طرز تهیه کدو سبز شکم پر | مواد لازم کدو سبز شکم پر

اگه برای شام مهمونی دنبال غذای جدیدی، کدو سبز شکم پر رو امتحان کن + طرز تهیه

کدو سبز شکم پر ی غذای ساده هست که در حین ساده بودن مجلسی و میتونه سفره شام تون رو رنگی و خوشمزه کنه.
1403/06/06 16:00
اگه برای شام مهمونی دنبال غذای جدیدی، کدو سبز شکم پر رو امتحان کن + طرز تهیه

اگه واسه مهمونی به دنبال یه غذای جدید و مجلسی میگردید، کدو سبز شکم پر میتونه یه گزینه عالی باشه. کدو سبز شکم پر هم میتونه با گوشت و پنیر پیتزا پر بشه، و هم میتونه با استفاده از سبزیجات به یه وعده شکم پر گیاهی تبدیل بشه. با ما همراه باشین تا طرز تهیه کدو سبز شکم پر رو یاد بگیرین.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز ۵ تا ۶ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
سیر ۴ حبه
فلفل دلمه ای رنگی ۱ عدد
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
پنیر گودا ۲ ورق
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
ریحان خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی ۶ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
روغن ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و آب جوش به مقدار کافی

طرز تهیه کدو شکم پر

مرحله اول

برای تهیه کدوی شکم پر ابتدا کدوها را می شوییم، سپس آنها را از وسط به صورت طولی برش می زنیم. در ادامه وسط کدوها را با یک قاشق به آرامی خالی می کنیم، به صورتی که به بافت بدنه کدو ها آسیبی نرسد.

 بیشتر بخوانید: با خوردن کتلت کدو سبز، عاشق کدو سبز میشی

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس کدو سبزهای برش خرده را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند. در همین حین پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه کدو سبزها به خوبی سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم، سپس پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم  و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را هم رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا عطر سیر و ادویه ها خارج شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

گوشت چرخ کرده را هم چند دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس فلفل دلمه ای و قارچ را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه درب تابه را می گذاریم تا مواد با آب خودشان پخته شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، مواد را یک سمت تابه جمع می کنیم و رب گوجه فرنگی را در سمت خالی تابه اضافه می کنیم، سپس چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و طعم خامی آن گرفته شود.

مرحله هفتم

حالا ریحان خرد شده را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن با دیگر مواد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه کدوهای سرخ شده را داخل یک تابه مناسب می چینیم، سپس داخل شکم آنها را با مخلوط گوشت چرخ کرده پر می کنیم.

بیشتر بخوانید: یه بورانی رژیمی خوش طمع با کدو سبز درست کن! + طرز تهیه

مرحله هشتم

در این مرحله برای تهیه سس، ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کمی روغن اضافه می کنیم. حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را پوره می کنیم، سپس به همراه ۱ لیوان آب جوش و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم سس به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد تا کمی غلیظ شود.

مرحله دهم

حالا تابه حاوی کدو سبز شکم پر را روی حرارت قرار می دهیم، سپس سس را از کنار کدو سبزها به آرامی درون تابه می ریزیم. ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا سس شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم کرده و درب تابه را می گذاریم تا کدوها به طور کامل بپزند.

مرحله یازدهم

در ۱۰ دقیقه پایانی مقداری پنیر پیتزا و پنیر گودا روی کدوها می ریزیم. حالا مجددا درب تابه را می گذاریم تا پنیرها به طور کامل ذوب شوند. در پایان کدو سبز های شکم پر را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3kowm8

اخبار داغ