خوراکی های مناسب برای کیست تخمدان | درمان خانگی کیست تخمدان | تغذیه مناسب کیست تخمدان

این خوراکی ها، دشمن سر سخت کیست تخمدان هستند!

زنان به دلایل متعددی ممکن است در هر سنی دچار کیست تخمدان شوند، با مصرف خوراکی های مناسب برای کیست تخمدان راحت تر می توانند کیست را درمان کنند!
این خوراکی ها، دشمن سر سخت کیست تخمدان هستند!

 امروزه بسياری از خانم ها به کیست تخمدان مبتلا هستند و این مشکل بیشتر در خانم های جوان دیده می شود، به همین دلیل بهتر است خوراکی های مناسب برای کیست تخمدان را بشناسند! با اینکه اکثر این کیست ها بی خطر بوده و خود به خود از بین می روند، اما برخی از آن ها می توانند موجب درد و خونریزی های شدید قائدگی شوند. در این شرایط مصرف خوراکی های مناسب برای کیست تخمدان به این دسته از افراد پیشنهاد می شود. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را خوراکی های مناسب برای کیست تخمدان آشنا می کنیم!

عسل

بسیاری از زنان در سراسر جهان از کیست تخمدان، فیبروم و PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) رنج می برند. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد که برخی از آنها به ژنتیک مربوط می شود. با این حال، علل و علائم ریشه ای این بیماری برای هر زن می تواند متفاوت باشد. خوشبختانه درمان های طبیعی برای کیست وجود دارد که قرن هاست توسط زنان در هر سنی استفاده می شود و بسیار موثر بوده است. عسل یکی از بهترین خوراکی های نابود کننده کیست در زنان شناخته شده است. حتما عسل را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

چای سبز

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان گیاهی کیست مصرف چای سبز است. چای سبز حاوی فلاونوئید است که عملکرد آنتی‌اکسیدانی دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها با کاهش استرس اکسیداتیو به کاهش آسیب سلول‌های بدن کمک می‌کنند.

بدن ما همواره به‌طور طبیعی رادیکال آزاد تولید می‌کند که اغلب با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن خنثی می‌شوند و در تعادل هستند. استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می‌افتد که به دلایل خارجی (مصرف غذاهای نامناسب، حشره‌کش‌ها و  مواد شیمیایی و …) میزان رادیکال‌های آزاد در بدن بیش از حالت عادی شود و تعادل میان رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها به هم بخورد. استرس اکسیداتیو عامل بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سرطان است.

پونه

جوشانده کامل این گیاه برای از بین بردن کیست زنان، تومورهای رحمی، فیبروز رحم و زخم‌های غیرقابل التیام رحم، استفاده می‌شود

سیاهدانه

سیاهدانه را از گذشته تا به امروز برای از بین بردن کیست تخمدان استفاده می کردند. سیاهدانه باید همراه با عسل استفاده شود. برای این منظور میتوان ترکیبی از عسل و سیاه دانه درست کرد.
ترکیب یک جزء سیاهدانه معادل 100 گرم با دو جزء عسل معادل 200 گرم، ترکیبی مناسب برای استفاده از سیاهدانه است. خانم های مبتلا به کیست تخمدان باید یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را پیش از هر غذا بخورند.


سرکه سیب

سرکه سیب اثر کپسول های کوچک را دارد، زیرا دارای پتاسیم بیشتری است.

برای این درمان، لطفا مرحله های زیر را دنبال کنید:

  •  1 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید.
  •  1 قاشق چایخوری از شیره نیشکر را به مخلوط اضافه کنید و این مخلوط را بنوشید.
  • این مخلوط را دو بار در صبح و بعد از ظهر بخورید تا نتایج مورد انتظار را بدست آورید.


