مضرات خوردن لیموعمانی در غذا | سمی شدن لیمو عمانی در غذا | خطر خوردن لیمو عمانی داخل غذا

بالاخره لیموعمانی توی غذاها رو بخوریم یا نه؟!

اگه میخواید غذای سالم بخورید به این توصیه درباره خوردن لیموعمانی داخل غذا و خورشت ها دقت کنید.
بالاخره لیموعمانی توی غذاها رو بخوریم یا نه؟!

شما هم مثل من عاشق طعم ترش لیموعمانی توی خورشت هستین؟ کارشناسها میگن خطرات مصرف لیموعمانی داخل غذا خیلی بیشتر از اون لذتیه که شما از خوردنش می برید. توصیه می کنیم به خاطر خطرات مصرف لیموعمانی داخل غذا که کم هم نیست، یا لیموعمانی رو دیر به غذا اضافه کنید که بهتون خواهیم گفت چه موقعی اضافه بشه و یا اصلا نخوریدش. با سبک زندگی همراه باشید تا با هم خطرات مصرف لیمو عمانی داخل غذا را بخوانیم.

بیشتر بخوانید: تو خورشت قورمه سبزی به جای لیمو عمانی چی بریزم؟

مضرات خوردن لیمو عمانی داخل غذا

لیمو عمانی در واقع به عنوان طعم دهنده‌ طبیعی و مصلح به غذاها مخصوصا خورش ها افزوده می‌شود تا در هضم غذا و جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک کند اما :

  • لیمو عمانی در غذا همانند اسفنج عملکرده و مواد زائد و مضر غذای در حال طبخ را به خود جذب می‌کند.
  • لیمو عمانی چربی ها و اسیدهای چرب را جذب می کند، به همین علت توصیه شده است از مصرف لیمو عمانی داخل خورش ها و برخی از غذاها به خصوص غذاهای چرب مانند قورمه‌سبزی، قیمه و آبگوشت پرهیز شود؛
  • این موضوع بخصوص برای گروههایی که مبتلا به چاقی و چربی خون هستند اهمیت بیشتری دارد، چرا که مصرف این لیمو عمانی‌ها باعث افزایش چربی خون و بیماریهایی از این دست خواهد شد.
  • کارشناسان توصیه می کنند این ماده در مراحل پایانی طبخ به غذا افزوده شود چراکه با این کار اثر گذاری بهتری خواهد داشت و نکته دیگر آنکه به هیچ وجه به صورت پودر استفاده نشود چرا که در این صورت تاثیرهای گفته شده را نخواهد داشت.

منبع: العالم




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3n9z9v

اخبار داغ