خوراکی های افزایش تمرکز | افزایش تمرکز | راه های بالا بردن تمرکز | تقویت حافظه | شکلات برای افزایش تمرکز

تمرکز پایینی داری؟ این خوراکی ها مخصوص توعه!

اگه برای تمرکز روی کاری که انجام میدین، مشکل دارین، حتما این خوراکی های افزایش تمرکز رو مصرف کنین!
تمرکز پایینی داری؟ این خوراکی ها مخصوص توعه!

بسیاری از افراد به‌ صورت کلی تمرکز بالایی دارند، اما تمرکز یک مهارت است، نه استعداد! برای افزایش تمرکز بهتر است خوراکی های افزایش تمرکز را مصرف کنید، در واقع داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل، خوردن غذاهای سالم و خوراکی های افزایش تمرکز، عملکرد مغز را بهبود می‌ بخشد، حافظه را تقویت می‌ کند و به افزایش تمرکز کمک می‌ کند. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با خوراکی های افزایش تمرکز آشنا می کنیم!

1- ماهی

ماهی یکی از منابع پروتئین است که سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود. ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است که برای سلامتی مغز، مهم هستند. رژیم‌های غذایی سرشار از ماهی سبب کاهش احتمال بروز حمله قلبی و زوال عقل می‌شود. همچنین با افزایش سن، مصرف ماهی سبب تقویت حافظه می‌شود. برای بهبود سلامتی و عملکرد مغز، هفته‌ای دو وعده ماهی مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: برای هر بیماری چی بخوری بهتره؟!

2- بلوبری

بلوبری یک میوه‌ی کم‌کالری و سرشار از آنتی اکسیدان است. تحقیقات روی حیوانات نشان می‌دهد که بلوبری از مغز در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و می‌تواند احتمال بروز مشکلات مرتبط با افزایش سن مانند بیماری آلزایمر یا زوال عقل را کاهش دهد. طبق تحقیقات، رژیم‌های غذایی سرشار از بلوبری هم یادگیری و هم عملکرد عضلات را در موش‌های پیر بهبود می‌بخشند و آن‌ها را از نظر ذهنی با موش‌های بسیار جوان‌تر در وضعیت برابر قرار می‌دهند.

3- چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن دو ماده به نام‌های کافئین و ال-تیانین به افزایش هوشیاری و تمرکز کمک می‌کند. ال-تیانین به شما کمک می‌کند که همزمان هم احساس آرامش کنید و هم هوشیارتر باشید. بنابراین، مصرف چای سبز به‌عنوان یک نوشیدنی طبیعی برای بهبود تمرکز و حافظه منطقی است. برای بهره‌مند شدن از این فواید می‌توانید هر روز سه تا پنج فنجان چای سبز بنوشید.

4- غذاها و نوشیدنی‌ های حاوی کافئین

هیچ راهکار یا ماده‌ی غذایی معجزه‌آسایی برای افزایش ضریب هوشی یا باهوش‌تر کردن شما وجود ندارد، اما بعضی از مواد مانند کافئین می‌توانند به شما انرژی داده و تمرکزتان را بهبود بخشند. تأثیر کافئینی که در قهوه، شکلات، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و بعضی داروها یافت می‌شود کوتاه‌مدت است، اما به هر حال می‌تواند حافظه را بهبود داده و شما را برای مدتی بیدار نگه دارد.

به خاطر داشته باشید که نباید در دریافت کافئین زیاده‌روی کنید. چون مصرف زیاد آن به بروز مشکلاتی مانند عصبانیت، اختلال خواب و سایر اثرات منفی منجر می‌شود.

5- تخم‌ مرغ

تخم‌مرغ حاوی ماده‌ای به نام کولین است که التهاب و زوال شناختی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، خوردن تخم‌مرغ باعث افزایش تریپتوفان می‌شود، اسید آمینه‌ای که به تولید سروتونین در بدن کمک می‌کند. سروتونین در بهبود خلق و خو، تنظیم ساعت داخلی بدن و داشتن خواب باکیفیت نقش دارد.

