ست کردن رنگ فیروزه ای | ترکیب رنگ های فیروزه ای | مکمل های رنگ فیروزه ای

رنگ فیروزه ای رو اینحوری ست کن! | راهنمای ست کردن رنگ فیروزه ای!

رنگ فیروزه‌ ای یکی از زیباترین رنگ‌ هایی هست که می تونین تو استایل هاتون ازش استفاده کنین، البته به شرطی که نحوه ست کردن رنگ فیروزه ای رو بلد باشین!
رنگ فیروزه ای رو اینحوری ست کن! | راهنمای ست کردن رنگ فیروزه ای!

 ست کردن رنگ فیروزه ای معمولا سخت است، شاید به این دلیل باشد که فکر می‌ کنیم ترکیب رنگ های کمی با آن وجود دارد! اگر دوست دارید اصول ست کردن رنگ فیروزه‌ای را بدانید و استایلی جذاب با آن درست کنید این مطلب برای شماست. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با ایده های ست کردن رنگ فیروزه ای آشنا می کنیم!

1- فیروزه‌ ای و صورتی

رنگ صورتی آن‌قدر تنوع دارد که ترکیب هریک از آنها با فیروزه‌ای سبکی متفاوت ایجاد می‌کند؛ اما همه آنها درنهایت استایلی شاد و تابستانی به شما می‌بخشند.

می‌توانید فیروزه‌ای را با سایه‌های ملایم یا گرمِ صورتی ترکیب کنید؛ برای مثال مرجانی به رنگ خرچنگ، رنگ مناسبی برای ست کردن رنگ فیروزه‌ای است. رنگ‌های صورتی سرد و خالص جلوه‌ای چشمگیر ایجاد می‌کنند. صورتی تیره، صورتی مرجانی، صورتی جیغ، فوشیا و تمشکی همگی می‌توانند مناسب باشند.

2- فیروزه‌ ای و قرمز

رنگ فیروزه‌ای با قرمز ترکیبی روشن و چشمگیر ایجاد می‌کند. هرچه سایه قرمز روشن‌تر باشد، ترکیب ملایم‌تر به نظر می‌رسد. به این دلیل که قرمزهای تیره‌تر با فیروزه‌ای کنتراست بیشتری ایجاد می‌کنند و توجه اطرافیان را به‌سرعت به سوی خود می‌کشانند.

می‌توانید از طیف قرمز با ته‌رنگ نارنجی یا صورتی هم استفاده کنید.

خود رنگ نارنجی هم از رنگ‌های گرمی است که با فیروزه‌ای ترکیب مناسبی به وجود می‌آورد. فقط یادتان باشد نارنجی حرارت زیادی از خود ساطع می‌کند؛ بنابراین سایه‌های کم‌رنگ آن انتخاب بهتری هستند. طیفی که روشن‌تر باشد، نور را با شدت زیاد بازتاب نمی‌دهد. برای نمونه، فیروزه‌ای با هلویی، نارنجی مرجانی، رنگ نارنگی و قرمز مایل به نارنجی چشم را اذیت نمی‌کند.

3- فیروزه‌ ای و زرد

ترکیب فیروزه‌ای و زرد درست مانند خورشید و آسمان است. ترکیبی شاداب و خوش‌بینانه که به شما انرژی می‌دهد. فیروزه‌ای با تمام سایه‌های طیف خورشید جور در می‌آید. بنابراین می‌توانید هم از رنگ‌های زرد ملایم استفاده کنید و هم از زردهای پررنگ چشمگیر. رنگ موج دریا با زرد روشن و لیمویی کم‌رنگ چشمگیر به نظر می‌رسد.

رنگ‌های زرد طلایی، زرد آفتابی، ذرتی، زعفرانی و کهربایی، برای ترکیب با فیروزه‌ای کاملا مناسب‌اند. زرد خنکی فیروزه‌ای را ملایم می‌کند و اگر آن را در روزهای ابری بپوشید، حالت دلگیر این هوا را تعدیل خواهد کرد.

4- فیروزه‌ ای و سبز

فیروزه‌ای با سبز ترکیبی باطراوت، آرامش‌بخش و روشن به وجود می‌آورد. کنتراست گرمایی این ترکیب بسیار کم است، زیرا هردو سرد به حساب می‌آیند.

