پنکیک | پنکیک سیب زمینی و اسفناج | طرز تهیه پنکیک سیب زمینی و اسفناج

پنکیک سیب زمینی و اسفناج؛ یک شام متفاوت برای شب های زمستون! + طرز تهیه

پنکیک سیب زمینی و اسفناج یکی از غذاهایی است که حتی کسایی که اسفناج دوست ندارن هم عاشق این غذا میشن. با طرز تهیه این غذای فوری و خوشمزه همراه ما باشید.
پنکیک سیب زمینی و اسفناج

پنکیک سیب زمینی و اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که از آن می‌ توانید به عنوان یک شام ساده و مقوی هم استفاده کنید. پنکیک سیب زمینی و اسفناج طرز تهیه آسانی دارد که ما در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم بهتون آموزش دهیم. در ادامه با طرز تهیه پنکیک سیب زمینی و اسفناج همراه ما باشید.

مواد لازم پنکیک سیب زمینی و اسفناج :

  • سیب زمینی متوسط 4 عدد
  • اسفناج نیم کیلو
  • قارچ 200 گرم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • آرد برنج یا آرد سفید گندم 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی و اسفناج :

ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید و پوست بگیرید و با مقداری آب و نمک آنها را روی گاز قرار داده تا بپزند. در همین زمان شما بیکار نمانید و به سراغ اسفناج‌ها بروید. اسفناج را هم پاک کرده، بشویید و خرد کنید. لازم نیست خیلی ریز خرد کنید.

قارچ‌ها را هم بشویید و برش بزنید. در یک تابه اسفناج و قارچ را با هم قرار بدهید نمک و فلفل سیاه هم بزنید و در تابه را بگذارید! قرار است آب اسفناج و قارچ کشیده بشود و شما شاهد نصف شدن حجم اسفناج خواهید شد! اتفاق جگرسوزی که همیشه با پخته شدن اسفناج می‌افتد و چیز غریبی نیست!

بعد از اینکه سیب زمینی‌ها پخته شدند آنها را آبکشی کرده و رنده کنید. از رنده استفاده کنید تا بافت آن چسبنده تر بشود برای اینکه یک پنکیک نرم و ترد داشته باشید به چسبندگی سیب زمینی نیاز دارید! آرد را هم اضافه کنید و خوب ورز بدهید. آرد هم اگر حذف بشود بافت پنکیک شما خوب از آب درنمی‌آید. پس دقت کنید و میزان آن را رعایت بفرمایید.

وقتی که مایه‌ی پنکیک را به این صورت تهیه کردید نوبت آماده سازی انتهایی آنهاست. مقداری از سیب زمینی‌ها بردارید و در کف دست بازش کنید. از مایه اسفناج و قارچ داخل آن قرار بدهید و روی آنها را با همان مقدار سیب زمینی که داشتید پوشش بدهید. باید طوری باشد که دیگر مایه اسفناجی دیده نشود. خوب سطح پنکیک ها را صاف کنید. مانند سیب زمینی شکم پر که درست می‌کنید به همان سبک انجام بدهید. فقط کمی تخت‌تر و نازک‌تر بشود بهتر است!

اگر می‌خواهید رژیمی تر رفتار کنید داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و از پنکیک‌ها روی آن قرار بدهید. فر را در دمای 180 درجه روشن کنید و به مدت 20 دقیقه آنها را طبخ کنید تا زمانی که روی آنها طلایی بشود.

اما اگر می‌خواهید داخل روغن سرخ کنید هم مشکلی نیست. داخل یک تابه روغن بریزید تا خوب داغ بشود. پنکیک‌ها را در روغن سرخ کنید تا هر دو طرف طلایی بشود.

یک غذای خوشمزه و بی نهایت جذاب انتظار شما را می‌کشد. به هر شیوه‌ای که آن را طبخ می‌کنید وارد عمل شوید! نوش جان

منبع: راهنماتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/48rxl2

اخبار داغ