طرز تهیه کیک شور | مواد لازم کیک شور | طرز تهیه کیک نمکی

کیک های معمولی رو دیگه بیخیال، این بار «کیک شور» ایتالیایی رو امتحان کن + طرز تهیه

کیک شور یکی از انواع کیک های خوشمزه ایتالیایی است که معمولا به عنوان میان وعده سرو می شود.
1403/06/08 10:45
کیک های معمولی رو دیگه بیخیال، این بار «کیک شور» ایتالیایی رو امتحان کن + طرز تهیه

کیک شور یکی از خوشمزه ترین میان وعده های ایتالیایی است که طرفداران زیادی دارد. درون کیک شور از شکر کمی استفاده شده و پنیر فتا طعم خوبی به آن بخشیده است. بافت کیک شور بسیار سبک و نرم است و مناسب همه سنین می باشد.

مواد لازم مقدار مواد
آرد سفید ۱٫۵ پیمانه
روغن ½ پیمانه
ماست ۱۷۰ گرم
پنیر فتا ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
زیتون سیاه ۱۰ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا به مقدار لازم
نمک ۱ پنس
چاشنی ایتالیایی ذکر شده در نکته

طرز تهیه کیک شور

مرحله اول

برای فراهم کردن کیک شور خانگی، شروع کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه گرم شود. در این فاصله کاسه ای مناسب را انتخاب کرده و تخم مرغ ها را یکی یکی درون آن می شکنیم.

بیشتر بخوانید: برای مهمونای سر زده کیک بستنی یخچالی درست کن + طرز تهیه

مرحله دوم

زمانیکه از سالم بودن تخم مرغ ها مطمئن شدیم، ماست را به کاسه می افزاییم. آنگاه روغن را به همراه شکر و چاشنی ایتالیایی روی مواد منتقل کرده و با استفاده از هم زن برقی یا مخلوط کن به خوبی ترکیب کرده تا یکدست شود.

نکته:

برای درست کردن چاشنی ایتالیایی، می بایست ۲ قاشق غذاخوری پودر ریحان، پونه، رزماری، مرزنجوش، گشنیز، آویشن، مرزه و فلفل قرمز را که از قبل به طور کامل خشک کردیم، درون مخلوط کن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

اکنون آرد را از الک رد کرده تا ناخالصی ها کاملا جدا شوند. حالا آرد، بیکینگ پودر و نمک را روی مواد می پاشیم و با قاشق هم می زنیم تا یکدست شود. در همین حین فلفل دلمه ای شسته شده را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله چهارم

بعد از اینکه کلاهک و دانه های میانی فلفل دلمه ای را جدا کردیم، به صورت نگینی ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. زیتون ها را حلقه ای برش زده و به فلفل دلمه ای می افزاییم. قالب دلخواه را با فرچه آغشته به روغن چرب می کنیم.

بیشتر بخوانید: خوشمزه ترین کیک شکلاتی قابلمه ای، بدون شکر و روغن + طرز تهیه

مرحله پنجم

زمانیکه دیواره و کف قالب را کاملا چرب کرده و مایه کیک را کف قالب می ریزیم و سطح روی آن را صاف و یکدست می کنیم. سپس پنیر فتا را حبه ای خرد کرده و به همراه مخلوط فلفل دلمه و زیتون روی خمیر می ریزیم.

مرحله ششم

در نهایت پودر پاپریکا را روی مواد می پاشیم و قالب را در طبقه میانی فر منتقل می کنیم. اجازه می دهیم کیک شور به مدت زمان نیم ساعت درون فر پخته شود. بعد از زمان مقرر کیک را از فر خارج کرده و به تکه های یک اندازه برش می زنیم.

منبع: میریتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zkoaz

اخبار داغ