طرز تهیه شیرینی قیفی | شیرینی قیفی با خمیر هزارلا

شیرینی قیفی خامه ای با خمیر هزارلا فقط با 2 قلم مواد + طرز تهیه

با استفاده از خمیر‌های هزارلای آماده و دستور پختی که ما برایتان آماده کرده‌ایم خیلی سریع‌تر و راحت‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید، شیرینی‌ قیفی خامه ای درست کنید.
شیرینی قیفی خامه ای با خمیر هزارلا فقط با 2 قلم مواد + طرز تهیه

درست کردن شیرینی خانگی و آماده کردن خمیر آن ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما شیرینی قیفی خامه ای با خمیر هزارلا بسیار ساده است.شما برای تهیه شیرینی قیفی خامه ای نیازی به آماده کردن خمیر ندارید و خمیر هزارلا کار را ساده کرده است. در ادامه طرز تهیه شیرینی قیفی خامه ای با خمیر هزارلا را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای شیرینی قیفی

  • خمیر هزارلای آماده: ۲ بسته
  • خامه قنادی: ۲۵۰ گرم
  • زرده‌ی تخم‌مرغ: ۱ عدد برای رومال

بیشتر بخوانید: شیرینی پیروک ارمنی ها رو اینجوری درست کن + طرز تهیه

طرز تهیه شیرینی قیفی خامه‌ای با خمیر هزارلا

  1. خمیر هزارلای آماده را از سه تا چهار ساعت قبل از فریز به پخچال منتقل کنید و از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار آن را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. خمیر را از بسته خارج کنید و به صفحه‌ی کار آردپاشی شده منتقل کنید. مراقبت باشید که فشار زیادی به خمیر وارد نکنید تا لایه‌های خمیر به هم نچسبند. بعد دور خمیر با با چاقوی تیز ببرید تا هوا وارد لایه‌های آن شود.
  2. یک تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و آن را با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده یکدست شوند. سپس با استفاده از برس آشپزی تخم‌مرغ را روی نیمی از سطح خمیر بمالید.
  3.  در این مرحله خمیر را به شکل نوارهایی به عرض ۲ سانتی‌متر برش دهید. این نوارهای خمیر هزارلای آماده، طولی حدود ۲۵ سانتی‌متر خواهند داشت.
  4.  فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۲۲۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود.
  5.  در این مرحله یک قالب مخروطی شکل نیاز دارید که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های لوازم قنادی بخرید یا با کمک فویل در خانه آماده کنید. بدون نیاز به چرب کردن، نوارهای خمیر را از بالای مخروط تا پایین آن بپیچید طوری که لبه‌‌های آن به مقداری کمی روی هم باشند.
  6. قیف‌های آماده شده که هنوز روی قالب‌ها هستند را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است بچینید؛ به طوری که قمست آخر خمیر به زیر قرار بگیرد تا موقع پخت باز نشود.

بیشتر بخوانید: شیرینی پچ پچ خونگی رو با طعم شکلاتی بدون فر درست کن

  1. شیرینی‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه و در طبقه‌ی وسط داخل فر قرار دهید. ۱۰ دقیقه‌ی ابتدای پخت، دمای فر ۲۲۰ درجه‌ی سانتیگراد باشد و در ادامه دما را روی ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید تا شیرین‌ها مغز پخت شوند.
  2.  بعد از پخته شدن قیف‌ها، آن‌ها را به آرامی از قالب دربیاورید.
  3. ۲۵۰ گرم خامه‌ی قنادی را که ۲ ساعت قبل از فریزر خارج کرده‌اید و نرم شده است را با دور تند همزن هم بزنید تا سفت و یکدست شود.
  4. خامه را به قیف قنادی منتقل کنید و با ماسوره‌ی دلخواه، داخل قیف‌های هزارلا را پر کنید. قیف خامه‌ای آماده‌ست.

منبع: مجله دی جی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4j5znl

اخبار داغ