دستور تهیه دسر شیر انجیر | روش تهیه دسر شیر انجیر

با ترکیب نوستالژی شیر و انجیر، یه دسر مقوی درست کن!

ترکیب شیرو انجیر یه بمب انرژی مقویه که در این مطلب طرز تهیه این دسر رو قرار داه ایم.
با ترکیب نوستالژی شیر و انجیر، یه دسر مقوی درست کن!

دسر شیر انجیر یکی از دسرهای خوشمزه و شیک بین‌المللی است که با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست می‌شود و برای پذیرایی از مهمانان خیلی شیک و مجلسی است، این دسر خوش طعم را می‌توانید خیلی راحت و سریع آماده کنید.این دسر تنها از دو ماده شیر و انجیر بدست می آید. انجیر در شیر عمل می کند و باعث بسته شدن شیر می شود. این دسر به دلیل وجود انجیر بسیار خوشمزه و در عین حال سالم و مفید است. انجیر خواص زیادی دارد که از آن جمله می توان به تقویت سیستم گوارش و هضم آسان غذا اشاره کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر شیر انجیر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم دسر شیر انجیر

  • شیر   500 لیتر
  • انجیر خشک    ۷ عدد

طرز تهیه دسر شیر انجیر

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه و مخصوص با انجیر در ابتدای کار، انجیر را اگر خشک است از قبل با کمی آب خیس می کنیم و به تکه های کوچک برش می زنیم تا نرم تر شود. البته می توان از انجیر تازه نیز استفاده کرد که نیازی به خیس کردن ندارد.

بیشتر بخوانید: پودینگ انجیر، دسر مزه دار تابستونی که عاشقش میشین!

مرحله دوم

در این مرحله شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود. نکته ای که باید در این حین به ان توجه کنیم این است که شیر فقط گرم شود کافی است و نیازی به جوشیدن ندارد.

مرحله سوم

پس از اینکه شیر گرم شد حرارت را خاموش کرده و انجیر را به شیر اضافه می کنیم. سپس با گوشت کوب برقی آن را له می کنیم. مخلوط مواد را داخل چند لیوان می ریزیم و روی آن را دستمال می کشیم و در دمای اتاق می گذاریم.

بیشتر بخوانید: عالی ترین دستور تهیه کمپوت انجیر خانگی + نکات

مرحله چهارم

این کار باعث می شود که انجیر مثل مایه عمل کند و شیر درون لیوان ها ببندد. سپس به مدت یک ساعت هم درون یخجال استراحت می دهیم و بعد از آن با مواد دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. اگر انجیر بیشتری بریزیم دسر شیرین تر می شود.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3wzkmd

اخبار داغ