روش تهیه ترشی لوبیا سبز با هویج | دستور تهیه ترشی لوبیا سبز با هویج

حالا که لوبیا سبز رسیده، با هویج ترکیبش کن و یه ترشی معرکه درست کن! + طرز تهیه

تا فصل لوبیا سبز تموم نشده، ترشی لوبیا سبز با هویج رو درست کن و از طعم بی نظیرش لذت ببر. در این مطلب فوت و فن ترشی لوبیا سبز با هویج را قرار داده ایم.
حالا که لوبیا سبز رسیده، با هویج ترکیبش کن و یه ترشی معرکه درست کن! + طرز تهیه

ترشی لوبیا سبز یکی از انواع ترشی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود.ترشی لوبیا سبز به همراه انواع غذا سرو می‌شود و طعمی واقعا جذاب و متفاوت دارد. در این مقاله قرار است به طرز تهیه ترشی لوبیا سبز به ساده‌ترین شکل ممکن بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا ترشی لوبیا سبز را به‌صورت خانگی درست کنید و با روش تهیه‌ی آن آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج

  • لوبیا سبز      ۱ کیلو
  • هویج     3 عدد
  • سیر     4 حبه
  • سرکه سفید     6 لیوان
  • نعنا خشک     1 قاشق غذاخوری
  • ریحان خشک     1 قاشق غذاخوری
  • شوید خشک     نصف قاشق غذاخوری
  • نمک و زردچوبه     به مقدار لازم
  • فلفل قرمز     به مقدار لازم

مراحل دستور تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج

مرحله اول

برای درست کردن این ترشی، ابتدا لوبیا سبز را پاک می کنیم و لوبیاهای خراب و زرد را جدا می کنیم. سپس آنها را با آب سرد می شوییم و صبر می کنیم تا خشک شوند.

مرحله دوم

بعد از خشک شدن، سر و ته لوبیاها را جدا می کنیم و آنها را در اندازه های دلخواه خرد می کنیم. بعد از لوبیا، هویج ها را هم پوست گرفته و به شکل و اندازه لوبیا خرد می کنیم.

بیشتر بخوانید: ترشی لوبیا سبز و گوجه، چاشنی خوشمزه و اشتها برانگیز!

مرحله سوم

حالا در یک قابلمه، لوبیا و هویج خرد شده را همراه با دو لیوان سرکه روی حرارت می گذاریم تا با شعله خیلی کم ۱۵ دقیقه بجوشد و پخته شود.

مرحله چهارم

در حین پخت چند مرتبه لوبیا و هویج را زیر و رو کنید تا همه مواد یکدست پخته شود. در این مرحله مقداری نمک، زردچوبه و فلفل قرمز بهش اضافه کنید و هم بزنید. توجه داشته باشید که لوبیا نباید زیاد نرم شود. پخت لوبیا زمان دقیقی ندارد و بستگی به نازکی لوبیا دارد.

مرحله پنجم

بعد از نرم شدن لوبیا، حرارت را خاموش کرده و صبر می کنیم تا هویج و لوبیای پخته شده خنک شود. بعد از خنک شدن، سیر خرد شده را هم بهش اضافه می کنیم. سیر را می توانید رنده کرده یا خیلی ریز خرد کنید.

بیشتر بخوانید: با قارچ و فلفل دلمه ای یه ترشی خوشمزه درست کن + طرز تهیه

مرحله ششم

در انتها سبزی خشک ها را هم به مواد ترشی اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط کرده و داخل ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در آخر سرکه را هم روی ترشی می ریزیم تا ظرف پر شود.

مرحله هفتم

ترشی آماده شده را به مدت ۲ روز در دمای آشپزخانه و سپس داخل یخچال نگهداری می کنیم و بعد از یک هفته سرو می کنیم.

منبع: بارونک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45rrmm

اخبار داغ