خوراکی های چربی سوز | خوراکی های لاغر کننده | کاهش وزن با خوراکی

کمر باریک تا عید؛ فقط با مصرف این خوراکی ها!

ذهن خیلی از افراد درگیر پیدا کردن راهی برای کاهش سایز دور کمر و داشتن یک کمر باریک است، خوراکی های چربی سوز پیشنهاد عالی ما به شماست!
کمر باریک تا عید؛ فقط با مصرف این خوراکی ها!

مصرف بعضی از مواد غذایی می‌ تواند به چربی‌ سوزی کمک کند که این مواد غذایی در دسته خوراکی های چربی سوز قرار می گیرند. برای خوش اندام شدن و لاغری دور کمر بهتر است به نکات ریزی که به عنوان رژیم های کاهش وزن توصیه می شوند اهمیت بیشتری بدهید و خوراکی های چربی سوز را در برنامه تغذیه خود قرار دهید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با خوراکی های چربی سوز آشنا می کنیم!

جوی دوسر

جوی دوسر سرشار از فیبرهای غذایی است که به کاهش میزان چربی ها کمک می کنند. علاوه بر این، فیبرها باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت شده و قند خون را کنترل می کنند. اگر قند خون تثبیت شود از تولید انسولین زیاد (هورمونی که باعث ذخیره ی چربی در بدن می شود) جلوگیری شده و میل به خوردن میان وعده ی های شیرین بعد از غذا یا پایان روز کاهش پیدا می کند. در نتیجه می توانید به سریع تر آب شدن چربی های پهلوها امیدوار باشید. البته به شرطی که ورزش را فراموش نکنید.

روغن نارگیل

محققان به این نتیجه رسیده اند که بین مصرف روغن نارگیل و سرعت گرفتن سوخت و ساز بدن ارتباطی وجود دارد. این روند نیز به سوزاندن چربی های بیشتر کمک زیادی می کند. علاوه بر این روغن نارگیل برای سلامت قلب مؤثر است و سلامتی را ارتقا می دهد.

میوه های ریز

توت ها و میوه های کوچک و به اصطلاح بری ها آبدار و خوشمزه هستند. این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و انرژی را بیشتر می کنند. میوه های ریز حاوی میزان زیادی فیبر و تانین هستند که التهاب دستگاه گوارشی را کاهش می دهد و به کاهش کیلوهای اضافه و نفخ کمک می کنند.

سیب

سیب یک میان وعده فوق العاده است که سرشار از فیبرها و پکتین است. این دو عنصر مغذی معده را به مدت زمان طولانی تری پر می کنند و در نتیجه لازم نیست ریزه خواری یا پرخوری کنید. کنترل اشتها اولین گام رسیدن به تناسب اندام است. اگر به این اصل پایبند باشید و به طور مرتب ورزش کنید رسیدن به تناسب اندام و کمرباریک شدن کار چندان سختی نخواهد بود.

ماهی آزاد

فیله ماهی آزاد حاوی پروتئین و اسیدهای چرب ضروری است. این ماده غذایی با کاهش حالت مقاومت سلول ها به انسولین و کنترل قند خون باعث کاهش میل به مصرف قند شده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید و زودتر به تناسب اندام می رسید. بنابراین سعی کنید به جای مصرف گوشت های پرچرب ماهی آزاد را وارد برنامه ی غذایی تان کرده و آن را با سالاد فراوان میل کنید. البته دور سس های چرب را خط قرمز بکشید.

ماهی چرب

توصیه‌ای که همیشه در مورد خوردن ماهی می‌شود، خوردن آن به صورت مداوم و هفتگی است. ماهی یکی از گوشت‌های سفید است که نسبت به گوشت قرمز مفیدتر است. ماهی حاوی پروتئین زیادی است. پروتئین، یک ماده‌ی مهم برای کاهش وزن است و می‌تواند سبب شود برای مدت طولانی‌تر، احساس سیری بیشتری داشته باشید.

