طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی در منزل | مواد لازم شیرینی پفکی گردویی | شیرینی پفکی گردویی بازاری

شیرینی پفکی گردویی؛ بچه ها یه بار بخورن عاشقش میشن! + طرز تهیه

شیرینی پفکی گردویی یکی از اون شیرینی‌ های محبوب و پرطرفداریه که پای ثابت مهمونی و دورهمی هاست! ما میخوایم دستور تهیه اون رو بهتون آموزش بدیم.
شیرینی پفکی گردویی؛ بچه ها یه بار بخورن عاشقش میشن! + طرز تهیه

شیرینی پفکی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. همه ما درباره خواص گردو برای مغز و باهوش شدن کودکان شنیده‌ایم، اما معمولا آنها طعم گردو را دوست ندارند و در برابر خوردن آن مقاومت می‌ کنند. اما شما می‌ توانید با طرز پخت شیرینی پفکی گردویی آشنا شوید و نوعی شیرینی گردویی درست کنید که کودکتان عاشق آن شود. در ادامه این بخش از سبک زندگی طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی را به شما یاد می دهیم!

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

  • پودر قند    ۷۵ گرم
  • زرده تخم مرغ    ۳ عدد
  • پودر هل    1/4 قاشق چایخوری
  • آب لیمو ترش    1/4 قاشق چایخوری
  • وانیل    ۱ پنس
  • آرد سفید    ۱ قاشق چایخوری
  • گردوی نیم کوب شده    100 گرم
  • پودر پسته    برای تزیین

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی لطیفه پفکی و بازاری در منزل! + فوت و فن

دستور تهیه شیرینی پفکی گردویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مرنگ گردویی ابتدا زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر قند داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم و با همزن برقی به اندازه ای می زنیم ( حدودا ۵ دقیقه ) تا رنگ مواد سفید و کشدار شود.

مرحله دوم

در این مرحله آبلیمو ترش را همراه با پودر هل به مواد می افزاییم (لیمو برای اینکه طعم شیرینی ها خیلی شیرین نشود اضافه می شود می توانید حذف کنید) و با همزن برقی در حدی مواد را ترکیب می کنیم که فقط با هم یکدست و مخلوط شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را نیز در صورت تمایل در این مرحله اضافه می کنیم (برای ضخیمتر شدن شیرینی است که می توانید حذف کنید) و همزن را کنار می گذاریم و گردوهای نیم کوب شده را به مایه اضافه می کنیم و با قاشق مایه را مخلوط می کنیم تا گردو در تمام مایه شیرینی پخش شود.

بیشتر بخوانید: شیرینی نسکافه ای رو بدون تخم مرغ درست کن + طرز تهیه

مرحله چهارم

سپس سینی فر را خارج می کنیم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۳۰ الی ۱۵۰ سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.کف سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و از مایه شیرینی با قاشق چای خوری بر می داریم و روی کاغذ روغنی می ریزیم.

مرحله پنجم

مایه شیرینی را با فاصله حدودا ۲ سانتیمتر به همین شکل می ریزیم و با کف قاشق کمی روی مایه را فشار می دهیم تا کمی پهن شوند و روی آن ها کمی پودر پسته می ریزیم، سپس سینی را داخل فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت حدودا  ۱۵ دقیقه پف کنند و کمی حجم آن ها بیشتر شود. پس از اینکه شیرینی ها به طور کامل پخته شدند وسط آن ها کمی شل است، که این موضوع جای نگرانی ندارد

مرحله هفتم

چون بعد از اینکه کاملا سرد شدند این مسئله حل می شود و شیرینی ها ترد و تو خالی می شوند. شیرینی ها را با پالت از کاغذ روغنی به آرامی جدا می کنیم و در ظرف در بسته و خشک و خنک قرار می دهیم. نوش جان

منبع: چی شی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dx69j

اخبار داغ




دیدگاه ها


محدثه5 ماه پیش

شیرینی به علت داشتن شکر بسیار مضره واسه همه و کودکان. گردو نباید حرارت ببینه مضره برای سلامتی. لطفا این شیرینی پفکی گردویی را حذف کنید. سلامتی ارزشش بالاتر از همه این چیزهاست

ع.ر5 ماه پیش

پیچ انگشتی تبریز هست این شیرینی.

ناشناس5 ماه پیش

ممنون بابت این پیشنهاد عالی

ناشناس5 ماه پیش

به نظرم خیلی خوش مزه باشه.

صفورا5 ماه پیش

کاش ویدئو داشت

نگارتکیدو5 ماه پیش

سلام بدون فرهم میشه شیرینی پفکی درست کرد

5 ماه پیش

خیلی عالی میشه من همیشه واسه عید درست می کنم ،حرف نداره ،اگه گردو با حرارت خراب میشه ?پس فسنجون هم بی فایده است ، به نظر من فقط شکرش مضر هست .