فرورفتگی دیوار پذیرایی | طراحی فرورفتگی دیوار

۹ ایده برای فرورفتگی های دیوار خونه | با فرورفتگی های دیوار چیکار کنیم؟

در این مطلب از سایت سبک زندگی به بررسی 9 مدل برای تزیین فرورفتگی دیوار پذیرایی می پردازیم با ما همراه باشید.
1403/03/23 13:45
۹ ایده برای فرورفتگی های دیوار خونه | با فرورفتگی های دیوار چیکار کنیم؟

فرورفتگی‌ های دیوار طاقچه‌های کوچکی در خانه شما هستند که بر اثر قرار دادن یک یا دو ستون در خانه ایجاد می‌شوند. بدیهی است که نمی‌توانید موقعیت یک ستون را تغییر دهید؛ بااین‌حال امکان تزیین فرورفتگی‌ های دیوار وجود دارد. چه‌ ایده‌هایی برای فرورفتگی‌ های دیوار مناسب هستند؟ در این مقاله با بررسی ۹ روش تزیین فرورفتگی دیوار به این سوال پاسخ خواهیم داد. فقط کافی است تا چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مقاله کاربردی برای دکوراسیون خانه و آشنایی با ۹ ایده برای فرورفتگی های دیوار اختصاص دهید. 

۱. نصب کاغذ دیواری با طرح‌های خاص؛ یکی از ایده‌های تزیین فرورفتگی دیوار

تو رفتگی دیوار یکی از بخش‌های اتاق با پتانسیل بالا برای نصب کاغذ دیواری با طرح‌های خاص به شمار می‌رود. پوسترهای سه‌بعدی با طرح و شکلی متفاوت از سایر دیوارهای اتاق، انتخابی مناسب برای فرورفتگی‌ های دیوار به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: شیک ترین اکسسوری هایی که میشه تو خونه استفاده کرد

تنوع رنگ و طرح کاغذ دیواری برای اجرای سبک دکوراسیون متنوع انتخاب مناسبی شناخته می‌شود. همچنین نصب کاغذ یا پوستر دیواری فقط در قسمت فرورفتگی دیوار پذیرایی باعث کاهش هزینه نهایی برای پرداخت قیمت کاغذ دیواری خواهد شد. ازاین‌رو اگر به‌دنبال ایده‌ای برای تزیین فرورفتگی دیوار هستید، نصب پوسترهای دیواری انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌رود.  

نصب کاغذ دیواری؛ راهکاری برای تزیین فرورفتگی‌های دیوار

۲. استفاده از آینه؛ روشی برای پرکردن فرورفتگی‌های دیوار

پر کردن فرورفتگی‌های دیوار با استفاده از قرار دادن آینه یکی از روش‌های تزیینی کم‌دردسر و ساده برای افزایش زیبایی فضای خانه به شمار می‌رود. قرار دادن آینه به‌همراه کنسول و میزی برای تکیه دادن آینه باعث افزایش عمق به خانه و سالن پذیرایی می‌شود.  ازاین‌رو قرار دادن آینه نه‌تنها باعث افزایش زیبایی فضا، بلکه باعث بزرگ‌تر دیده شدن اتاق نیز می‌شود.

معمولا پشت آینه فضای مناسبی برای اجرای انواع تزیین‌های دیواری به شمار می‌رود. برای تکمیل زیبایی این بخش از پذیرایی و دکور دیوار پشت آینه از نصب کاغذ دیواری پذیرایی با طرح‌های خاص استفاده کنید. به‌این‌ترتیب این بخش از دیوار با سایر قسمت‌های خانه متفاوت خواهد بود؛  درصورتی‌که دیوار فرورفتگی با بخش‌های دیگر خانه متفاوت باشد، سالن پذیرایی جذاب‌تر دیده خواهد شد. چراکه پوستر و کاغذ دیواری به‌تنهایی باعث افزایش جذابیت فضا می‌شوند.