6- آجیل

منبع بی‌نظیری برای آنتی‌اکسیدان است. همین‌طور می‌توانند به‌راحتی چربی لازم برای بدن را تأمین کنند. ویتامین‌های E، A و B و چربی‌های امگا را می‌توانید در انواع آجیل پیدا کنید.

7- آووکادو و غلات کامل مصرف کنید

اندام‌های حیاتی بدن انسان مانند قلب و مغز نیازمند جریان خون هستند. رژیم غذایی سرشار از غلات کامل و آووکادو باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کاهش کلسترول بد خون می‌شود. این رژیم سبب کاهش ریسک تجمع پلاک‌های خون و بهبود جریان خون خواهد شد که خود سبب افزایش توان سلول‌های مغزی می‌شود.

غلات کامل مانند ذرت و گندم کامل، فیبر و ویتامین E لازم را تأمین می‌کنند. با اینکه آووکادو چربی دارد اما چربی‌های غیراشباع مونو سبب بهبود جریان خون خواهند شد.

8- تخمه‌ی کدو حلوایی

تخمه‌ی کدو حلوایی به دلیل داشتن روی به تنظیم متابولیسم و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. وقتی بعد از ظهرها به خوردن میان وعده نیاز پیدا می‌کنید، مصرف این ماده‌ی غذایی باعث تقویت حافظه و مهارت‌های فکری شما می‌شود.

تخمه‌ی کدو حلوایی را می‌توان هم به صورت خام و هم به شکل بوداده مصرف کرد. برای بو دادن تخمه‌ها از روغن زیتون، نمک و فلفل استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را به سالاد، اسموتی، جو دوسر یا گرانولای خانگی اضافه کنید.

9- سبزیجات برگ‌ سبز

خواص کاهو و دیگر سبزیحات برگ‌دار مانند اسفناج شامل آنتی اکسیدان سرشار و ویتامین K هستند که تحقیقات نشان داده است می‌توانند از زوال شناختی جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش دهند. مصرف یک سالاد حاوی سبزیجات برگ‌دار، مرغ کبابی، تخمه‌ی کدو حلوایی و آووکادو در وعده‌ی ناهار می‌تواند شما را برای بقیه‌ی روز کاری متمرکز نگه دارد.

10- گوجه‌ فرنگی

گوجه‌فرنگی حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که از آسیب سلول‌ها توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، از منابع خوب ویتامین A و ویتامین C محسوب می‌شود. گوجه‌فرنگی یکی از بهترین سبزیجاتی است که می‌توانید با آن سالاد درست کنید یا آن را به شکل خام به‌عنوان میان وعده بخورید.

11- شکلات تلخ

شکلات سرشار از منیزیم است. این ماده به‌صورت عادی در غذاهای روزانه‌ی ما کمتر پیدا می‌شود، اما ماده‌ی لازمی است برای بالابردن تمرکز. اگر به دنبال خوراکی برای افزایش تمرکز هستید، باید بروید سراغ شکلات، البته شکلات تلخ. بسیاری از ما به طعم شکلات آمیخته به شیر و شکر عادت داریم، اما باید مواظب باشیم؛ قند خون غذای مغز است، اما شکر عملکرد شما را به‌سرعت بالا می‌برد و به‌همان سرعت از عملکرد ذهنی شما می‌کاهد. سعی کنید به‌سراغ شکلات تخته‌ای تلخ بروید، آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید و در طول روز مصرف کنید.

12- نعناع

نعناع برای بالابردن تمرکز معجزه می‌کند. اگر به دنبال خوراکی برای افزایش تمرکز هستید، انواع مختلف این ماده خوراکی را سراغ بگیرید. چای نعناع، نوشیدنی‌های سرد حاوی عصاره نعناع، قرص‌های نعناع و حتی شکلات با نعناع ازجمله‌ی آن‌هاست.

منبع: دیجی کالا 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4jrlp3

اخبار داغ