تقویت مو | رشد مو | خوراکی های تقویت مو | تغذیه برای رشد مو

راز پرپشت شدن موهاتون تو دل این خوراکی هاست!

برای داشتن موهای سالم و زیبا باید خوراکی های سالم و مناسب تو برنامه غذایی‌ تون وجود داشته باشن، به خاطر همین ما اینجا می خوایم بهترین خوراکی های تقویت مو رو به شما معرفی کنیم.
راز پرپشت شدن موهاتون تو دل این خوراکی هاست!

نقش تغذیه در سلامت مو را نباید نادیده گرفت، مصرف خوراکی های تقویت مو باعث تقویت ریشه‌ ی موهایتان شده و سلامت و شادابی آن‌ ها را تضمین می‌ کند. مو یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی چهره افراد به حساب می آید که عوامل مختلفی مانند داشتن رژیم غذایی مناسب بر روی ضخامت و تراکم موها تاثیر می گذارند، به همین دلیل شناخت و مصرف خوراکی های تقویت مو یکی از پیشنهادهای عالی ما به شماست. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با بهترین خوراکی های تقویت مو آشنا می کنیم.

اسفناج

اسفناج مانند بسیاری از سبزیجات با برگ سبز تیره سرشار از مواد مغذی شگفت انگیز است. سرشار از ویتامین A، به علاوه آهن، بتاکاروتن، فولات و ویتامین C. این ریزمغذی ها با هم برای داشتن پوست سر و موی سالم موثر هستند. این مواد مغذی، موهای شما را مرطوب نگه می دارند تا دچار شکنندگی و کدر شدگی نشوند. می خواهید یک سالاد مقوی و موثر برای تغذیه در سلامت مو درست کنید؟ کلم پیچ یکی دیگر از انتخاب های سبز عالی است.

غلات و حبوبات

دریافت آهن کم می تواند منجر به ریزش مو شود. اما می توانید این ماده مغذی مهم را در غلات غنی شده، پاستاها، سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو، به ویژه اندام های داخلی حیوان مانند جگر، مقدار زیادی از آهن را داراست. صدف ها و سبزی های برگ تیره نیز همین کار را می کنند.

سیب زمینی شیرین

موهای خشکی دارید که درخشش خود را از دست داده اند؟ سیب زمینی شیرین حاوی یک آنتی اکسیدان مفید به نام بتا کاروتن است. بدن شما بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند. این به محافظت در برابر موهای خشک و کدر کمک می کند. همچنین غدد پوست سر را تشویق می کند تا مایعی روغنی به نام سبوم بسازند که از خشک شدن موها جلوگیری می کند. شما می توانید بتاکاروتن را در سایر سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، کدو تنبل، طالبی و انبه پیدا کنید.

تخم مرغ

هنگامی که تخم مرغ می خورید، پایه های پروتئین و آهن بدن شما تقویت می شوند. تخم مرغ سرشار از ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند. کمبود این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود. بیوتین همچنین به تقویت ناخن های شکننده کمک می کند.

توت‌ ها

توت‌ها سرشار از ترکیبات مفید و ویتامین‌هایی هستند که به رشد مو کمک می‌کنند. ویتامین C موجود در توت دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند از فولیکول‌های مو در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. بدن همچنین از ویتامین C برای ساخت کلاژن استفاده می‌کند، به طوری که این پروتئین از موها در برابر شکنندگی و نازکی محافظت می‌کند. ویتامین C در کمک به جذب آهن نیز نقش دارد. کمبود آهن باعث کم خونی و در نتیجه ریزش مو می‌شود.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب مانند سالمون و شاه ماهی منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا3 برای بهبود رشد موها محسوب می‌شوند. ماهی چرب همچنین منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین‌های B برای حفظ سلامت و استحکام موهاست. مطالعات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D3 با ریزش مو در ارتباط است.

دانه سویا

دانه سویا  برای رشد موها مفید است. از دیگر موادغذایی مفید در حفظ سلامت موها می‌توان به گوشت قرمز، انواع لوبیاها، صدف، مغزهای آجیل و دانه‌ها اشاره کرد.

میوه‌ های حاوی ویتامین C

میوه‌های غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان مثل انواع توت‌ها، گیلاس، زردآلو، انگور و پرتقال را حتما به عنوان عوامل موثر تغذیه در سلامت مو در نظر گرفته و در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. این میوه‌ها به محافظت از فولیکول‌های مو در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. همچنین، جذب آهن و ساخت کلاژن در بدن شما را افزایش داده و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

مرغ

وقتی پروتئین کافی دریافت نمی کنید، رشد مو متوقف می شود. برای دریافت پروتئین از گوشت، غذاهای بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید که چربی اشباع کمتری نسبت به منابعی مانند گوشت گاو و گوسفند دارند.

دارچین

دارچین به جریان خون کمک می کند و باعث می شود رشد موهای شما دو برابر شود. این همان چیزی است که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های موی شما می رساند. این ادویه را روی بلغور جو دوسر، نان تست و قهوه خود بپاشید.

منبع: خبرگزاری فارس 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4jdmp4

اخبار داغ