طرز تهیه شربت آبلیمو نذری | شربت با لیمو برای محرم

شربت نذری آبلیمو؛ نوشیدنی خنک برای محرم + طرز تهیه

برای یادگیری طرز تهیه شربت آبلیمو نذری در این بخش از سایت سبک زندگی در کنار ما باشید.
1403/04/25 12:59
شربت نذری آبلیمو؛ نوشیدنی خنک برای محرم + طرز تهیه

شربت آبلیمو یکی از انواع نوشیدنی نذری محرم است که در فصل تابستان طرفداران زیادی دارد و به عنوان انواع نذری برای ماه رمضان نیز تهیه می‌شود. در فصول گرم، عزاداران می‌توانند شربت آبلیمو را با یخ میل کنند تا از گرمازدگی نیز جلوگیری شود. درست کردن ساده‌ترین شربت نذری حتی آبلیمو، قلق خودش را دارد. مشکل این است که اگر همه مواد را فقط با هم مخلوط کنید، شکر ته‌نشین می‌شود. بنابراین بهترین راه برای تهیه شربت آبلیمو نذری این است که ابتدا یک شربت ساده (آب و شکر) درست کنید.

با توجه به ذائقه خود آبلیمو و آب شکر را باهم در ظرف ترکیب نمایید. البته برای اینکه با مواد لازم برای شربت آبلیمو آشنا شوید، در ادامه به مواد تشکیل‌دهنده شربت آبلیمو اشاره خواهیم کرد:

بیشتر بخوانید: شربت زعفران غلیظ خوشمزه نذری برای 30، 50 و یا 100 نفر + طرز تهیه

مواد لازم برای شربت نذری آبلیمو

• ۱ پیمانه آبلیمو
• 1 کیلوگرم شکر
• ۲ پیمانه آب
• مقداری پوست لیمو رنده شده (اختیاری)

مراحل تهیه شربت آبلیمو نذری

مرحله اول
برای تهیه شربت لیموی خوشمزه، ابتدا شکر و آب را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به سرعت بجوشد. سپس هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود.

مرحله دوم
بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید و صبر کنید تا شربت غلیظ شود. حدود 7 تا 12 دقیقه طول می‌کشد تا شربت به اندازه کافی غلیظ شود. بعد از اینکه به غلظت کافی رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم
درب قابلمه را بگذارید تا دیواره‌های قابلمه عرق کند و شربت شکرک نزند. بعد از اینکه شربت خوب خنک شد، آبلیمو را کم‌کم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شربت کاملا ترکیب شود.

مرحله چهارم
در صورت تمایل پوست لیمو را به شربت اضافه کنید. اگر لیموی تازه در دسترس دارید، می‌توانید به جای استفاده از پوست لیمو، تفاله داخل لیمو را خرد کرده و به شربت اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: 3 مدل شربت مخصوص ماه محرم + روش تهیه

مرحله پنجم
در آخر شربت را در ظرف شیشه‌ای درب‌دار ریخته و در یخچال قرار دهید. برای سرو شربت، یک پنجم لیوان را از شربت و بقیه را با آب سرد پر کنید، سپس خوب مخلوط کرده و سرو کنید.

منبع: بارجیل




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/488prn

اخبار داغ