ضرب المثل | ضرب المثل های فارسی | معنی ضرب المثل

معنی ضرب المثل با پا راه بری كفش پاره ميشه، با سر كلاه؟

بیاین اینجا تا بهتون معنی و مفهوم ضرب المثل با پا راه بری كفش پاره ميشه، با سر كلاه رو یاد بدم تا از این به بعد لا به لای حرف هاتون بتونین ازش استفاده کنین!
معنی ضرب المثل با پا راه بری كفش پاره ميشه، با سر كلاه؟

ضرب المثل ها نمونه هایی مشخص و برجسته از فرهنگ عامیانه اند و برای همه ما پیش آمده که در میان حرف های خود به علل گوناگونی از ضرب المثل با کنایه استفاده کنیم. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با معنی و مفهوم ضرب المثل با پا راه بری كفش پاره ميشه، با سر كلاه آشنا می کنیم، پس همراه ما باشید!

معنی با پا راه بری کفش پاره میشه با سر کلاه یعنی چه؟

۱- یعنی هرکاری که بخواهی انجام دهی، تبَعاتی خواهد داشت. پس نباید از ترس ضرر و زیان احتمالی، دست از تصمیمات بزرگت بکشی.

۲- اگر بخواهی با پاهایت راه بروی، قطعا یک روز کفش هایت پاره خواهد شد! اگر نخواهی هزینه کفش بدهی و بخواهی با سر راه روی، آن وقت هم مجبوری برای خرید کلاهِ سرت هزینه کنی!

بیشتر بخوانید: ضرب المثل جنگ اول به از صلح آخر یعنی چه؟!

پس اگر بخواهی در هر مسئله ای به فکر ضرری باشی که به تو میرسد، نمی توانی کاری انجام دهی. خراب شدن یا تمام شدن و حتی ضرر رسیدن به کارها، از کارهای عادی دنیاست!

۳- این ضرب المثل را در مقام توصیه و نصیحت به دیگری به کار می برند تا به او نشان دهند که برای ورود به هرکاری نباید ترس به دل راه داد.

۴- انسان اگر به دلیل هزینه هایی که هر لحظه به او وارد می شود نخواهد کاری انجام دهد، نه تنها پیشرفت نمی کند بلکه سودی هم عایدش نمی شود.

منبع: دانشچی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zzlj3

اخبار داغ