روش تهیه نان مارمالادی | نکات پخت نان مارمالادی | مواد لازم نان مارمالادی

نان مارمالادی حجیم، صبحانه جذاب امروز + طرز تهیه

برای میان وعده یا صبجانه بچه ها از شب قبل این نان مارمالادی بسیار خوشمزه را تهیه کنید با همراه باشید تا طرز تهیه آن را بیاموزید.
1403/06/27 05:00
نان مارمالادی حجیم، صبحانه جذاب امروز + طرز تهیه

نان مارمالادی بافت و طعم عالی دارد و شما می توانید به دلخواه از مارمالادی که دوست دارید بین این نون استفاده کنید. اما پیچیدن نان مارمالادی کار کاملا سلیقه ی است شما می توانید خیلی ساده خمیر را گرد کنید وسط آن مارمالاد قرار دهید یا می توانید شکل دهید و مارمالاد را در بین خمیر بگذارید. در ادامه به طرز تهیه نان مارمالادی می پردازیم.

مواد لازم نان مارمالادی

آرد حدود ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شیر یا آب ولرم ۱/۲ لیوان
شکر ۴۰ گرم
روغن مایع یا کره ۴۰ گرم
خمیرمایه ۱ ق چای
نمک ۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه نان مارمالادی

1مرحله اول: آماده سازی خمیرمایه

ابتدا باید خمیرمایه را عمل بیاورید اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید نیازی نیست و می توانید با مواد خشک مخلوط کنید، ولی اگر خمیر مایه شما فوری نیست باید خمیرمایه را به همراه ۱/۴ لیوان آب ولرم و ۱ ق چای خوری مخلوط کنید و هم بزنید و روی آن را بپوشانید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید و پف کند و اگر پف نکرد یعنی خمیرمایه خراب است یا آب بیش از اندازه داغ یا سرد بود.

بیشتر بخوانید: نان هل مغزدار، یه صبحانه دلچسب یا یه عصرونه لذیذ + طرز تهیه

2مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه همه مواد را به جز آرد داخل یک کاسه بزرگ بریزید و باهم مخلوط کنید و هم بزنید و بعد نصف آرد را اضافه کنید و بقیه آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود و بعد خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید و یا می توانید ۱۰۰ بار به سطح بکوبید تا نرم و لطیفی بدست بیاید.

3مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر راداخل یک کاسه قرار دهید و روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ تا ۲ ساعت در جای گرم قرار دهید تا پف کند و بعد از استراحت پف خمیر را با دست بگیرید و مجدد کمی ورز دهید تا نرم شود. حالا از خمیر چانه های یک اندازه بگیرید و به شکل دلخواه بپیچید و بین خمیر مارمالاد دلخواه مانند توت فرنگی یا سیب قرار دهید و خوب خمیر را ببینید تا حین پخت مارمالاد بیرون نریزید.

4مرحله چهارم: پخت نان مارمالادی

خمیر را داخل سینی فر چرب شده قرار دهید و حتما فاصله را رعایت کنید زیرا بعد از پخت پف می کند و پهن می شود سپس برای نیم ساعت به خمیر مجدد زمان دهید و روی خمیر ها را با زرده رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

بیشتر بخوانید: نان گیس بافت شکلاتی رو هم میتونی صبحانه بخوری هم عصرونه + طرز تهیه

فوت و فن های دستور پخت نان مارمالادی

  1. می توانید بین خمیر کشمش یا شکلات نیز قرار دهید.
  2. یک ظرف آب داخل فر قرار دهید تا با ایجاد بخار باعث نرم شدن نان شود.
  3. می توانید در فر برقی یا توستر با دمای ۱۶۰ بگذارید تا پخته شود.

منبع: پارسی دی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3eg8o6

اخبار داغ