ماهی چرب یکی دیگر از بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز است که حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است. امگا ۳ به چربی‌سوزی و کنترل اشتها کمک می‌کند. ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، به طرز ویژه‌ای حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب بلند زنجیره هستند، که به سختی در سایر غذاها یافت می‌شوند.

ماست

میزان مواد مغذی موجود در برندهای مختلف ماست می‌تواند متنوع باشد‌. ماست حاوی انواع مختلفی از پروتئین‌ها، مانند کازئین و وی (Whey) است. مطالعه‌ی منتشر شده در یک مجله در سال ۲۰۱۴ نشان داد که خوردن ماستِ حاوی پروتئین زیاد می‌تواند برای کنترل اشتها، احساس سیری به مدت طولانی‌تر و کاهش مصرف غذا مفید باشد.

ماست بدون طعم، مثل ماست یونانی، یکی از بهترین مواد خوراکی چربی‌سوز است. ماست یونانی حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروبیوتیک‌های مختلف است و می‌تواند قند خون را متعادل کرده و شکم را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد.

ماست یونانی نسبت به سایر ماست‌ها دارای دو برابر پروتئین است، مایه‌ی پنیر ندارد و دارای قند است. یک مطالعه نشان داد که افرادی که ماست پروتئینه‌ی یونانی مصرف کردند، بدون هیچ تغییری در سبک زندگی خود توانستند وزن‌شان را کاهش دهند.

لپه (نخود دولپه)

نخودها حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند. همچنین کربوهیدرات پیچیده دارند، که منبع خوب انرژی است. لپه حاوی پروتئین است، که سبب احساس سیری به مدت طولانی‌تر می‌شود.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ که در مجله‌ی مواد مغذی منتشر شد، نشان داد که پروتئین موجود در لپه، نسبت به پروتئین وی (Whey) موجود در شیر، تاثیر بیشتری بر کاهش گرسنگی دارد.

تخم مرغ

بر اساس گزارشات انجمن قلب آمریکا (AHA)، تخم مرغ سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم است. این ماده‌ی غذایی کلسترول زیادی دارد، اما مدرکی مبنی بر اینکه خوردن مواد غذایی حاوی کلسترول منجر به افزایش کلسترول بدن می‌شود، وجود ندارد.

تخم مرغ همچنین منبع عالی پروتئین است و می‌تواند به کنترل اشتها کمک کند. یک مطالعه‌ نشان داد که خوردن تخم مرغ در وعده‌ی صبحانه، تاثیر مثبتی بر کنترل گرسنگی و مصرف غذا در طول روز دارد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی میزان زیادی تریگلیسیرید‌های با زنجیره‌ی متوسط (یک نوع چربی) است، که فواید زیادی برای سلامتی دارند.

روغن نارگیل حاوی میزان زیادی تریگلیسیرید‌های با زنجیره‌ی متوسط (یک نوع چربی) است، که فواید زیادی برای سلامتی دارند.

یک تحلیل که در سال ۲۰۱۵ در مجله‌ی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر شد، به این نتیجه رسید که تریگلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط می‌توانند منجر به کاهش وزن شوند. هر چند به مطالعات بیشتری برای تایید این موضوع نیاز است. بسیاری از دانشمندان باور دارند که تریگلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط می‌توانند مصرف انرژی را افزایش و ذخایر چربی را کاهش دهند.

چای سبز

چای سبز منبع مفیدی از آنتی اکسیدان‌ها است و خواص متعددی برای سلامتی دارد. یکی از این فواید، کاهش وزن است. چای سبز برای لاغری طرفداران زیادی دارد و موجب کاهش وزن و افزایش چربی‌سوزی می‌شود. بر اساس اظهارات محققان علت این خاصیت چای سبز، وجود ماده‌ای به نام کاتچین (Catechin) در آن است، که نوعی آنتی اکسیدان بوده و سبب بیشتر شدن سوخت‌وساز بدن و چربی‌سوزی می‌شود.

مطالعه‌ی منتشر شده در سال ۲۰۱۲ به این نتیجه رسید که مصرف چای سبز منجر به کاهش وزن در بزرگسالان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی مفرط شد. میزان وزن کاهش یافته در شرکت کنندگان این مطالعه کم بود، اما به طور مداوم در مطالعات مختلف به اثبات رسید.

