رفع بوی سوختگی قورمه سبزی با پیاز | از بین بردن بوی سوختگی قورمه سبزی

قورمه سبزی سوخت، چیکار کنم؟ | رفع بوی سوختگی قورمه سبزی با شکر و پیاز

اینبار وقتی قورمه سبزی میسوزه حل نکن بیا اینجا که دو تا روش عالی برای رفع بوی سوختگی قورمه سبزی بهت آموزش بدم کیف کنی.
قورمه سبزی سوخت، چیکار کنم؟ | رفع بوی سوختگی قورمه سبزی  با شکر و پیاز

رفع بوی سوختگی قورمه سبزی رو تو این بخش از سبک زندگی یاد بگیرید. قورمه سبزی یکی از خورشت‌های خوش‌‌عطر و لذیذ است که هر کدبانویی دوست دارد، آن را به شیوه‌ای خاص درست کند. شاید برای هر آشپزی پیش بیاید که آب خورشت قورمه سبزی‌ اش تمام شود و بسوزد. اگر با چنین موقعیتی روبه‌رو شدید، اصلا نترسید. راهکارهایی برای رفع بوی سوختگی قورمه سبزی وجود دارد که در این مواقع، با استفاده از آن‌ها می‌توانید غذای خود را نجات دهید و بوی سوختگی آن را کاملا برطرف کنید. با ما همراه باشید تا دو روش کاربردی برای رفع بوی سوختگی قورمه سبزی به شما آموزش دهیم.

برای رفع بوی سوختگی قورمه سبزی داخل آن آب نریزید

وقتی غذایی دارد می‌سوزد، اولین کاری که خیلی از افراد می‌کنند ریختن آب روی آن است، اما باید بدانید که این اصلا کار درستی نیست. وقتی، خورشت قورمه سبزی یا غذای دیگری در حال سوختن بود، نباید داخل آن آب بریزید. با ریختن آب در قورمه سبزی در حال سوختن تنها بوی سوختگی آن را افزایش می‌دهید.

بیشتر بخوانید: قورمه سبزی خوش رنگ و لعاب دار رو با این روش درست کن

بنابراین به یاد داشته باشید هنگام سوختن خورشت در اولین مرحله، شعله زیر آن را خاموش کنید و اصلا روی آن آب نریزید.

قسمت رویی و نسوخته خورشت را جدا کنید

بعد از آنکه زیر خورشت در حال سوختن را خاموش کردید، قسمت رویی آن را از قسمت ته‌گرفته جدا کنید. بعد قسمت رویی که سالم مانده است را در یک قابلمه دیگر بریزید. سپس در قابلمه حاوی مواد قسمت رویی مقداری روغن و آب بریزید و صبر کنید تا مواد داخل آن حدود ۲۰ دقیقه بجوشد.

رفع بوی سوختگی قورمه سبزی با پیاز یا شکر

بعد از آنکه قسمت رویی را در قابلمه دیگر ریختید و آب و روغن اضافه کردید، می‌توانید کارهای دیگری انجام دهید تا بوی سوختگی خورشت قورمه سبزی کاملا برطرف شود:

بیشتر بخوانید: با سبزی خشک، قورمه سبزی لعاب دار و جا افتاده بپز! + روش پخت

  • در قابلمه جدید حاوی خورشت قورمه سبزی یک پیاز درسته پوست‌کنده بیندازید و در آخر نیز آن را خارج کنید. پیاز باعث می‌شود بوی سوختگی خورشت شما تا حد زیادی از بین برود.
  • شکر یکی دیگر از موادی است که بوی سوختگی را تا مقدار زیادی کاهش می‌دهد، بنابراین از آن می‌توانید برای این کار استفاده نمایید.
  • بعد از جدا کردن قسمت نسوخته خورشت و اضافه کردن آب و روغن به آن، کمی هم شکر داخل مواد خود بریزید. البته در میزان شکری که استفاده می‌کنید دقت نمایید تا خورشت شما شیرین نشود.

منبع: دلتا مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3wo6d6

اخبار داغ