طرز تهیه بیسکویت مادر | مواد لازم بیسکوییت مادر

بیسکوییت مادر گرون شده؟ خب تو خونه درستش کن + طرز تهیه

ما در این مقاله، می‌خواهیم نزدیک‌ترین روش به طرز تهیه بیسکویت مادر را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در خانه آن را تهیه کرده و خاطرات خود را دوباره زنده کنید.
1403/06/20 07:45
بیسکوییت مادر گرون شده؟ خب تو خونه درستش کن + طرز تهیه

محال است که ایران باشید و با طعم بیسکوییت مادر خاطره نداشته باشید. هر یک از ما حداقل یک‌بار هم که شده مزه بیسکوییت مادر بی‌نظیر ایرانی را چشیده‌ایم و منتهای لذت را نیز از آن برده‌ایم. به یادآورید که در کودکی چند بار مادرتان بیسکوییت مادر را همراه با شیر برایتان مخلوط کرده و میان‌وعده‌ای بی‌نظیر آماده کرده بود!

هرچند که طرز تهیه بیسکویت مادر اصیل، رازی که تنها شرکت تولیدکننده آن می‌داند، اما می‌توان با اندکی تلاش، بیسکویت‌هایی را شبیه به این بیسکویت‌های خاطره‌انگیز تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: این بیسکوییت پسته ای بدون تخم مرغ نیم ساعته حاضر میشه! + طرز تهیه

روش تهیه بیسکویت مادر خانگی

بد نیست بدانید که طرز تهیه بیسکویت مادر بسیار ساده است؛ بخش بزرگ از این سادگی را باید مدیون مواد اولیه آن باشیم. مواد اولیه این بیسکویت را می‌توان به‌راحتی و البته با کمترین قیمت فراهم کرد. در کنار بیسکویت مادر، می‌توان گفت که شیرینی ارده و خرما نیز از ساده‌ترین میان‌وعده‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید. طرز تهیه این شیرینی نیز در بلاگ تبرک برای شما موجود است.

مهم‌ترین مواد لازم در تهیه بیسکویت مادر به شرح زیر است:

  • آرد همه‌کاره: 2 پیمانه (280 گرم)
  • نمک: 1/2 قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ‌پودر: 1/2 قاشق چای‌خوری
  • کره: 1/2 پیمانه (114 گرم)
  • شکر: 1/2 پیمانه (125 گرم)
  • شیر پرچرب: 1/3 پیمانه
  • وانیل: 1 قاشق چای‌خوری

این میزان از مواد اولیه در طرز تهیه بیسکویت مادر خانگی، حدود 60 الی 70 عدد بیسکویت به شما خواهد داد. اگر فکر می‌کنید که این مقدار زیاد است، می‌توانید میزان مواد اولیه را به نسبت مساوی کاهش دهید؛ در مقابل اگر دوست دارید که مقدار بیسکویت بیشتری تهیه کنید، می‌توانید مقدار مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید.

مراحل تهیه بیسکویت مادر خانگی

اگر به‌اندازه کافی حوصله داشته باشید، این بیسکویت خوشمزه را می‌توانید در مدت‌زمان یک ساعت حاضر کنید. برای آماده‌کردن این میان‌وعده خوشمزه نیز نیازی به مهارت آشپزهای حرفه‌ای نخواهید داشت؛ می‌توانید با دستوری که در ادامه در اختیار شما قرار می‌دهیم، آن را به‌راحتی تهیه کنید.

بیسکویت مادر خانگی را می‌توانید تا مدت‌ها نگهداری کنید و حتی از آن برای تهیه دسرهای دیگر نیز استفاده کنید. برای مثال می‌توانید در طرز تهیه کیک بیسکویت بدون فر از این بیسکویت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بیسکو بستنی؛ بستنی مورد علاقه بچه و پیر و جوون! + طرز تهیه

در تهیه بیسکویت مادر خانگی باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

آرد را همراه با نمک و مقداری بیکینگ‌پودر، در یک کاسه بزرگ بریزید. نیازی به الک‌کردن نیست؛ ولی این کار می‌تواند بافت بیسکویت‌های شما را بهبود ببخشد. این سه ماده را به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

حال کره را به قطعات کوچک برش بزنید؛ سپس آن‌ها را داخل ظرف آرد بریزید. به کمک همزن دستی یا مخلوط‌کن، آرد و کره را با هم مخلوط کنید. این کار را به‌قدری انجام دهید که دیگر وجود کره، قابل‌تشخیص نباشد.

