتدا با براش آن را روی پوست پخش کرده و سپس به کمک بیوتی بلندر آن را به خوبی محو نمایید.
  • برای افزایش ماندگاری کرم پودر به جای آب، کمی اسپری فیکساتور آرایش به بیوتی بلندر خود بزنید.
  • پخش کردن کرم پودر با انگشت باعث تحریک پوست و افزایش ترشح چربی خواهد شد؛ پس به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.
  • رژ لب براق باعث می‌شود چربی‌های اضافه روی چهره بیشتر به چشم بیایند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم رژ لب‌های مات یا نیمه مات را انتخاب نمایید.
  • توصیه می‌کنیم از هایلایتر برای آرایش پوست چرب استفاده نکنید؛ چرا که این محصولات علاوه بر چرب نشان دادن صورت، منافذ و جوش‌های احتمالی را نیز بیشتر نمایان خواهند کرد.
  • اگر پس از گذشت چند ساعت پوستتان چرب شد، می‌توانید به کمک دستمال کاغذی یا پد جاذب چربی، بدون خراب کردن میکاپ آن را مجدداً مات کنید.
  • برای جلوگیری از چرب شدن ابروهایتان می‌توانید پس از مصرف سایه ابرو، مقداری پودر بیک به آن‌ها زده و پس از چند دقیقه آن را با براش تمیز بتکانید.

منبع: الانزا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kgzd2

اخبار داغ