۳. اجرای نورپردازی متفاوت؛ یک ایده برای فرورفتگی های دیوار

اگر در اطراف فرورفتگی دیوار منبع نوری خاصی وجود ندارد، از یک چراغ ال‌ای‌دی داخل فرورفتگی استفاده کنید. فرورفتگی‌های دیوار معمولا به‌دلیل سایه انداختن تاریک‌تر از قسمت‌های دیگر خانه هستند؛ ازاین‌رو نصب آباژور دیواری یا قرار دادن چراغ پایه‌دار در این قسمت باعث روشن‌تر شدن فضا می‌شود. همچنین اگر از وسایل دکوری خاصی در این بخش استفاده کرده باشید، با نورپردازی جذاب‌تر دیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: با دیوار کوب های حصیری تم خونه رو تابستونی کن! + ایده

نصب ریسه‌های رنگی نیز از راه‌های دیگر برای اجرای نورپردازی در فرورفتگی دیوار به شمار می‌رود. دقت داشته باشید که از منبع نوری با رنگ متفاوت برای فرورفتگی دیوار استفاده کنید. برای مثال رنگ زرد ایده جذابی خواهد بود. این راهکار تزیینی به‌ویژه برای اجرا در اتاق خواب و نصب چراغ خواب مطلوب خواهد بود. نصب آباژور دیواری راهکاری برای زیباتر نشان دادن طرح کاغذ دیواری اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه در قسمت فرورفتگی محسوب می‌شوند.

۴. نصب شلف دیواری؛ راهکاری برای فرورفتگی دیوار

در فرورفنگی‌ های دیوار با نصب قفسه‌ها از فضای عمودی استفاده و ظاهری توکار ایجاد کنید. با استفاده از ترکیبی از وسایل تزیینی، قفسه‌ها را مانند قفسه کتاب بچینید. ارتفاع، اندازه، شکل و بافت اقلام را برای ایجاد جذابیت بصری تغییر دهید. از کتاب‌های روی هم برای ایجاد یک پلت‌فرم برای اشیا کوچک‌تر نیز می‌توانید استفاده کنید.

اگر فضای خانه با پارکت لمینت پوشیده شده است، در انتخاب رنگ قفسه دیواری دقت کنید. هر چه هماهنگی میان جزییات وسایل پذیرایی مثل رنگ قفسه و کفپوش اتاق بیشتر باشد، زیبایی دکوراسیون افزایش خواهد یافت. به‌طورکلی نصب پارکت در قسمت‌های مختلف پذیرایی برای ایجاد فضایی گرم راهکار مناسبی به شمار می‌رود.

نصب شلف؛ ایده‌ای برای فرورفتگی‌های دیوار

۵. در فرورفتگی دیوار گالری تصویری بسازید

گالری تصویری یکی از ایده‌های جذاب برای تزیین فرورفتگی دیوار و قسمت‌های دیگر خانه به شمار می‌رود. برای این کار از چند تابلو با قاب‌های متفاوت و تصاویر مختلف استفاده کنید. برای حفظ هارمونی فضا از تصاویری با ترکیب رنگی مشابه استفاده کنید. انتخاب تابلوهایی با اندازه‌های متفاوت باعث زیباتر دیده شدن دیوار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 10 ایده گرین وال «دیوار سبز مصنوعی» که امسال خیلی ترند شده

گالری تصاویر، کفپوش پی وی سی، مبلمان چوبی و میز کنسول در فضای اتاق ترکیبی ایده‌آل برای اجرای یک دکوراسیون کلاسیک بی‌نقض به شمار می‌روند. همه این وسایل در رنگ‌هایی گرم و استایلی روستیک در بازار عرضه می‌شوند تا در سبک‌های دکوراسیون کلاسیک کاربرد داشته باشند.

ساخت گالری تصاویر؛ یکی از راهکارهای تزیین فرورفتگی دیوار

۶. نصب کتابخانه؛ بهترین راه پوشاندن فرورفتگی دیوار پذیرایی

افراد کتاب‌خوان همیشه کتاب‌های بسیاری در خانه دارند و چند وقت یک‌بار هم چند عدد به قبلی‌ها اضافه می‌کنند؛ بنابراین نصب کتابخانه در فرورفتگی برای منزل چنین افرادی بسیار کاربردی است. بهترین مکان برای کتابخانه موردنظر شما فرورفتگی دیوار‌ها است.