اسطوخودوس

یکی دیگر از گیاهانی که برای از بین بردن کیست تخمدان بسیار موثر است، اسوخودوس می باشد. این گیاه علاوه بر درمان کیست تخمدان، خاصیت آرام بخش هم دارد؛ ضمن اینکه میتواند یک خواب آرام و عالی را برای فرد ایجاد کند. برای استفاده از اسطوخودوس میتوان دمنوش آن را درست کرد. طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس به این شکل است که باید یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرد و بعد از صاف کردن، پیش از خواب نوشید.


رازیانه

رازیانه گیاهی است که در درمان کیست تخمدان از آن استفاده می شود. یکی از نکاتی که باید در مورد رازیانه در نظر داشت، این است که رازیانه را باید در مواردی که کیست نسبتا بزرگ است استفاده کرد زیرا رازیانه دارویی قوی برای درمان کیست تخمدان محسوب می شود.


رازیانه را می توان به شکل دمنوش استفاده کرد ولی بهترین شیوه استفاده از آن ترکیب یک لیوان عرق رازیانه بهمراه یک قاشق غذاخوری عسل است. این ترکیب را باید 40 دقیقه قبل از خواب نوشید.

 سبزیجات سبز تیره

تمرکز روی خوردن غذاهایی با شاخص قند پایین داشته باشید. در حالی که غذاهایی با شاخص قند بالا مثل ذرت و سیب زمینی اغلب سالم به نظر می رسند، برای زنان مبتلا به فیبروم و کیست مورد مناسبی نیستند. درمانگاه مایو بیان داشت که غذاهایی که شاخص قندی بالا دارند سطح انسولین را نسبت به غذاهایی که شاخص قندی پایین دارند، بیشتر افزایش می دهند. طبق یافته های بنیاد ملی فیبروم های رحم، چاقی با توسعه فیبروم ها مرتبط است. علاوه بر این، درمانگاه مایو پیشنهاد کرد که رژیم غذایی غنی شامل غذاهایی با شاخص قندی پایین مثل سبزیجات با برگ های سبز تیره و دانه ها احتمالا به کاهش PCOS کمک می کند.

چای زنجبیل

عملکرد مواد فعال در چای زنجبیل شامل متعادل کردن هورمون، جلوگیری از تسلط استروژن و توانایی کوچک کردن کیست است. عصاره زنجبیل همچنین علائم همراه با تومورهای بزرگ مانند خونریزی شدید قاعدگی و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد. به طور کلی، زنجبیل گردش خون را در بدن افزایش می دهد. با این عمل، چای زنجبیل می تواند جریان خون را به رحم، تخمدان ها و لوله های فالوپ افزایش دهد.

تحویل اکسیژن و مواد مغذی به رحم را افزایش می دهد و در عین حال دفع دی اکسید کربن، استروژن اضافی و سایر مواد زائد را افزایش می دهد. همانطور که گردش خون در بدن با عمل زنجبیل افزایش می یابد، یک پاسخ التهابی سالم تضمین می شود و سم زدایی بهبود می یابد.  زنجبیل از هضم، از جمله هضم استروژن نیز پشتیبانی می کند.

ریشه و برگ قاصدک

 این گیاه به عنوان یک گیاه شفابخش مغذی با خواص دارویی فراوان شناخته شده است. به دلیل توانایی آن در تحریک جریان صفرا و خاصیت ادرار آور آن به خوبی معروف است. قاصدک به طور گسترده برای درمان و پیشگیری از سنگ کیسه صفرا، مدیریت سندرم پیش از قاعدگی و فشار خون بالا استفاده می شود. در درمان فیبروم و از بین بردن کیست زنان، قاصدک توانایی حفظ تعادل هورمونی و کاهش سطح استروژن در گردش خون را دارد. قاصدک به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین های فراوان، گیاهی مغذی است. ریشه های این گیاه سلامت کبد را تقویت می کنند و به عملکرد آن در هضم و متابولیسم بهتر استروژن کمک می کنند.

منبع: بیتوته




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45d8d3

اخبار داغ