میوه برای دیابت | میوه های تابستانی برای دیابتی ها

اگه دیابت داری از خوردن این میوه ها غافل نشو!!

با وجود اینکه همه میوه ها برای دیابتی ها مفید نیستند اما گزینه های زیادی وجود دارد که خوشمزه و مغذی هستند، چند نمونه از بهترین میوه های تابستانی را معرفی میکنیم.
اگه دیابت داری از خوردن این میوه ها غافل نشو!!

از اونجایی که هر میوه برای دیابتی ها خوب نیست می خوام در این بخش از سایت سبک زندگی چند میوه برای دیابتی ها معرفی کنم. در این بخش به معرفی میوه های تابستانی مفید برای افراد دیابتی می پردازیم که با کم کردن جذب گلوکز توسط خون به تنظیم دیابت کمک می‌کنند. با ما همراه باشید تا با میوه برای دیابتی ها آشنا شوید.

هلو

هلو جزو میوه‌های تابستانی با قند پایین محسوب می‌شود که مصرف آن برای افراد دیابتی توصیه می‌شود. میزان درصد قند موجود در هلو جز قندهای مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی می‌باشد، همچنین هلو دارای فیبر و ویتامین و شاخص گلیسمی پایین می باشد.

بیشتر بخوانید: هر میوه ای رو کی بخورم بهتره؟

کیوی

کیوی یک میوه بسیار خوش طعم دارای ویتامین و آنتی اکسیدان است که به دلیل دارا بودن فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایین، سبب کاهش سرعت جذب قند خون در بدن شده و نقش موثری در کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت ایفا می کند.

آلو

آلو میوه‌ای تابستانه و دارای قند پایین، فیبر بالا و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است که می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. بیماران دیابتی توصیه می‌شود آلوسیا مصرف کنند زیرا این میوه سرشار از آنتوسیانین و الاجیک اسید است و به همین خاطر برای افراد دیابتی بسیار مفید می‌باشد. آلو سیاه به کنترل تبدیل کربوهیدرات به قند خون کمک می‌کند.

انواع توت‌ها

توت ها از بهترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی هستند زیرا سرشار از ویتامین بوده و خواص ضد التهابی دارند دارای شاخص گلیسمی پایین‌تری در مقایسه با سیاری میوه‌ها بوده و قند کم و فیبر بالایی دارد پس بهتر از افراد دیابتی در تابستان توت فرنگی،تمشک، زغال اخته، شاه توت مصرف کنند.

گیلاس

گیلاس یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند از آن استفاده کنند،گیلاس تازه و ارگانیک دارای فیبر شاخص گلیسمی پایین و آنتی اکسیدان‌های مختلفی است که عامل رنگ قرمز گیلاس هستند و باعث افزایش تولید انسولین در بدن شده و به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: این میوه ها رو با هم بخوری سند مرگت رو امضا کردی!!

انگور

خوردن انگور برای افراد دیابتی ممنوع نیست بلکه مطالعات نشان می دهند مصرف انگور در حد اعتدال موجب کاهش سندروم متابولیک و پیشگیری از ابتلا به چاقی و دیابت نوع2 و موجب بهبود سلامت روده ها می شود.

هندوانه

هندوانه مملو از آب و فیبر است و بار گلیسمی آن پایین است - فقط 2 در هر 100 گرم، بیماران دیابتی می‌توانند هندوانه را در حد اعتدال و با خیال راحت مصرف کنند. افراد مبتلا به دیابت می توانند در یک روز 150 گرم هندوانه بخورند که تقریباً معادل 1 فنجان هندوانه خرد شده در روز است.

زردآلو

زردآلو میوه‌ای کم کالری و کربوهیدرات است (یک زردآلو فقط 17 کالری و 4 گرم کربوهیدرات دارد) و این خبر خوبی برای بیماران دیابتی است چون آن‌ها به خوبی می‌توانند زردآلو را در رژیم غذایی خود قرار دهند از طرف دیگر فیبر موجود در آن‌ها می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/488d8m

اخبار داغ