طرز تهیه کیک آلو قرمز | مواد لازم کیک آلو قرمز

کیک آلو قرمز، خوشمزه ترین عصرونه تابستونی + طرز تهیه

بیا بهت یاد بدم برای عصرونه کیک آلو قرمز درست کنی و از طعم دلچسبش انرژی بگیری.
1403/05/13 10:45
کیک آلو قرمز، خوشمزه ترین عصرونه تابستونی + طرز تهیه

کیک آلو قرمز از کیک های خوشمزه تابستانی می باشد که بسیار طعم و مزه خوبی دارد و یک کیک بین المللی است و در فرانسه این بیشتر تهیه می شود و پر طرفدار است. کیک آلو قرمز را می توانید برای مهمانی و عصرانه و دورهمی ها تهیه کنید و به دلخواه میزان شکر را کم و زیاد کنید مقدار شکر گفته شده در رسپی شیرینی متعادلی به این کیک می دهد ولی به دلخواه می تواند کم شیرین تر یا شیرین تر تهیه کنید. پس تا فصل آلو می باشد کیک آلو قرمز را حتما تهیه کنید.

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۲/۳ پیمانه
آلو ۴ عدد
روغن ۱/۳ پیمانه
شیر ولرم ۱/۲ پیمانه
آرد ۱ و ۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
وانیل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک آلو قرمز

1مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید و بعد فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس در ادامه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد هوا دهی شود.

بیشتر بخوانید: کیک زردآلو پنیری، لاکچری ترین دسر عصرونه + ویدیوی طرز تهیه

2مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و ابتدا با دور کم و سپس کم کم سرعت را زیاد کنید و با همزن به مدت ۵ دقیقه بزنید تا مخلوط حجیم و کرم رنگ شود سپس روغن را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

3مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه شیر ولرم را به مواد اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس مخلوط آرد الک شده را طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا یکدست شود. سپس آلوها را شسته و از وسط به دو نیم کنید و اسلایس کنید.

4مرحله چهارم: پخت کیک آلو

حالا قالب مورد نظر را که با این حجم از مواد باید یک قالب گرد به قطر ۱۵ سانت را در نظر بگیرید را چرب کنید و کف قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و اسلایس های آلو را روی سطح کیک قرار دهید حالا قالب را در پنجره وسط فر به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه در دمای ۱۷۵ درجه بگذارید تا کیک پخته و پف کند سپس از فر خارج کنید و روی آن به دلخواه کمی پودر قند پاشید و سرو کنید. نوش جان

بیشتر بخوانید: کیک کُمُش دِن؛ کیک خوشمزه ترکمنی + طرز تهیه

فوت و فن های دستور پخت کیک آلو

  1. بهتر است از آلو های شیرین استفاده کنید.
  2. در فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر انتخاب کنید.
  3. چون زمان فرها متفاوت است پس حتما بعد ۴۰ دقیقه چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید و اگر فر شما کانوکشن نداشت گریل را در انتها روشن کنید تا روی کیک طلایی شود.

منبع: پارسی دی

 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dxpgw

اخبار داغ