درمان بی خوابی با توت فرنگی | فواید توت فرنگی برای خواب راحت | فواید توت فرنگی برای زنان

توت فرنگی بخور تا شب ها راحت بخوابی + 10 تا خواص دیگه

می خوام یه خواب آور طبیعی به اسم توت فرنگی رو بهتون معرفی کنم که با خوردنش راحت می خوابین.
توت فرنگی بخور تا شب ها راحت بخوابی + 10 تا خواص دیگه

خواص توت فرنگی به قدری زیاد است که شاید هرگز تصورش را هم نمی‌کردید این میوه کوچک و ظریف بتواند این حجم از اعجاز را به همراه داشته باشد. اگر مشکل خوابیدن دارید ویتامین و ملاتونین موجود در توت فرنگی هر دو باعث خواب بهترمی شوند به علاوه، آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی می توانند به مقابله با استرس اکسیداتیو ناشی از اختلالات خواب کمک کنند.

مصرف توت فرنگی برای زنان باردار

این میوه دارای ترکیبی بنام فولات است. محققان ثابت کرده‌اند که مصرف فولات در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند نقایص لوله عصبی نوزاد را از بین ببرد و به سلامت مادر باردار کمک کند.از این رو پزشکان همواره به مصرف آن در بین میوه‌ها و غذاهایی که مادر باردار از آن‌ها تغذیه می‌کند، توجه خاصی دارند.

بیشتر بخوانید: چه کسانی نباید توت فرنگی بخورند؟!

خطرات مصرف توت فرنگی در بارداری

خواص توت فرنگی در بارداری چیست؟  این میوه به دلیل آنکه حاوی مقادیر قابل توجهی فولات است، برای خانم های باردار بسیار مفید است. در عین حال خوردن توت فرنگی در بارداری می تواند برای برخی افراد مضر باشد. گاهی نیز ممکن است بنا به صلاحدید پزشک مصرف آن در دوران بارداری متوقف و ممنوع اعلام شود. این میوه یکی از مواردی است که اگر در دوران بارداری متعادل مصرف شود، باعث ایمنی و اگر مصرف آن بیش از حد باشد، عوارضی را در پی دارد. از مضرات میوه توت فرنگی می‌توان به خونریزی، کبودی و یا لخته شدن خون در عروق اشاره کرد.

بسیار مفید برای رحم

خواص توت فرنگی برای زنان چیست؟ تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل آمده درخصوص خواص این میوه نشان داده که مصرف صحیح و مناسب توت فرنگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان رحم و تخمدان را کاهش داده و به حداقل میزان ممکن برساند. از همه مهمتر این خاصیت اسیدی و قلیایی توت فرنگی مجاری رحم را ضدعفونی نموده و بدین نحو هرگونه تومور، قارچ، باکتری و غیره از بین می‌رود. در واقع آنتی اکسیدان موجود در این میوه سرعت رشد انواع تومور و قارچ را کاهش داده و به همین سبب کمتر شاهد ابتلا به سرطان تخمدان و رحم خواهید بود.

خواص توت فرنگی برای رحم: از آنجایی‌که سلامت و عملکرد مطلوب رحم تا حد زیادی موجب افزایش درصد فرزندآوری می‌شود؛ استفاده از توت فرنگی ضمن بهبود کارایی رحم، احتمال باردار شدن و تشکیل جنین پسر را افزایش می‌دهد. هرچه محیط رحم اسیدی و قلیایی (افزایش PH رحم) باشد، کروموزوم‌های ماده از بین می‌روند و در پی آن زمینه مناسبی برای فعالیت و تشکیل کروموزوم‌های نر و در نتیجه پسردار شدن فراهم می‌گردد. در صورتی‌که می‌خواهید از هرگونه بیماری، اختلال و ناهنجاری رحم و تخمدان در امان باشید، حتماً مصرف به اندازه این میوه را جدی بگیرید و در رژیم غذایی‌تان از آن استفاده کنید.

خواص توت فرنگی برای تخمدان

مواد آنتی اکسیدانی قوی و ویتامین های سی همچنین فلاونوئیدهای موجود در این میوه ریسک ابتلا به بیماری های وابسته به تخمدان را به شدت کاهش می دهد. همچنین به دلیل فیبر بالایی که این میوه خوشمزه دارد برای تنظیم هورمون های زنانه به ویژه در افرادی که سندروم تخمدان پلی کیستیک دارند بسیار مفید است و علائم بیماری های تخمدان را کاهش می دهد.

فواید توت فرنگی برای سرماخوردگی

در صورت ابتلا سرماخوردگی، تب، گلودرد و سرفه به‌عنوان شایع‌ترین بیماری‌ها می‌وانید روی خاصیت توت فرنگی حساب کنید. این میوه سرشار از ویتامین C بوده و با تقویت سیستم ایمنی بدن موجب بهبود سریع سرماخوردگی و همچنین درمان سرفه و تب می‌شود. از طرف دیگر با خوردن مداوم، بدنی مقاوم خواهید داشت و همواره از گزند سرماخوردگی و آنفولانزا در امان هستید. شایان ذکر است که به‌واسطه مصرف این میوه علاوه بر بهبود عملکرد ایمنی بدن، میزان قابل توجهی کلسترول خون از بین می‌رود و در پی آن از ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی نیز مصون خواهید بود.

