طرز تهیه کیک کمش دان | مواد لازم کیک کمش دن

کیک کُمُش دِن؛ کیک خوشمزه ترکمنی مخصوص عصرونه تابستونی + طرز تهیه

کیک کمش دن نوعی کیک اصیل ترکمنی است که از ترکیب آرد سفید قنادی با برنج نیم کوب، تخم مرغ، روغن و شیر تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه است.
1403/05/02 10:45
کیک کُمُش دِن؛ کیک خوشمزه ترکمنی مخصوص عصرونه تابستونی + طرز تهیه

کیک کمش دن یکی از کیک‌های اصیل و بسیار مشهور ترکمنی است که دستور پخت بسیار متفاوتی با سایر کیک‌ها دارد. کیک کمش دن خوشمزه از ترکیب آرد گندم و برنج کوبیده شده تهیه می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد که باید حتما یکبار آن را امتحان کنید. اگر عاشق پختن کیک هستید و دوست دارید کیک کمش دن خوشمزه را امتحان کنید، در ادامه این مطلب با آموزش کیک کمش دن ترکمنی همراه ما باشید.

مواد لازم کیک کمش دن

  • تخم مرغ: ۶ عدد
  • شکر: ۳ لیوان (لیوان فرانسوی)
  • روغن جامد آب شده: ۱ و نیم لیوان
  • شیر: ۲ لیوان و نیم
  • برنج نیم کوب شسته و خشک شده: ۳ لیوان
  • آرد سفید قنادی: ۲ و نیم لیوان
  • وانیل: ۱۰ گرم
  • بکینگ پودر: یک و نیم قاشق غذاخوری سرپر

بیشتر بخوانید: کیک خامه ای اقتصادی و فوری با نان تست + طرز تهیه

طرز تهیه کیک کمش دن

  1. برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا تخم مرغ‌ها را همراه با شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب بریزید و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه بزنید تا تخم مرغ کاملا کرم رنگ و کشدار شود.
  2. در مرحله بعد روغن را اضافه کنید و سی ثانیه هم بزنید، سپس شیر را اضافه کنید و سی ثانیه دیگر هم بزنید.
  3. حالا ۲ لیوان از مخلوط آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و سه بار الک کرده‌اید، به مایه کیک اضافه کنید و مواد را با همزن برقی سی ثانیه هم بزنید تا آرد حل شود.
  4. حالا همزن برقی را خاموش کنید و کنار بگذارید. در این مرحله باید برنج نیم کوب را اضافه کنید.
  5. توجه داشته باشید که حتما برنج نیم دانه را به مدت ۵ تا ۶ ساعت از قبل خیس بدهید و بعد آبکش کنید و برنج را حتما روی یک پارچه تمیز پهن کنید و یک روز زمان بدهید تا کاملا خشک شود.
  6. بعد از اینکه برنج خشک شد، آن را با دستگاه غذاساز یا گوشتکوب برقی چند ثانیه بزنید تا نرم شود. برنج نباید پودر و شبیه به آرد شود و همینکه خرد شود، کافی است.
  7. حالا برنج کوبیده شده را به مایه کیک اضافه کنید و با همزن دستی از یک جهت هم بزنید، سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه نسبتا غلیظی شکل بگیرد.
  8. کف و دیواره قالب مورد نظرتان را با کره سرد چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و کمی شکر روی آن بپاشید. قالب کیک را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۴۵ دقیقه قرار بدهید تا کیک بپزد.
  9. بعد از پخت، حتما اجازه بدهید کیک خنک شود، سپس آن را از قالب خارج و میل کنید، نوش جان.

منبع: فرارو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dxgym

اخبار داغ