طرز تهیه دسر فیروزه ای | مواد لازم دسر فیروزه ای

دسر فیروزه ای، دسری ویژه برای مهمانان خاص! + طرز تهیه

دسر فیروزه ای، خوشمزه ترین دسر سنتیه که میتونین برای مهمونی و مراسم هاتون تهیه کنین و از طعمش لذت ببرین.
1403/06/01 10:45
دسر فیروزه ای، دسری ویژه برای مهمانان خاص! + طرز تهیه

دسر فیروزه ای یکی از انواع دسرهای خوشمزه و جذاب است که خیلی راحت درست می‌شود برای آماده کردن دسر فیروزه‌ای می‌توانید از مواد اولیه ساده و در دسترسی استفاده کنید، دسر فیروزه ای خوش رنگ برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دسر فیروزه ای در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
پودر ژله بلوبری ۱ عدد
پودر ژله لیمو ۱ عدد
بستنی وانیلی ۱ عدد بستنی لیوانی معادل ۵ قاشق غذا خوری
شیر ۱ لیوان
آب جوش ۲ لیوان
ترافل رنگی آبی، سبز، طلایی، سفید برای تزئین به مقدار لازم

بیشتر بخوانید: پودینگ انجیر، دسر مزه دار تابستونی که عاشقش میشین!

طرز تهیه دسر فیروزه ای

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن دسر فیروزه‌ای، دو بسته ژله یکی با طعم بلوبری و دیگری با طعم لیمو را باز کنید بعد داخل یک ظرف بریزید، پودر ژله‌ها را با هم مخلوط کنید، سپس ۲ لیوان آب جوش به ترکیب پودر ژله‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله دوم

به ازای هر بسته پودر ژله یک لیوان آب جوش داخل ظرف بریزید وقتی که پودر ژله ها کاملاً با آب مخلوط شدند، می‌توانید ظرف آن را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا بافت مخلوط ژله تشکیل شده شفاف و یکدست شود.

مرحله سوم

سپس ظرف مخلوط ژله را در دمای محیط کنار بگذارید، اجازه دهید تا کاملا خنک شود، اگر ژله خنک نشود و کمی گرم باشد وقتی شیر را اضافه کنید، شیر داخل می‌برد، در نتیجه بافت ژله خراب می‌شود، برای خنک شدن در یخچال قرار ندهید.

مرحله چهارم

بعد از آن مقداری بستنی وانیلی را به ژله اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود طوری که بستنی کاملاً به خورد مخلوط برود و به شکل تکه‌ای در داخل مخلوط باقی نماند، بافت مخلوط مواد باید یکدست شود.

بیشتر بخوانید: عالی ترین دستور تهیه کمپوت انجیر خانگی + نکات

مرحله پنجم

سپس یک لیوان شیر را هم به مخلوط ژله اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود، بعد از آن ژله را داخل یک قالب بزرگ یا چند قالب کوچک بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و منسجم شود.

مرحله ششم

ظرف ژله باید به مدت تقریبا ۶ تا ۷ ساعت در یخچال بماند تا ژله خوب خودش را بگیرد بعد از این زمان قالب ژله را از یخچال بیرون بیاورید، به آرامی با پشت کند چاقو لبه‌های ژله را از قالب جدا کنید سپس قالب را داخل ظرف دیگری برگردانید.

مرحله هفتم

ژله را به آرامی که شکل و ظاهر آن خراب نشود از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف قرار دهید بعد از آن سطح ژله را با سلیقه و دلخواه خودتان با ترافل‌های رنگی سبز، آبی، طلایی و سفید تزئین کنید تا ژله‌ای با رنگ و ظاهر جذاب داشته باشید.

بیشتر بخوانید: با گلابی و خمیر هزارلا یه دسر خوشمره برای عصرونه درست کن! + طرز تهیه

مرحله هشتم

اگر ترافل‌های رنگی در دسترس نبود برای تزئین ژله می‌توانید از چند برش حلقه‌ای موز، توت فرنگی یا دانه‌های انار استفاده کنید و ژله را با رنگ‌های مختلف تزئین کنید، در آخر دسر فیروزه‌ای جذاب را برای پذیرایی همراه با انواع دورچین سرو کنید.

منبع: پانامگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qdez9

اخبار داغ