برای نصب کتابخانه در فرورفتگی‌ های دیوار بهتر است عرض، عمق و ارتفاع را از قبل اندازه بگیرید. سپس با‌توجه‌به اندازه‌ها یا یک کتابخانه آماده مناسب بخرید یا کار ساخت کتابخانه را به یک نجار ماهر بسپارید. همچنین از رطوبت نداشتن دیوار مطمئن شوید؛ چراکه نم در دیوار باعث آسیب رسیدن به کتابخانه می‌شود. به‌طورکلی قبل از هر اقدامی برای تزیین دیوار از سالم بودن آن و نبود رطوبت مطمئن شوید. رطوبت در دیوار علاوه‌بر خرابی وسایل چوبی و ام‌دی‌اف، یک علت تغییر رنگ کاغذ دیواری نیز به شمار می‌رود.

۷. طراحی یک جالباسی؛ راهکاری برای فرورفتگی دیوار

فرورفتگی در قسمت ورودی راهرو به‌عنوان یک مکان کوچک برای آویزان کردن لباس‌ها و قرار دادن کفش‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌توان این مکان را با قرار دادن یک نیمکت چوبی جذاب‌تر نشان داد. علاوه‌بر جذابیت، قرار دادن میز، صندلی و نیمکت در این مکان، یک نقطه دنج ایجاد می‌کند.

۸. یک فضای نشیمن و گوشه دنج در فرورفتگی دیوار بسازید

ایجاد یک فضای کوچک برای نشستن، استراحت و مطالعه آن هم با کمک گرفتن از محدودیت‌ها نشانه خوش ذوقی شما در طراحی فرورفتگی دیوار است. اجرای این ایده فقط با دیدن ایده‌های متنوع امکان‌پذیر است. بااین‌حال چند راهکار جامع و ساده برای درست کردن فضایی دنج مثل قرار دادن صندلی وجود دارد. ازآنجایی‌که فرورفتگی دیوار و این کنج دنج فضای خوبی برای مطالعه است، نصب آباژور و چراغ مطالعه را برای افزایش زیبایی و نور فضا فراموش نکیند.

بیشتر بخوانید: با این مدل های تی وی وال لاکچری ترین خونه رو بین فامیل داری

۹. نصب کمد لباس یا رگال در فرورفتگی دیوار اتاق خواب

حجم بالای وسایل مثل لباس برای بسیاری از افراد کلافه‌کننده است؛ ازاین‌رو پیدا کردن فضایی در خانه مثل فرورفتگی دیوار یک موهبت بزرگ تلقی می‌شود؛ چراکه امکان نصب رگال یا آویز در این بخش وجود دارد. علاوه‌بر نصب آویز می‌توانید کمد دیواری نیز برای این بخش از اتاق سفارش دهید. بسیاری از سایت‌های طراحی کابینت و کمد براساس نیاز افراد و باتوجه‌به متراژهای مختلف برای ساخت کمد اقدام می‌کنند. به‌این‌ترتیب نیازی به نگرانی درمورد متراژ فرورفتگی دیوار و تهیه کمد دیواری نخواهید داشت.

نصب کاغذ دیواری؛ روشی برای فضاسازی منحصربه‌فرد در فرورفتگی دیوار

در این مقاله به بررسی ۹ ایده برای فرورفتگی های دیوار پرداختیم. نصب کاغذ دیواری، شلف، کتابخانه، رگال، کمد و آینه از روش‌های تزیین فرورفتگی دیوار به شمار می‌روند. به‌طورکلی استفاده از پوسترهای جذاب و طرح‌های متفاوت کاغذ دیواری یکی از اولین ایده‌ها برای تزیین این بخش از اتاق محسوب می‌شود؛ چراکه اجرای انواع روش‌های تزیینی روی پس‌زمینه کاغذ دیواری زیبایی‌های بیشتری به‌همراه خواهد داشت. شما چه ایده‌ای برای تزیین فرورفتگی دیوار دارید؟ با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: تیمبرلند

 

 

 

 

 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qaly8

اخبار داغ