زودتر پریود شدن | خوراکی های باز کننده قاعدگی | قاعده آورهای طبیعی | خوراکی های تنطیم پریودی

با این خوراکی ها، پریودیت رو جلو بنداز! | معرفی خوراکی های قاعده آور

به جز ورزش، عوامل دیگه ای هم وجود دارن که باعث جلو انداختن پریودی میشن، خوراکی های قاعده آور یکی از همین عوامل هستن!
با این خوراکی ها، پریودیت رو جلو بنداز! | معرفی خوراکی های قاعده آور

گاهی اوقات، دلایلی مانند استرس، پر خوری، فشار بی‌ رویه و ... باعث می شود پریودی خانم ها به عقب بیوفتد، به منظور مبارزه با این امر، برخی از زنان به دنبال درمان پزشکی و شروع دارو بودند، اما شاید نمی دانستند که مصرف برخی از خوراکی های قاعده آور نیز منجر به جلو انداختن پریودی می شود، به طور کلی راه‌ هایی مثل ورزش کردن، ریلکس کردن، ارگاسم، مصرف دمنوش ها و خوراکی های قاعده آور می توانند برای جلو انداختن قاعدگی بسیار مفید باشند! در این مطلب خوراکی های قاعده آور را به شما معرفی می کنیم!

آجیل

یکی دیگر از پاسخ های مناسب برای سوال چی بخوریم تا پریود بشیم؟ آجیل است. خوردن میان وعده بادام و گردو می تواند راه خوبی برای آماده سازی خودتان قبل از هفته کوسه قریب الوقوع باشد. هر دوی این انواع آجیل سرشار از فیبر و پروتئین هستند. عملکرد آنها در القای گرمای داخلی می تواند پایه ای برای تنظیم دوره ها باشد. خوردن یک مشت از اینها قبل از پریود می تواند برای سلامتی و در نتیجه باروری شما مفید باشد.

 

میوه های غنی از ویتامین C برای پریود به موقع

میوه هایی مانند پاپایا از کاروتن تشکیل شده است که به تحریک هورمون استروژن معروف است که باعث زودرس شدن پریود می شود. آناناس یکی دیگر از این میوه ها با ویتامین C بالا است که اعتقاد بر این است که در ناحیه لگن گرما ایجاد می کند و باعث انقباض بیشتر رحم می شود و دلیلی برای ریزش دیواره رحم است. از این پس، پریودهای خود را در زمان تعیین شده خود قرار دهید یا از تاخیر آن جلوگیری کنید.

میوه بعدی که می توانید برای اینکه چی بخوریم پریود بشیم؟ در نظر بگیرید انبه است. شناخته شده است که انبه در دوره قاعدگی اثرات مشابهی دارد. ویتامین C موجود در این میوه ها باعث افزایش میزان استروژن در بدن و کاهش هورمون پروژسترون می شود که به ترتیب باعث انقباض رحم و خرد شدن پوشش خونی می شود.

 

خرما

میوه های خرما گرما تولید می کنند به همین دلیل در زمستان ها ترجیح داده می شوند. نوشیدن شیر خرما گرم قطعا می تواند در دوران قاعدگی تسکین دهنده باشد. اگر هر شب قبل از خواب در ماه های زمستانی مصرف شود، مطمئناً تأثیرات مثبتی بر سلامت باروری و قاعدگی شما خواهد داشت

شکر زرد

شکر زرد یکی دیگر از مواد غذایی گرما زا است که در زمستان ترجیح داده می شود. اگرچه، در درجه اول برای درمان وقوع پریودهای کم شناخته شده است. با این حال، ثابت شده است که به موقع آوردن دوره های قاعدگی مفید است.

بیشتر بخوانید: اگه پریود نمیشی این دمنوش هارو بخور! + طرز تهیه

زنجبیل

اگر به دنبال درمان طب سنتی برای سول  چی بخوریم پریود بشیم؟ زنجبیل بهترین انتخاب است. زنجبیل یکی دیگر از نظم دهنده های قاعدگی است و به طور طبیعی به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شود که به تحریک قاعدگی معروف است. زنجبیل را می توان در طول سال به اشکال مختلف مصرف کرد، از غذا گرفته تا نوشیدنی. اگر به شکل چای دم کرده داغ که با عسل شیرین می شود مصرف شود، تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

عسل به خودی خود برای بدن شما به خصوص در دوران قاعدگی بسیار تسکین دهنده است. هنگامی که با زنجبیل ترکیب می شود، با افزایش گرمای داخلی بدن شما و باعث می شود که دوره های پریود زودتر از موعد ایجاد شود، تأثیر آن را افزایش می دهد.

