آموزش کشیدن خط لب | نحوه کشیدن خط لب

با رعایت این مراحل خیلی راحت خط لب بکش! + آموزش

روش صحیح کشیدن خط لب و رژ لب زدن ممکن است در نگاه اول کاری بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید، ولی یک خطای کوچک آرایش ما را خراب می کند. با ما همراه باشید.
با رعایت این مراحل خیلی راحت خط لب بکش! + آموزش

خط لب یکی از لوازم آرایشی است که استفاده‌ی صحیح از آن موجب پوشش دهی بیشتر رژ لب، جلوگیری از پر رنگ شدن رژ، فرم‌دهی به لب‌ها و بزرگ یا کوچک کردن آن‌ها می‌شود. در واقع خط لب به ماندگاری رژ لب برروی لب‌های شما کمک می‌کند. خط لب مثل یک سد دفاعی در برابر ریخته شدن رژلب عمل می‌کند و باعث ماندگاری و از دست ندادن حالت رژ تا پایان روز می‌شود. اما برای اینکه زیباتر به نظر برسید بهتر است با ترفندهای کشیدن خط لب که در ادامه می گوییم آشنا شوید. 

آماده سازی لب‌ها

قبل از کشیدن خط لب بهتر است مراحل زیر را اجرا کنید:

۱- لب‌های خود را لایه‌برداری کنید (اختیاری)

اگر کرم لایه‌بردار یا اسکراب لب در اختیار ندارید، می‌توانید کمی مرطوب کننده روی لب‌های خود بمالید و سپس با کمک یک مسواک، لب‌های خود را لایه‌برداری کنید.

بیشتر بخوانید: از تینت لب چطوری استفاده کنیم؟

نکات:

  • لایه‌بردار یا اسکراب را می‌توانید از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی تهیه کنید.
  • برخی متخصصان لایه‌برداری لب را توصیه نمی‌کنند؛ چرا که موجب به وجود آمدن ناهمواری‌هایی در پوست لب شما و در دراز مدت موجب خشک شدن و چاک خوردن آن‌ها می‌شود.
  • مرطوب نگه داشتن همیشگی لب‌ها راهی برای سالم نگه داشتن لب‌های شماست، اما اگر لب‌هایتان پوسته پوسته است، لایه‌برداری از آن‌ها روشی سریع برای صاف کردن لب‌هاست.
  • ۲- لب‌هایتان را مرطوب کنید

    قبل از این که چیزی روی لب‌های خود بمالید، با بالم لب آن‌ها را مرطوب کنید. مطمئن شوید بالمی که انتخاب کرده‌اید خیلی چرب نباشد. شما می‌خواهید لب‌ها مرطوب شوند نه این که اطراف لب چرب شود. اگر لب‌های شما ترک خورده، پوسته پوسته و خشک باشد، کشیدن یک خط لب صاف روی آن‌ها کاری بسیار مشکل است، مخصوصا که بخواهید خط لب را روی خود لب نیز بکشید. بنابراین استفاده از بالم، امری ضروری به نظر می‌رسد.

۳- صبر کنید تا بالم روی لبتان خشک شود

برخی متخصصان توصیه می‌کنند پس از مالیدن مرطوب کننده روی لب، ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس مواد دیگر را به لب بزنید. 

نکات:

  • اگر شما این همه زمان ندارید، حداقل ۲ دقیقه صبر کنید، سپس با دستمال، اضافات مرطوب کننده را پاک کنید.
  • شما می‌خواهید لب‌هایتان به خوبی مرطوب شوند و خشک هم باشند. بنابراین بالم لب را قبل از خواب به لب‌هایتان بمالید تا روز بعد برای آرایش کاملا آماده باشند. 

بیشتر بخوانید: ۵ رژ لب ضروری برای هر خانم + عکس

۴- به لب‌هایتان پرایمر بزنید (اختیاری)

مالیدن پرایمر لب خیلی ضروری نیست، اما برخی از آرایشگران آن را توصیه می‌کنند. پرایمر لب می‌تواند به صاف شدن لب‌های شما کمک کند، همچنین خط لب و رژ را مدت زمان بیشتری روی لب نگه دارد. 

  • اگر می‌خواهید از رژ لب استفاده کنید، می‌توانید به جای پرایمر روی لبتان خط لب بکشید سپس رژ بزنید تا رژ مدت زمان طولانی‌تری روی لبتان بماند.
  • به جای پرایمر از کانسیلر یا کرم زیرساز نیز می‌توانید استفاده کنید، به خصوص اگر می‌خواهید شکل لبتان را نیز عوض کنید. 

۵- رنگ خط لبتان را انتخاب کنید

رنگ خط لبتان را با توجه به کاری که می‌خواهید با لبتان انجام دهید انتحاب کنید. اگر می‌خواهید رژ لب قرمز بزنید، از خط لب قرمز نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید لب‌هایتان فرم طبیعی داشته باشند، خط لب صورتی و کم رنگی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به دنبال خط لبی باشید که همرنگ لب‌های خودتان باشد. 

۶- مداد لب خود را بتراشید

همیشه قبل از کشیدن خط لب مداد خود را تیز کنید. یک مداد تیز، خط لب صاف و دقیقی به شما می‌دهد. نوک مدادی که کند باشد به قسمت چوبی آن نزدیک است و ممکن است لب شما را پاره کند.

نکات:

  • تراشیدن مداد، به از بین بردن باکتری‌ها قبل از استفاده از مداد نیز کمک می‌کند. 
  • قبل از تراشیدن مداد آن را ۲۰ دقیقه در فریزر نگه دارید. این کار کمک می‌کند نوک آن در حین تراشیدن جدا نشود و راحت‌تر تراش شود. 

۷- نوک مداد لب را گرم کنید

قبل از این که خط لب را روی لبتان بکشید، نوک آن را به آرامی پشت دستتان بکشید تا گرم شود. این کار کمک می‌کند تا خط لب هموارتر روی لبتان کشیده شود. همچنین می‌توانید نوک آن را بین انگشت سبابه و شست خود بکشید تا گرم شود.

بیشتر بخوانید: با رژ لب قرمز چه رنگ لباسایی بپوشم؟!

مراحل کشیدن خط لب

مرحله ۱ تا ۳:  ابتدا یک ضربدر وسط لب بالایی خودتان رسم کنید.

مرحله ۴: یک خط راست دقیقا روی خط لب پایین لبتان بکشید.

مرحله ۵: دقیقا در قسمت وسط علامت ضربدر لب بالا و گوشه لبتان در دو طرف طبق تصویر یک نقطه بگذارید.

مرحله ۶: سمت راست و چپ لب بالایتان را از علامت ضربدر تا نقطه ای که وسط علامت ضربدر و گوشه لبتان مشخص کرده‌اید، دقیقا روی خط لبتان از بالا به پایین مداد لب بکشید.

نیمه دوم لبتان از گوشه لبتان تا نقطه مشخص شده را نیز از پایین به بالا مداد لب بکشید.

سپس برای لب  پایینتان از گوشه راست و چپ لبتان از بالا به پایین خط لب کشیده و به خطی که پایین لبتان کشیده‌اید وصل کنید.

مرحله ۷: حال تمام لبتان را بصورت کامل با مداد لب پر کنید.

در ادامه برای بزرگتر جلوه دادن لب ها دقیقا طبق مراحلی که گفته شده دور لبتان را تا حدی که غیر طبیعی جلوه نکند بزرگتر کنید.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45a9o9

اخبار داغ