خوراکی های ضد اشتها | کاهش اشتها | خوراکی های کاهش اشتها | ضد اشتهای خانگی

با این خوراکی ها، اشتهای کاذب رو به صفر برسون!

کم کردن اشتها و کنترل اون کلید اصلی کاهش وزن و لاغری هست، با این خوراکی های ضد اشتها که بهتون معرفی می کنیم می تونین راحت تر وزن کم کنین!
با این خوراکی ها، اشتهای کاذب رو به صفر برسون!

خوراکی های ضد اشتها را میشناسید؟ عوامل زیادی مثل استرس می‌ تواند سبب افزایش وزن و پرخوری شود. زمانی که دچار استرس مزمن هستیم، میل به غذا خوردن در ما بیشتر می‌ شود و باعث می‌ شود اشتهای بیشتری پیدا کنیم و به خوردن ادامه دهیم، بهترین و موثر ترین راه برای کسانی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند خوردن خوراکی های ضد اشتها می باشد. در ادامه این بخش از سبک زندگی خوراکی های ضد اشتها را به شما معرفی می کنیم!

1- سیب به همراه کره بادام زمینی

سیب میوه‌ای سرشار از فیبر است و بادام زمینی هم چربی‌های سالم، پروتئین گیاهی و فیبر را فراهم می‌کند. ترکیب این دو خوراکی تقریباً تمام مواد مغذی لازم برای سیرکننده بودن یک میان‌وعده را در خود دارد. ترکیب برش‌های سیب و کره بادام زمینی، یک میان‌وعده خوشمزه و مقوی است که ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد.

۲- پوره سیب زمینی

تحقیقات نشان می‌دهد وقتی وعده‌های غذایی شما شامل سیب زمینی باشد، مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید داشت. در نتیجه احتمال اینکه پرخوری کنید کاهش می‌یابد. برای تهیه یک میان‌وعده خوشمزه و آسان می‌توانید به سراغ پوره سیب زمینی بروید. سیب زمینی حاوی نشاسته مقاوم است و به شما احساس سیری می‌دهد، با چربی‌های شکمی مبارزه می‌کند و سطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد.

۳- تخم‌ مرغ آب‌ پز

تخم‌مرغ به لطف محتوای پروتئینی خود، بسیار سیرکننده است. اگرچه تخم‌مرغ حاوی کلسترول است، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف متوسط تخم مرغ (۳ تا ۴ عدد در هفته)، میزان تنگی عروق را کاهش می‌دهد و از این طریق احتمال بیماری‌های قلبی را پایین می‌آورد. توصیه می‌شود زرده تخم‌مرغ را هم بخورید تا مواد مغذی مهمی مانند ویتامین D و کولین دریافت کنید.

4- شکلات تلخ

شکلات تلخ به شما کمک می کند تا با طعم تلخی اش اشتها را کاهش دهید.

5- توفو

توفو دارای جنیستئین بالایی است که اشتها را کنترل می کند.

6- چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز به حرکت گلوکز در سلول های چربی کمک می کند که قند خون را کاهش می دهد. چای سبز یک آنزیم EGCG دارد که کولسیستوکینین را افزایش می دهد، و مسئول ایجاد احساس سیر بودن است.

7- اسفناج و سبزیجات برگ دار

آب زیاد و میزان فیبر موجود در اسفناج و سبزیجات پر برگ شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارد.

8- انواع میوه‌ ها

خوردن یک یا دو عدد میوه در طول روز به ایجاد احساس سیری کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد برای سرکوب حس گرسنگی به سراغ میان‌وعده‌های فراوری‌شده و ناسالم بروید. میوه‌های ساده و در دسترسی چون: موز، سیب، گلابی، انگور، پرتقال و ... بهترین گزینه‌های برای میان‌وعده به شمار می‌آیند.

میوه‌ها به خودی خود حاوی فیبر و مواد معدنی هستند. برای تجربه یک طعم بهتر، می‌توانید میوه‌ها را با آجیل یا ماست ترکیب کرده و فواید آن را دو چندان کنید.

9- قهوه

نوشیدن قهوه باعث کاهش گرسنگی و جلوگیری از مصرف غذاهای ناسالم می شود.

10- زنجبیل

زنجبیل تنها کنترل کننده اشتها نیست، بلکه به سوختن چربی ها کمک می کند و متابولیسم را افزایش می دهد تا شما به سرعت وزن کم کنید.

11- دانه های کتان

 دانه های کتان دارای فیبر محلول و اسیدهای چرب ضروری هستند. دانه های کتان به شما کمک می کنند تا مدت زیادی سیر بمانید. همچنین منبع خوبی از اسیده ای چرب امگا 6 هستند که ممکن است سطح هورمون اشتها را افزایش دهند.

12- ماست یونانی

 این یک مکمل اشتها با میزان پروتئین بالا است.

13- آجیل مخلوط

آجیل یک میان وعده مغذی است که تعادل کاملی از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر را فراهم می‌کند. آجیل علاوه بر فواید متعددی که برای حفظ سلامتی دارد، یک گزینه بسیار مناسب و سیرکننده برای میان‌وعده هم به شمار می‌آید. هم‌چنین مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آجیل به‌عنوان میان‌وعده به کاهش وزن و تثبیت آن کمک می‌کند.

بر اساس نتایج یک مطالعه، کسانی که دو وعده یا بیشتر در هفته آجیل می‌خورند، ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر چاقی و اضافه وزن قرار دارند.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zjx62

اخبار داغ