هویج

هویج حاوی بتاکاروتن و سایر ترکیبات فعال زیستی است که می‌تواند به شما کمک کند با ایجاد ریزش پوشش داخلی رحم که باعث زودتر پریود شدن می شود.

آنچه شما باید انجام دهید

  • هویج را در آب بجوشانید و مستقیم مصرف کنید.
  • از طرف دیگر، می توانید آب هویج را یک یا دو بار در روز بنوشید.
  • هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید
  • با نزدیک شدن به قاعدگی می توانید این درمان را ۱ تا ۲ بار در روز دنبال کنید.

انار

یکی دیگر از پاسخ های سوال چی بخوریم پریود بشیم انار است.

انار می تواند فعالیت فازیک چرخه قاعدگی را تنظیم کند و در نتیجه یک دوره منظم را تضمین کند. فعالیت استروژنی آنها ممکن است به ایجاد یک دوره اولیه کمک کند. اما این درمان فاقد پشتوانه علمی است.

انبه

از جمله خواص انبه این که یک میوه خوشمزه، مفید و قاعده آور است که طبع گرمی دارد و برای تسریع شروع قاعدگی و همچنین سلامت بدن در دوران قاعدگی اهمیت زیادی دارد. افرادی که طبع گرمی دارند، بهتر است در مصرف انبه محتاط باشند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از خوشمزه‌ترین مواد غذایی و خوراکی های قاعده آور است که می‌تواند به تنظیم قاعدگی و حفظ سلامت بدن کمک زیادی کند. شکلات تلخ ماهیچه‌های بدن را شل می‌کند و از این راه به کاهش درد در دوران قاعدگی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: درد پریودی کلافت می کنه؟ این دمنوش ها رو بخور!

ماهی سالمون

ماهی سالمون خواص بهبود و تثبیت هورمون ها و در نتیجه خلاص شدن از مشکلات قاعدگی را دارد. انواع دیگر ماهی و روغن ماهی نیز در تنظیم دوره قاعدگی شما مفید است.

سیاه دانه

سیاه دانه از مواد غذایی و خوراکی های قاعده آور است که مصرف تنها ۱۰ تا ۲۰ گرم از پودر دانه‌های آن می‌تواند به باز شدن عادت ماهانه کمک کند. یادتان باشد که مصرف سیاه دانه در بارداری یک قاعده آور قوی است که موجب سقط جنین می‌شود و به افزایش انقباضات رحم کمک می‌کند و موجب خروج راحت جنین مرده از رحم می‌شود.

برگ جعفری

جعفری منبع غنی از ترکیبات زیست فعال است که ممکن است فعالیت استروژنی را در بدن شما افزایش دهد. همچنین یک عامل ضد اسپاسم عالی است که می تواند درد ناشی از انقباضات رحمی را در دوره اولیه کاهش دهد.

آنچه شما باید انجام دهید

  • چند برگ جعفری را در آب جوش دم کنید.
  • آن را صاف کرده و برگها را خشک کنید.
  • برگ های خشک شده جعفری را سه بار در روز مصرف کنید.
  • هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید
  • می توانید این کار را یک هفته یا ۱۰ روز قبل از پریود دنبال کنید

بیشتر بخوانید: تاثیر زعفران برای کاهش درد پریودی! + طرز تهیه دمنوش با زعفران

دانه کنجد

دانه های کنجد به قاعدگی زودرس کمک می کند.

دانه های کنجد حاوی ترکیبات زیست فعالی هستند که می توانند جریان قاعدگی را القا و منظم کنند. از این رو، مصرف کنجد ممکن است باعث زودرس پریود شود.

منبع: سلول سبز 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zbla3

اخبار داغ