بعد از اینکه کره به‌خوبی با آرد مخلوط شد، نوبت به اضافه‌کردن شکر می‌رسد. شکر را به‌آرامی داخل ظرف بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا به خورد مواد دیگر برود و یکدست شود.

حال وانیل و شیر را با هم مخلوط کنید؛ سپس آن را آرام‌آرام به داخل کاسه آرد و کره اضافه کنید. توجه داشته باشید که شیر شما باید سرد باشد. بعد از اینکه شیر را اضافه کردید، باید خمیری یکدست داشته باشید؛ به‌طوری که به‌راحتی شکل بپذیرد و حالت بگیرد.

در همین مرحله فر را روشن کنید که گرم شود. بهترین دما در طرز تهیه بیسکویت مادر خانگی، دمای 175 درجه سانتی‌گراد است. یادتان باشد که سینی فر را نیز بیرون بیاورید.

اکنون خمیر خود را به 2 یا 3 قسمت مساوی تقسیم کنید؛ تکه‌های دیگر را در جایی خنک قرار دهید. این کار برای آن است که در زمان پخت و پر شدن سینی فر، باقی خمیر خراب نشود. حال تکه اول خمیر را بین 2 عدد کاغذروغنی قرار دهید. آن را با وردنه پهن کنید تا به ضخامت کمتر نیم سانتی‌متر برسد.

خمیر پهن‌شده را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید؛ سپس آن را خارج کنید و به شکل دلخواه خود برش بزنید. کف سینی فر خود کاغذروغنی پهن کنید؛ خمیر بیسکویت را با فاصله 2 سانتی‌متر روی آن بچینید. سپس سینی را داخل فریزر قرار دهید تا خمیر سفت شود.

بعد از چند دقیقه سینی را از فر خارج کنید، به کمک چنگال چند سوراخ روی بیسکویت‌ها ایجاد کنید. حال سینی را داخل فر قرار دهید. اجازه دهید که حدود 13 تا 17 دقیقه بیسکویت‌ها بپزند؛ زمانی که گوشه بیسکویت‌ها شروع به قهوه‌ای شدن کرد، آن‌ها را از فر خارج کنید.

بیشتر بخوانید: با بیسکوییت مادر یه بستنی فوری درست کن و طعم نوستالژی بچگی رو زنده کن!

اکنون طرز تهیه بیسکویت مادر خانگی شما به پایان رسیده است. باقی‌مانده خمیر را نیز درست به همین شکل آماده کنید تا خمیر اضافه‌ای باقی نماند. نوش‌جان!

نکات مهم در تهیه بیسکویت مادر خانگی

ما سعی کردیم که در این دستور تهیه، تمام نکات لازم را به شما آموزش دهیم. اما برای اینکه بتوانید بیسکویت‌های خوشمزه‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشید، بد نیست که نکات زیر را نیز حتماً رعایت کنید:

  • خمیر شما در هر حالتی باید سرد و سفت باشد؛ اگر حس کردید که خمیر در حین کار سرد شده است، آن را سریعاً داخل فریزر قرار دهید تا سفت شود.
  • اگر کره‌ای که از آن استفاده می‌کنید شور است، می‌توانید میزان نمک را در مواد اولیه، کاهش دهید. نوک قاشق چای‌خوری نمک برای این کار کفایت می‌کند.
  • هرچقدر که بیکینگ‌پودر شما بیشتر باشد، بیسکویت‌های شما تردتر خواهد بود؛ بیکینگ‌پودر زیادی می‌تواند بیسکویت‌های شما خرد و شکننده کند.
  • ضخامت خمیر بیسکویت خیلی مهم است؛ ضخامت زیاد باعث خوب نپختن بیسکویت‌ها و ضخامت کم، باعث سوختن آن‌ها خواهد شد.

منبع: تبرک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3nrx9k

اخبار داغ