کینوا

کینوا یکی از بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز است که می‌توانید آن را در برنامه‌ی کاهش وزن خود بگنجانید. این غلات غنی ‌شده، حاوی ۸ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر در هر یک فنجان است.

با مصرف کینوا آهن، روی (زینک)، سلنیوم و ویتامین E هم دریافت می‌کنید. پخت کینوا مانند برنج آسان است. برای تهیه یک شام فوری، کینوا را با سبزیجات، مغزها یا محصولات حاوی پروتئین بدون چربی مخلوط کرده و میل کنید.

دارچین

بعضی از مطالعات ادعا می‌‌کنند که دارچین سطح قند خون را تثبیت می‌کند. این مسئله اشتها را به‌ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع دو کاهش می‌دهد. تقریبا همه‌ی افراد می‌توانند از فواید دارچین بهره‌مند شوند. مقداری دارچین در قهوه، چای، یا ماست بریزید و نوش جان کنید.

گریپ فروت

گریپ فروت هیچ خاصیت چربی‌سوزی جادویی ندارد، اما به شما کمک می‌کند با مصرف کالری کمتر احساس سیری کنید؛ چون فیبر محلول در آن، به مدت بیشتری برای هضم شدن نیاز دارد. خوردن نصف گریپ فروت یا آب گریپ فروت قبل از وعده‌ی غذایی، باعث سیر شدن شما می‌شود، که این مسئله سبب می‌شود کالری کمتری در وعده‌ی غذایی بخورید‌.

هندوانه

مواد غذایی‌ که سرشار از آب هستند، حجم زیادی از معده‌ی شما را پر می‌کنند؛ به نحوی که انگار به اندازه کافی غذا خورده‌اید. این موضوع باعث می‌شود جای کمتری برای سایر غذاها در معده‌تان بماند. به همین دلیل است که هندوانه در لیست بهترین خوراکی‌های چربی‌سوز قرار می‌گیرد.

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات خام، سرشار از آب و مواد مغذی هستند و کالری کمی دارند. هندوانه یک نمونه‌ی عالی در این زمینه است. این میوه منبع خوبی از آنتی اکسیدان «لیکوپین» بوده و دارای ویتامین‌های A و C است

بادام

یک مشت آجیل و به خصوص بادام سرشار از پروتئین است. بنابراین یک میان وعده ی فوق العاده محسوب می شود که به خوبی شما را سیر و از ریزه خواری پیشگیری می کند. اگر این مواد غذایی به همراه میوه ها یا سبزیجات مصرف شوند و یا آن را به سالادها اضافه کنید تأثیر آن بیشتر خواهد شد. بادام حاوی پروتئین و تحریک کننده ی متابولیسم بدن است. بنابراین می توانید بدون این که دچار زیاده روی شوید روزانه به میزان یک مشت کوچک از این مواد غذایی مصرف کنید.

اسفناج 

برای خوش اندام شدن و آب کردن چربی های اضافه ی بدن باید چربی های موجود در مواد غذایی تان را کاهش دهید. به عقیده ی محققان برای این کار سبزیجات برگ سبزی مانند اسفناج را جایگزین سبزیجات نشاسته ای و چرب مانند سیب زمینی سرخ کرده کنید.

اسفناج و رفقایش حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند بتاکاروتن، ویتامین C، کلسیم، فولاسین و منیزیم هستند. اسفناج یکی از آن سبزیجات سبزرنگ خوشمزه ای است که می توانید در تهیه ی سالادها، املت، سس، ساندویچ و حتی اسموتی ها استفاده کنید.

فلفل

فلفل هایی مانند فلفل چیلی باعث تحریک متابولیسم می شوند. در نتیجه به چربی سوزی و تناسب اندام کمک می کنند. این خاصیت فلفل ناشی از ترکیبی به نام کاپسایسین است که طعم تندی به این ماده ی غذایی می دهد.

منبع: دیجی کالا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4jw9o2

اخبار داغ