طرز تهیه شیرینی قرابیه | موادلازم شیرینی قرابیه بادامی | روش پخت شیرینی قرابیه ترکی

شیرینی قرابیه با یه لیوان قهوه میشه عصرونه مقوی امروزت + طرز تهیه

شیرینی قرابیه از جمله دسرهای ترکی معروف و قدیمی است که در برخی مناطق ایران مثل تبریز هم درست می‌شود. روی این شیرینی خوشمزه با پسته و بادام فراوان تزیین می‌شود و به همین دلیل از جمله شیرینی‌های گران ترکی است.
1403/04/17 07:45
شیرینی قرابیه با یه لیوان قهوه میشه عصرونه مقوی امروزت + طرز تهیه

شیرینی قرابیه بادام مانند حلوا گردویی از سنتی‌ترین شیرینی‌های تبریز است که با ساده‌ترین مواد در منزل می‌توان آن را درست کرد. شیرینی قرابیه بادام مانند قرابیه گردویی از بهترین و گران‌ترین شیرینی‌ها برای پذیرایی محسوب می‌شود. مراحل پخت این شیرینی گران اما خوشمزه بسیار راحت است به شرط آن‌که تمامی مراحل را با دقت پیش ببرید. طرز تهیه شیرینی قرابیه بادام را در ادامه بخوانید تا به سبک قنادی‌های تبریز برای پذیرایی در دورهمی‌ها آن را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه قرابیه بادام

  • بادام ۳۰۰ گرم
  • پودر قند ۲۰۰ گرم
  • سفیده تخم‌مرغ سه عدد
  • گلاب دو قاشق غذاخوری
  • هل به مقدر لازم
  • خلال بادام به مقدار لازم
  • پسته خردشده به مقدار لازم
  • شکر دانه درشت به مقدار لازم

بیشتر بخوانید: شیرینی شکر پاره ترکیه ای خوشمزه ترین عصرونه تابستانی + طرزتهیه

طرز تهیه قرابیه بادام

۱. بادام ها را خیس کنید

قرابیه بادم را به عطر و طعم بادام می‌شناسند پس در اولین مرحله آن نیاز است که بادام‌‌ها را برای پنج تا ۱۰ دقیقه خیس کنید. حال پوست آن‌ها را بگیرید و روی یک دستمال تمیز پهن‌شان کنید. بعد از خشک شدن بادام‌‌های پوست‌گرفته باید آن‌ها را درون غذاساز یا چرخ‌گوشت بریزید تا کامل پودر شوند. در ادامه فر را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود

۲. مواد قرابیه بادام را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه قرابیه بادام باید یک‌سوم از سفیده تخم‌مرغ‌ها را به همراه پودر بادام و پودرقند داخل مخلوط‌کن یا غذا ساز بریزید تا کامل یک‌دست شود. حال مواد را برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه مابقی سفیده تخم‌مرغ‌ها را با مواد داخل یخچال به همراه گلاب و هل مخلوط کرده تا کامل ترکیب شوند. مواد را مجدد برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. حال خمیر سفید رنگ‌تان را کمی ورز بدهید.

بیشتر بخوانید:شیرینی زنبوری هم کم هزینه و هم خوشمزه

۳. قرابیه ها را برای پخت آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه قرابیه با بادام باید کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید. مایه قرابیه را داخل قیف شیرینی‌پزی بریزید و با ماسوره مناسب به شکل گرد آن‌ها را با فاصله از هم پایپ کنید. کمی از خلال بادام، پسته و شکر را روی هر کدام بریزید و با کف دست به آرامی فشار دهید تا به قرابیه‌های ماسوره زده‌شده بچسبند. در نهایت سینی فر را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر بگذارید تا روی آن‌ها طلایی شود. آن‌ها را بعد از پخت در ظرف مورد نظر چیده و با پسته و بادام خرد‌شده تزئین‌شان کنید. اگر قرابیه‌ها به کاغذ روغنی چسبیده بود تنها کافی است کمی آب به پشت کاغذ اسپری کنید یا دستمال نم‌دار پشت کاغذ بکشید تا آن‌ها به راحتی جدا شوند.

منیع: الی گشت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3woyyv

اخبار داغ