معرفی گیاهان گرما دوست | گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما

3 تا از گیاهان آپارتمانی مخصوص تابستون | گیاهان گرما دوست کدومان؟ + عکس

اگه همش تو این هوای گرم گیاهان آپارتمانی که داری خراب میشه و نمی دونی باید چیکار این گیاهان آپارتمانی گرما دوست رو بخر.
3 تا از گیاهان آپارتمانی مخصوص تابستون | گیاهان گرما دوست کدومان؟ + عکس

با توجه به تغییر سبک زندگی و مدرن شدن آن ، نگهداری گیاهان در محیط خانه و اطرافمان همانند سابق نمی باشد و باید گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما و سرما داشته باشیم .  در گذشته گیاهان در محیط حیاط منزل نگهداری میشدند اما امروزه با توجه به کمبود فضای منازل و آپارتمان ها ، می بایست آنها را در داخل خانه و اتاق ها نگه داری کنیم . از اینرو می بایست به دنبال پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما بود که به محیط و گرمای داخل اتاق ها خصوصا آشپزخانه ها سازگاری داشته باشند . در این مقاله قصد داریم شما را با گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما آشنا کنیم . پس با ما همراه باشید .

پنتاس از گیاهان گرما دوست

گل پنج پر و یا پنتاس یه گل ستاره ای شکل هست که شما میتونید اون رو در رنگ های متنوع مثل سفید، قرمز و یا صورتی ببینید که این گل ها از فصل بهار تا وسطای پاییز با این گیاه همراه هستن. اما نکته ای که باعث شده اسم این گل خارق العاده در لیست این مقاله بیاد این هست که پنتاس به شدت گرما دوست بوده و نسبت به سرما حساسه و در صورتی که سردش بشه شروع به سیاه شدن میکنه. این گیاه در فضای گرم و حتی متعادل رشد میکنه در صورتی که توی فضای باز باشه تا یکسال دووم میاره و در داخل خونه و در مناطقی که آب و هوای گرم دارن تا چند سال زنده میمونه. 

بیشتر بخوانید: هرگز این گیاهان بد یُمن را در خانه نگهداری نکنید! + عکس

فقط باید دقت کنید که برای این گل گرمای خوب و نور کافی و مناسب فراهم کنید. در صورتی هم که به موقع هرسش کنید باید منتظر بمونید که تا ده سال هم حتی عمر کنه براتون. در خصوص قلمه زنیش هم باید بگیم که از اولای بهار تا اولای پاییز میتونید این کار رو انجام بدید.

گیاهان آپارتمانی مناسب تابستونِ

شمعدونی از گیاهان گرما دوست

یکی دیگه از گیاهان چندساله که قصد معرفی اون رو در این مقاله داریم شمعدونی هست که مسلما برای هر کسی یه گل و اسم آشناست و شما میتونید گل های اون رو در رنگ های متنوع مثل صورتی، قرمز، سفید و بنفش مشاهده کنید، برگ های این گیاه پنجه ای بوده و کرک های اسانس دار دارن که ازشون در صنعت عطر سازی استفاده میشه. شما میتونید شمعدونی رو هم در داخل و هم در بیرون از خونتون و در فضای باز نگهداری کنید. برای تکثیر و این گیاه میتونید به دو روش اقدام کنید یکی از راه کاشت بذر و دیگری هم از راه قلمه زدن که باید از ساقه و در فصل تابستون انجام بشه.

بیشتر بخوانید: این گیاهان آپارتمانی امواج مضر رو جذب می کنن + عکس

گیاهان آپارتمانی مناسب تابستونِ

اطلسی از گیاهان گرما دوست

بریم سر وقت یه گیاه یک ساله با رشد بسیار بالا یعنی اطلسی که از گل های شیپور مانند زیبایی در رنگ های قرمز، بنفش، سفید و... برخورداره و شما میتونید اون ها رو از تابستون تا پاییز مشاهده کنید. نوع بومیه این گیاه توی ایران از گلبرگ های کمتری برخوردار هست ولی عطر و بویی که داره بیشتر و دلپذیرتره. به دلیل این که این گل زیبا در برابر باد و بارون آسیب پذیره بهتره که توی گلدون نگهداری بشه البته که در صورت مناسب بودن شرایط هم میتونید ازش در فضای باز و باغچه هم بهره بگیرید و زیبایی خاص و منحصر به فردی به محیط ببخشید.

بیشتر بخوانید: 5 تا از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن برای خاص پسندها + عکس

گیاهان آپارتمانی مناسب تابستونِ

منبع: شایا نیوز




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4by6lv

اخبار داغ