نکات مراقبت از پوست | راز جوان نگه داشتن پوست | اشتباهات نگهداری از پوست صورت

۱۱ اشتباه نابود کننده پوست صورت | این کارها رو با پوستت میکنی که سنت رو اشتباه حدس میزنن!

برخی افراد اشتباهاتی را روزانه انجام می دهند که موجب آسیب های پوستی می شود. برای جلوگیری از این مشکلات، روش های صحیح مراقبت پوست را بدانید.
1403/02/29 09:58
اشتباهات مراقبت پوستی

در این قسمت از سبک زندگی  روش های صحیح مراقبت از پوست رو بهتون میگیم.  پوست از جمله اجزای مهم بدن انسان است که شادابی و سلامتی آن بسیار ارزشمند است. امروزه عوامل زیادی در خراب شدن پوست نقش دارند. زمانی که عادات روزانه شما در مراقبت از پوست، ناسالم و غلط باشد، هرچقدر هم از کرم‌ها و لوسیون‌های گران قیمت استفاده کنید، نمی‌توانید پوست شادابی داشته باشید. در ادامه با نکات مراقبت از پوست همراه ما باشید.

 

اشتباهات نابود کننده پوست صورت

شستن صورت با آب داغ

 میدانید که آب گرم پوست را خشک می کند و اگر مبتلا به اگزما هستید منجر به بدتر شدن آن می شود بنابراین از گرفتن دوش آب گرم و طولانی صرف نظر کنید.

آب داغ به لایه محافظ پوست که رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند، آسیب می‌رساند و باعث تسریع روند پیری می‌شود. و اگر صبح صورت خود را زیر دوش می‌شویید، ممکن است به مویرگ‌های صورت خود آسیب بزنید زیرا آب داغ باعث گشاد شدن آن ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: با یه پیمانه برنج، پوستت رو جوون کن!

مصرف قهوه هر روز قبل صبحانه

بسیاری از مردم نمی توانند صبح خود را بدون یک فنجان قهوه داغ تصور کنند. قهوه علاوه بر خوشمزه بودن، حتی می‌تواند برای پوست شما مفید باشد. اما اگر آن را هر روز قبل از صرف صبحانه بنوشید، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به پوستتان آسیب برساند.

قهوه یک ادرارآور قوی است، به این معنی که ممکن است باعث کم آبی بدن شما شود. این کم آبی خروج سموم بدن را از طریق پوست دشوارتر می‌کند و پوست را بیشتر در معرض چین و چروک‌های زودرس قرار می‌دهد.

عدم استفاده ی روزانه از ضدآفتاب

اشعه های فرابنفش پوست تان را حساس تر می کند پس شما برای جلوگیری از تابش اشعه های فرابنفش به پوستتان باید هر روز حتی در زمستان ضدآفتاب بزنید.

فشار دادن جوش ها

فشاردادن جوش ها سبب می شود اگر جوش آماده خالی شدن نباشد، پوست تان بعد از فشار دادن جوش خشن، ملتهب، خشک و آلوده شود پس جوش ها را نترکانید و مراقب پوست زیبایتان باشید.

 بیشتر بخوانید : ساخت تونر طبیعی مناسب پوست

لایه برداری و اسکراب بیش از حد

لازم نیست هر روز از تونر، کرم لایه بردار، و محصولاتی که پایه ی آنها اسید است استفاده کنید. برای کسانی که پوست حساس دارند، دوز پایینی از اسید سالیسیلیک معمولا خوب است، اما قبل از مصرف زیاد، باید آن را امتحان کنید.

استفاده ی نادرست از تونر

تونر را با توجه به نوع پوست تان انتخاب کنید و زمان انتخاب تونر، در فهرست مواد تشکیل دهنده آن مطمئن شوید الکل جزء 3 ماده ی اول نیست.

روتین پوستی یکسان

استفاده از محصولات مراقبتی یکسان در همه فصول به هیچ وجه به پوست شما کمک نمی کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که بهتر است برای داشتن پوستی سالم و شاداب، روال مراقبت از پوست خود را با تغییر فصول تغییر دهید و با سردتر شدن هوا از پاک کننده‌های ملایم تر به جای پاک کننده‌های لایه بردار بسیار قوی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رفع چین و چروک پوست صورت؛ با این روغن های گیاهی!

تعویض نکردن ژیلت

اگر از تیغ یا ژیلت کند برای اصلاح استفاده می کنید برای از بین بردن کامل موها باید چندین بار این کار را تکرار کنید و این می تواند برش های ریزی روی پوست ایجاد کند که منجر به برجستگی، جوش، تحریک و عفونت می شود پس بعد از حدود پنج تا هفت بار اصلاح یا در موقع لزوم ژیلت را عوض کنید.

شیو کردن صورت با شمع یا وکس

این کار باعث التهاب و کشیدگی پوست و در دراز مدت باعث افتادگی پوست می شود.

پاک نکردن صورت قبل از خواب

این کار منجر به تیرگی و ظاهر شدن جوش مشه. چون چربی و آلودگی روی پوست روی بازسازی سلول هاموقع خواب تاثیر منفی میزاره.

بیشتر بخوانید: خوابیدن با آرایش چه بلایی سر پوستمان میاورد؟

پاک کردن غلط آرایش چشم ها

اگر آرایش چشم تان ضدآب است و پاک نمی شود، به زور و با شستشوی زیاد آن را پاک نکنید بلکه آن را با پنبه ی آغشته به محلول پاک کننده ی ملایم تمیز کنید.

سپس صورت تان را با آب خیس کنید و بعد با شوینده ی همیشگی تان بشویید. 

نتیجه:

اگر این موارد را همیشه رعایت کنید مطمئنا فرایند پیری پوست صورت را عقب خواهید انداخت.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4559x4

اخبار داغ