خمیر دندان برای جوش صورت | تاثیر خمیر دندان بر پوست

با خمیر دندان همه جوش های صورتت رو از بین ببر! + طرز تهیه 9 ماسک خانگی

در اینجا بهترین ماسک هایی که برای پوست صورت می توانید با خمیر دندان تهیه کنید رو معرفی می کنیم و تا با فوایدخمیر دندان بر پوست آشنا شوید.
1403/03/28 15:15
خمیر دندان

در این قسمت از سبک زندگی به برسی فواید خمیر دندان برای پوست می پردازیم. در ترکیبات به کار رفته در تمامی خمیر دندان ها ماده ای ضد باکتریایی وجود دارد که به خشک کردن سریع جوش، رفع جوش های سر سیاه و مشکلات پوستی دیگر کمک زیادی می کند. این مقاله درمورد فواید خمیر دندان برای پوست و روش های استفاده از آن صحبت می کنیم. در ادامه با فواید خمیر دندان برای پوست همراه ما باشید.

 

فواید خمیر دندان برای پوست 

1. درمان جوش و آکنه با خمیر دندان

کمی نمک را با خمیر دندانی که استفاده می کنید مخلوط کنید. از این مخلوط به صورت اسکراب در منطقه آسیب دیده استفاده کنید. برای چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب شستشو دهید. شما می توانید کار را هر روز تکرار کنید.  

بیشتر بخوانید: درمان جوش صورت با شکلات؛ غیر قابل باور اما شدنی!

2. روشن کردن رنگ پوست با خمیر دندان

یک قاشق چای خوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری خمیر دندان مخلوط کرده، سپس مخلوط را روی پوست پخش کرده و به مدت یک ربع بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید و در نهایت پوست را مرطوب کنید. برای رسیدن به نتایج رضایت بخش، ترجیحا دستور را هر هفته دوبار تکرار کنید.

3. رفع جوش های سرسیاه با خمیر دندان

مواد تشکیل دهنده:

  • یک قاشق غذاخوری خمیر دندان
  • سه قطره گلاب
  • یک چهارم قاشق چایخوری شکر

این مخلوط جوش های سر سیاه را از بین می برد، پوست را با این مخلوط به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.  آخرین مرحله این است که صورت را خشک کنید و مرطوب کننده استفاده کنید.

 

معرفی ماسک های خانگی با خمیر دندان

ماسک خمیر دندان و وازلین

ماسک مخلوط خمیر دندان و وازلین برای از بین بردن تیرگی‌های صورت موثر است. برای اینکه این ماسک را تهیه کنید، یک قاشق غذا خوری وازلین و یک قاشق غذا خوری خمیر دندان را در ظرفی ریخته و با ترکیب آنها خمیر سفید و یکدستی تهیه کنید. سپس این ترکیب را بر روی نواحی تیره صورت بمالید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ماسک را با آب شستشو دهید.

وازلین همچنین برای لبان شما موثر است. برای این منظور می‌توانید با استفاده از یک مسواک که آغشته به وازلین است، لبان خود را ماساژ دهید. اگر لبان شما پوست انداخته است می‌توانید از روغن نارگیل و شکر هم استفاده کنید. استفاده از این روش باعث می‌شود جریان خود رگ‌ها رقیق‌تر شود و رنگ لب‌ها قرمزتر شده و پوست آن شفاف‌تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: معجزه عسل برای جوش های صورت

ماسک خمیر دندان و جوش شیرین

ماسک جوش شیرین و خمیر دندان به عنوان یک ترکیب موثر برای درمان و از بین بردن جوش صورت عمل می‌کند. در این ترکیب خانگی ضد جوش، خمیر دندان دارای ترکیباتی است که با جوش‌های روی پوست مبارزه می‌کند. ترکیبات خمیر دندان ترکیباتی آنتی باکتریال هستند که باعث از بین بردن باکتری‌ها و آلودگی‌های موجود در جوش می‌شوند و در نتیجه می‌توانند به سرعت موجب خشک شدن سریع جوش‌های روی پوست شوند.

از سوی دیگر حتما می‌دانید که عامل اصلی جوش روی صورت وجود چربی اضافه روی سطح آن است. خمیر دندان با دارا بودن کربنات کلسیم چربی‌های اضافه و دردسر ساز پوست را حذف می‌کند و مانع رشد و تکثیر جوش روی پوست می‌شود. جوش شیرین سطح پوست را صاف، منافذ باز صورت را پاک و جوش‌های سر سیاه را نابود می‌کند و تاثیر مثبتی روی زیبایی و سلامت پوستتان می‌گذارد.

ماسک خمیر دندان و آبلیمو 

برای درمان جوش با خمیر دندان لازم است یک قاشق چای خوری آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری خمیر دندان مخلوط کرده، سپس مخلوط را روی پوست پخش و به مدت یک ربع روی پوست صورت استراحت دهید، سپس آن را با آب ولرم بشویید و در نهایت پوست را مرطوب کنید. شما می‌توانید از ترکیب نمک و خمیر دندان یا ترکیب خمیر دندان و سه قطره گلاب و یک چهارم قاشق چایخوری شکر نیز استفاده کنید. برای رسیدن به نتایج رضایت‌بخش، هر ماه یکبار این روند را تکرار کنید.

منبع: عطارک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3wzlv3

اخبار داغ