مرغ حلزونی با سس آلبالو | طرز تهیه مرغ حلزونی | مواد لازم مرغ حلزونی با سس آلبالو

تا حالا برای ناهار «مرغ حلزونی» پختی؟ | با این دستور یه غذای مجلسی و آسون بپز!

مرغ حلزونی با سس آلبالو یه عذای مجلسی و ارزونه که میتونی برای مهمونیا حاضر کنی و مهمونات را با طعم جذابش سورپرایز کنی.
1403/05/08 07:00
تا حالا برای ناهار «مرغ حلزونی» پختی؟ | با این دستور یه غذای مجلسی و آسون بپز!

مرغ حلزونی با سس آلبالو یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. مرغ حلزونی با سس آلبالو مزه دار شده و می تواند در مهمانی ها توجه همه را به خود جلب کند. مرغ حلزونی با سس آلبالو را می توان در وعده نهار یا شام سرو کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ حلزونی با سس آلبالو با ما همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آلبالو ۱ لیوان
فیله مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
شکر در صورت نیاز ۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کشیده ۲ قاشق غذا خوری
رب انار ملس ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم
پودر سیر به مقدار لازم
زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

 

بیشتر بخوانید: مرغ همایونی مجلسی با طعم متفاوت + طرز تهیه

طرز تهیه مرغ حلزونی با سس آلبالو

مرحله اول

برای فراهم کردن مرغ حلزونی با سس آلبالو، شروع کار فیله مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با استفاده از بیفتک کوب بافت گوشت را کمی صاف می کنیم. آنگاه به صورت طولی برش زده و هر ورقه سینه را به ۳ قسمت نصف می کنیم.

نکته:

همراهان میریتو لازم است گوشت سینه مرغ کمی پهن شود. دقت داشته باشید خیلی نازک نشود.

مرحله دوم

در ادامه کاسه ای جادار را انتخاب کرده و تمامی برش های گوشت را درون کاسه منتقل می کنیم. حالا کمی نمک و فلفل قرمز و زعفران و پودر سیر روی مرغ می پاشیم و با قاشق زیر و رو کرده تا ادویه ها به خورد گوشت بروند.

مرحله سوم

اکنون درب کاسه را گذاشته و درون یخچال می گذاریم تا به مدت ۳ ساعت طعم دار شود. بعد از زمان تعیین شده، مرغ را از یخچال خارج کرده و سطح کار به صورت حلزونی رول کرده و درون سیخ چوبی فرو می کنیم.

مرحله چهارم

زمانیکه فیله مرغ را داخل چوب ها فیکس کردیم، تابه ای نچسب را روی حرارت گذاشته و کمی روغن درون تابه می ریزیم تا داغ شود. سپس سیخ ها را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم مرغ ها پخته شوند.

مرحله پنجم

در این قسمت برای پخت بهتر می بایست درب تابه را گذاشته و بعد از کشیده شدن آب مرغ، درب را کنار گذاشته تا سرخ و طلایی شوند. سیخ ها را به ترتیب می چرخانیم تا هر دو سمت مرغ حلزونی سرخ شوند.

بیشتر بخوانید: خورشت مرغ و انجیر مجلسی با طعم ملس! + طرز تهیه

مرحله ششم

گام بعدی تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و سس آلبالو را آماده می کنیم. برای درست کردن سس آلبالو، بعد از آبکشی کردن، هسته آلبالو ها را خارج می کنیم و درون میکسر یا مخلوط کن ریخته و پوره شده تحویل می گیریم.

مرحله هفتم

آنوقت مقداری رب انار ملس یا شیرین را به سس آلبالو می افزاییم و با هم ترکیب کرده تا یکدست شود. پیاز را بعد از پوستگیری می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. قابلمه ای را روی حرارت می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله کمی روغن درون تابه ریخته و بعد از داغ شدن پیاز را به روغن می افزاییم تا سبک و شیشه ای شود. مقداری نمک، زردچوبه، فلفل قرمز و دارچین روی پیاز می پاشیم و با پیاز تفت داده تا عطر و رنگ ادویه ها آزاد شود.

مرحله نهم

ترکیب سس آلبالو را به پیاز می افزاییم و مجددا به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با هم مخلوط می کنیم. مقداری آب جوش روی سس ریخته و اجازه می دهیم سس غلیظ شود. در نهایت مرغ ها را به تابه منتقل کرده تا با سس مزه دار شوند.

بیشتر بخوانید: پیده مرغ غذای ترکی جدید برای عاشقان پیتزای مرغ + طرز تهیه

نکته:

در آخر توجه داشته باشید بسته به سلیقه می توان ۲ قاشق غذاخوری شکر درون سس ریخته و با هم مخلوط کنیم تا طعم غذا شیرین شود. پایان کار برنج را درون ظرف می کشیم و سس آلبالو و مرغ حلزونی را کنار آن سرو می کنیم.

منبع» میریتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45an5d

اخبار داغ