تاثیر رنگ آبی در تغذیه | کاهش وزن با رنگ آبی | کاهش اشتها با رنگ آبی

تو بشقاب آبی غذا بخوری لاغر میشی! | تاثیر شگفت انگیز رنگ آبی در تغذیه

روانشناسی رنگ ها از آن جهت حائز اهمیت است که در بخش های مختلف زندگی ما از روحیه تا خورد و خوراک تاثیرگذار است. در ادامه تاثیر رنگ آبی در تغذیه را می خوانیم.
1403/01/03 07:00
تو بشقاب آبی غذا بخوری لاغر میشی! | تاثیر شگفت انگیز رنگ آبی در تغذیه

رنگ آبی طبیعتی آرامش بخش دارد، پژوهشگران معتقدند این رنگ تغییرات شیمیایی در بدن ایجاد می کند که آرامش بخش هستند و سوخت و ساز را کاهش می دهند. همچنین بررسی ها در مورد تاثیر رنگ آبی در تغذیه ثابت کردند آبی، رنگی ضد اشتهاست. محققان در مورد تاثیر رنگ آبی در تغذیه می گویند رنگ آبی به این دلیل ضد اشتهاست که در طبیعت به ندرت یافت می شود ( گوشت ها و گیاهان )! برخی از متخصصان کاهش وزن در مورد تاثیر رنگ آبی در تغذیه توصیه می کنند افراد از بشقاب ها و ظروف غذاخوری آبی رنگ استفاده کنند. حتی می توانید نوری آبی رنگ روی یخچال بدهید تا شب ها از دستبردهای شبانه به یخچال جلوگیری کند. افرادی هم که سعی دارند وزن خود را افزایش دهند تا جای ممکن نباید از ظروف آبی استفاده کنند و یا در فضاهایی غذا بخورند که به این رنگ هستند.

روانشناسی رنگ آبی

 این رنگ زیبا که مورد علاقه بسیاری از افراد است،  در بین آقایان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.  اغلب افراد، این رنگ را به عنوان رنگی صلح آمیز در نظر می گیرند، همچنین این رنگ به عنوان رنگی محافظه کارانه و سنتی نیز شناخته می شود. به دنبال رنگ آبی ، آرامش ذهن همراه است و به‌همین دلیل، هر جایی که قرار است امنیت و نظم به نمایش گذاشته شود، از این رنگ استفاده می‌شود.  علاوه بر مشاغلی که می خواهند ثبات و امنیت را به نمایش بگذارند، در تبلیغات و بازاریابی نیز غالبا از این رنگ استفاده می کنند.  با تمام آرامش و ثباتی که رنگ آبی انتقال می‌دهد، در برخی موارد در بین برخی افراد، احساس غم، اندوه را ایجاد میکند.  نمونه ای از حس غم را می توان در نقاشی دوران آبی پیکاسو مشاهده کرد که احساسی از تنهایی و غم را انتقال می دهد. یکی دیگر از کاربردهای رنگ آبی ، استفاده از آن در دکور دفاتر کاری است.

تاثیر رنگ آبی در تغذیه

آبی در عین اینکه از محبوب ترین رنگ هاست ، به عنوان یک رنگ برای کاهش اشتها نیز شناخته می شود و به همین دلیل است که در برخی برنامه های کاهش اشتها، توصیه می کنند که غذای خود را در بشقاب آبی بخورند.  زیرا در غذاهای سمی یا نشانه های سم و فساد، رنگ آبی دیده می شود و افراد با توجه به این پیش زمینه که در ناخودآگاه خود دارند، با مواجهه شدن با غذاها در بشقاب آبی ، اشتهایشان کم می شود.

منبع: شما نیوز




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3z6ln4

اخبار داغ