برای این ترکیب، رنگ‌های طیف سبز تازه باید به کار ببرید. یعنی سبز پسته‌ای، سبز رنگ‌پریده، سبز روشن و سبز پررنگ ترکیب بهتری هستند. کدام رنگ‌های سبز را باید کنار بگذارید؟ مشخص است: رنگ زیتونی، خاکی و سبز تیره. این رنگ‌ها ترکیب باطراوتی به شما نمی‌دهند.

چنانچه کنتراست بیشتری می‌خواهید، از سبز زمردی تیره‌تر، نعنایی، پتینه (سبز زنگاری) و مالاکیت استفاده کنید.

5- فیروزه‌ ای و آبی

رنگ‌هایی که در یک سمت از طیف رنگ قرار دارند، یکدیگر را تکمیل و تقویت می‌کنند. فیروزه‌ای بیشتر از هر رنگی به آبی شباهت دارد. بنابراین پوشیدن فیروزه‌ای با آبی شبیه گرادیان یا سایه‌روشن می‌شود. آبی کم‌رنگ و آبی تیره هردو با فیروزه‌ای ترکیبی مناسب ایجاد می‌کنند.

برای کنتراست کمتر، سایه‌های آبی و فیروزه‌ای را از نظر روشن یا سیر بودن، مشابه در نظر بگیرید. اگر فیروزه‌ای روشن دارید، آبی تمیز و روشن نظیر آبی آکوامارین، آبی سلطنتی آبی رنگ‌پریده و آبی الکتریکی انتخاب بهتری هستند. این ترکیب فیروزه‌ای را بهتر به نمایش می‌گذارد و آن را محو نمی‌کند.

اگر می‌خواهید کنتراست بیشتر ایجاد کنید، سایه‌های آن دو را متفاوت انتخاب کنید. مثلا اگر فیروزه‌ای شما روشن است، آبی‌های تیره‌تر مثل آبی بنفش و رنگ یاقوت کبود مناسب‌ترند.

6- فیروزه‌ ای و بنفش

این ترکیب باشکوه است و به استایل شما ظرافت می‌بخشد. اگر دوست دارید در جمع متمایز باشید، می‌توانید روی این ترکیب حساب کنید.

هرچند فیروزه‌ای و بنفش ته‌رنگی مشترک دارند که همان آبی است، کنتراست گرمایی آنها باعث می‌شود زیاد شبیه هم به نظر نرسند.

از رنگ‌های تند بنفش مانند بنفش‌آبی، آمیتیست، بنفش انگوری و آلویی به‌راحتی می‌توانید با فیروزه‌ای استفاده کنید.

7- فیروزه‌ ای و قهوه‌ای؛ ترکیبی محافظه‌ کارانه

فیروزه‌ای و قهوه‌ای یادآور سنگ فیروزه در فضایی چرمی است که تصویر زیبا و قدیمی به ذهن می‌آورد. ترکیبی گران‌قیمت و لوکس از روزگاران گذشته.

اگر به‌دنبال کنتراست بیشتر هستید، سایه‌ای از قهوه‌ای که به نارنجی نزدیک‌تر است انتخاب کنید. اما اگر ترکیب روشن‌تری می‌خواهید، باید کنتراست را ملایم‌تر کنید. برای این منظور، قهوه‌ای روشن انتخاب بهتری است.

ست کردن رنگ فیروزه‌ای با شکلاتی و نسکافه‌ای هم بسیار زیبا می‌شود.

8- فیروزه‌ ای با سفید، خاکستری، مشکی

ترکیب فیروزه‌ای با رنگ‌های سفید، بژ، خاکستری و مشکی که همگی خنثا هستند، ترکیبی محتاطانه است. بااین‌حال، هریک حال‌وهوای جداگانه‌ای به استایل شما می‌بخشند.

هر سایه فیروزه‌ای با رنگ سفید ترکیب می‌شود. ترکیب سفید با فیروزه‌ای، طراوت نسیم گرم دریا را به یاد می‌آورد. بنابراین برای کمد لباس تابستانی و تعطیلات عالی است

منبع: منومد




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zarn2

اخبار داغ