بیشتر بخوانید: توت فرنگی رو فقط با این رو بشور

تقویت کننده استخوان

با ورود به دوره میانسالی  به‌خصوص انجام کارهای سخت و طاقت فرسا شاهد درد در مفاصل و استخوان ها خواهید بود. علاوه عوامل ژنتیکی، رژیم‌غذایی، شرایط زندگی و سن نیز بی‌تأثیر نیستند و موجب بروز مشکلات استخوان و مفاصل می‌گردد. البته شدت و میزان آن در افراد با یکدیگر متفاوت است و هر کدام از آنها باید تدبیر خاصی برای این مشکل اساسی بیاندیشند. از طرف دیگر پوکی استخوان و سرطان مغز استخوان نیز به این موضوع دامن زده و موجب افزایش اهمیت پیشگیری و درمان این اختلال شایع و مهم شده است. در این‌خصوص باید گفت خاصیت توت فرنگی به لحاظ داشتن آنتی اکسیدان فراوان موجب کاهش رادیکال‌های آزاد در استخوان‌ها و مفاصل می‌شوند.

اکنون ممکن است این سؤال در ذهن‌تان نقش ببندد که رادیکال آزاد چیست؟ در پاسخ باید گفت این رادیکال‌ها بر اثر فعالیت سنگین، بیش از اندازه و عوامل وراثتی درون استخوان‌ها به‌وجود می‌آید. که با کاهش مایع مفصلی و استخوان موجب زیاد شدن سموم در بدن، درد مفاصل و پوکی استخوان می‌گردد. اما با مصرف توت فرنگی عملکرد رادیکال‌های آزاد محدود شده و به حداقل میزان ممکن می‌رسد. بدین ترتیب از بروز انواع آرتروز و رماتیسم در امان خواهید بود و کمتر به این دسته از بیماری‌های مزمن و دردآور مبتلا می‌شوید. از طرف دیگر کلسیم، منیزیم و پتاسیم موجود در توت فرنگی موجب افزایش استحکام و سلامت استخوان ها می‌گردد.

تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده درخصوص فواید توت فرنگی نشان داده که مصرف مستمر این میوه از پوکی و شکستگی استخوان‌ها در میانسالی و کهنسالی جلوگیری به‌عمل می‌آورد. بنابراین از همین الان مصرف توت فرنگی را شروع کنید. تا همواره استخوان‌هایی مقاوم، مستحکم و عاری از هرگونه درد داشته باشید.

برای پسردار شدن توت فرنگی بخورید!

توت فرنگی و پسر زایی! مصرف این میوه قبل از بارداری موجب پسردار شدن می‌شود. این میوه از میزان قابل توجهی مواد اسیدی و قلیایی برخوردار است. بدین جهت مصرف آن ترشی خون را بین می‌برد وموجب پاکسازی رحم از هرگونه آلودگی، کیست، قار و باکتری می‌شود. به‌عبارت دیگر با خوردن مداوم توت فرنگی خون و محیط رحم قلیایی شده در پی آن کروموزوم‌های y  یا نر پرورش می‌یابد.

توت فرنگی در بارداری و جنسیت جنین موثر است؟ بر همین اساس به بانوانی که قصد پسردار شدن دارند، توصیه می‌کنیم چند ساعت قبل از آمیزش مقدار توت فرنگی میل کنند. تا محیط رحیم آنها قلیایی شده و در نتیجه کروموزوم‌های x یا ماده از بین بروند. در این حالت تعداد کروموزوم‌های نر افزایش یافته و به طبع آن احتمال پسر شدن جنین بالا می‌رود. خاطر نشان می‌شود که مصرف این میوه قبل از بارداری تأثیرگذار است و پس از انعقاد نطفه خوردن توت فرنگی هیچ تغییری در رحم و تعداد کروموزوم‌های نر و ماده ایجاد نمی‌کند.

خواص توت فرنگی برای مردان

توت فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌ C است، آنتی‌اکسیدان باعث افزایش گردش خون در مردان می‌شود و برای سلامت جنسی مفید است و ویتامین  C هم عامل افزایش تعداد اسپرم در مردان محسوب می‌شود.

توت فرنگی و تاثیر آن بر لاغری

آنتی‌اکسیدان موجود در توت فرنگی برای کاهش وزن مناسب است. توت فرنگی یکی از غذاهای ضدالتهاب است و قابلیت کاهش وزن را دارد. وجود انتوسیانین‌ها که در حقیقت آنتی‌اکسیدان اصلی هستند باعث افزایش تولید هورمون و باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شوند. از این رو افرادی که ورزش می‌کنند یا رژیم غذایی و رژیم لاغری سریع را آغاز کرده‌اند، حتما از توت فرنگی در بین وعده‌های غذایی خود بهره می‌جویند.

منبع: رکنا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4j5rok

اخبار داغ