طرز تیهه حلوای زعفرانی مغزدار | طرز تهیه حلوا زعفرانی برای مراسم ختم

حلوای زعفرانی مغزدار؛ یه گزینه عالی برای مراسم ختم و چهلم + طرز تهیه

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا زعفرانی مغزدار در ادامه با سبک زندگی همراه باشید.
1403/05/08 10:45
حلوای زعفرانی مغزدار؛ یه گزینه عالی برای مراسم ختم و چهلم + طرز تهیه

حلوا زعفرانی مغزدار یکی از پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین دسرهای سنتی ایرانی می باشد که با روش های مختلفی طبخ می شود. حلوا زعفرانی مغزدار را می توان در مراسم های مختلفی طبخ کرده و به صورت مجلسی در قالب های متنوع حالت داد. در حلوا زعفرانی مغزدار ، آرد زیاد تفت نمی خورد که تیره شود و رنگ غالب آن از زعفران بدست می آید،

مواد لازم مقدار مواد
آرد سفید ۱ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
پودر بادام به مقدار کافی
شکر ۱٫۵ پیمانه
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده به اندازه دلخواه

طرز تهیه حلوای زعفرانی مغزدار

مرحله اول

برای فراهم کردن حلوای زعفرانی مغزدار، شروع کار شربت را درست می کنیم. برای این منظور قابلمه ای مناسب را روی حرارت متوسط گذاشته و ۲ الی ۳ پیمانه آب را درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم گرم شود.

بیشتر بخوانید: حلوای گردوی تبریزی؛ بهترین گزینه برای پذیرایی در مراسم‌ ها + طرز تهیه

مرحله دوم

در ادامه شکر را به قابلمه می افزاییم و به خوبی هم  می زنیم تا ذرات شکر حل شود. زمانیکه شربت در حال جوشیدن بود، زعفران دم کرده را درون مواد ریخته و مجددا هم می زنیم تا کمی غلیظ شود. سپس حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله سوم

اکنون آرد را ۲ مرتبه از الک رد کرده تا ناخالصی های آرد جدا شود و هوا در بافت آرد نفوذ کند.تابه ای مناسب را روی حرارت متوسط گذاشته و آرد را به تابه منتقل می کنیم. به صورت پیوسته آرد را الک کرده تا بوی خامی آرد از بین برود.

نکته:

توجه داشته باشد زمان تفت دادن آرد حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم است که باید با دقت انجام شود.

مرحله چهارم

زمانیکه آرد به طور کامل تفت داده شد و کمی رنگش کاراملی شد، کره را که از قبل به دمای محیط رساندیم، به آن می افزاییم و حدود ۵ دقیقه نیز آرد را با کره تفت داده تا کره جذب آرد شود. بنابراین پودر هل سابیده شده را روی مواد می پاشیم.

نکته:

همراهان میریتو لازم است بدانید، برای اضافه کردن شربت به حلوا، شربت باید به خوبی از حرارت بیفتد.

بیشتر بخوانید: با شیر و زعفران یه حلوای نذری خوشمزه بپز + دستور تهیه

مرحله پنجم

گام بعدی مواد را به خوبی مخلوط کرده تا با آرد یکدست شوند. حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. زیرا هل نباید خیلی حرارت ببیند. در همین حین شربت آماده شده را کم کم روی مواد درون تابه ریخته و به صورت متداوم هم می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد را با دقت زیر و رو کرده تا بافت حلوا حالت چسبنده شود. وقتی حلوا از دیواره های تابه جدا شد، نیمی از حلوا را درون قالب سیلیکونی یا فلزی می ریزیم. سطح روی حلوا را صاف و یکدست کرده و با پودر بادام و پودر هل می پوشانیم.

مرحله هفتم

در نهایت باقیمانده حلوا را روی مواد ریخته و با پشت قاشق یکنواخت و فشرده می کنیم. حلوا را داخل یخچال منتقل کرده تا به مدت ۳ الی ۴ ساعت استراحت کند. بعد از زمان مقرر حلوا را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر بر می گردانیم. نوش جان

منبع: میریتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3woed6

اخبار داغ