گیاهان طمع دهنده چای | طمع دهنده های چای | ادویه های چای

داخل چای چی بریزم که خوش طمع شه؟! | انواع طمع دهنده های طبیعی چای

راه های زیادی برای خوشمزه تر کردن چای وجود داره که یکی از اون ها استفاده از گیاهان طمع دهنده چای هست!
داخل چای چی بریزم که خوش طمع شه؟! | انواع طمع دهنده های طبیعی چای

برخی از افراد روزانه چندین استکان چای می‌ نوشند و برای خوش طمع کردن و خوشمزه‌ تر کردن چای از گیاهان طعم دهنده چای استفاده می‌ کنند. گیاهان طعم دهنده چای علاوه بر اینکه طعم چای را منحصر به‌ فرد می‌ کنند، فواید زیادی نیز برای بدن دارند. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با انواع گیاهان طمع دهنده چای آشنا می کنیم!

زنجبیل

اگه با مشکلات معده دست و پنجه نرم میکنید، زنجبیل یکی از بهترین افزودنی ها به نوشیدنی به حساب میاد. این ریشه فواید زیادی برای سلامتی داره؛ ازجمله کاهش درد معده، بهبود گردش خون و کمک به هضم غذا. این ریشه میتونه به کاهش تهوع کمک کنه، همچنین در بهبود علائم سرماخوردگی موثره. زنجبیل عطر زیاد و طعم تندی به نوشیدنی شما اضافه میکنه. برای این کار یک تکه از این گیاه رو رنده کنید و به نوشیدنی زمانی که در حال دم کشیدنه اضافه کنید. از خشک شده و پودر این گیاه هم میشه استفاده کرد. طعم زنجبیل مکمل بسیار خوشمزه ای برای طعم های لیمو و دارچینه؛ بنابراین بهتره از این 3 ماده در کنار هم استفاده بشه، تا نوشیدنی مزه بهتری به خودش بگیره.

ریحان

 اگه دنبال این هستید که به نوشیدنی طعم خاکی اضافه کنید، ریحان بهترین گزینه هست. گفته میشه ریحان دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابیه. با اضافه کردن چند برگ از این گیاه به نوشیدنی، عطر زیاد و مزه خاکی در چای ایجاد میشه. این گیاه بعد از نعناع بیشترین عطر رو به نوشیدنی شما میده. ترکیب ریحان با چای سبز بهتر از ترکیبش با چای سیاه هست و طعم این گیاه معطر با چای سبز هماهنگی بیشتری داره.

دارچین، یکی از گیاهان طمع دهنده چای

دارچین این ادویه خوشمزه و خوش‌طعم می‌تواند در درست کردن یک چای خوشمزه بسیار کاربردی باشد. چای دارچین، با طعم تند و عطر خوشایندی که دارد می‌تواند راه خوبی برای آرامش پیدا کردن و در عین حال بهره‌مند شدن از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. دارچین را می‌توان یکی از بهترین ادویه های چای برشمرد که با طعمی که دارد شما را از قند بی‌نیاز می‌کند و آن را به یک نوشیدنی عالی برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی بدل می‌کند. همچنین چای دارچین سرشار از پتاسیم است که اثرات سدیم در ایجاد فشار خون بالا را خنثی می‌کند. پلی فنول‌های موجود در دارچین نیز قند خون بالا یا نامتعادل را تنظیم می‌کنند و از این نظر می‌توان آن را بهترین چاشنی چای برای کنترل دیابت و قند خون قلمداد کرد.

لیمو 

اضافه کردن لیمو یا آب لیمو به چای علاوه براین که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی چای را تقویت می‌کند، طعم گس و تلخ چای را بهتر می‌کند و حس خوش‌آیندتری را هنگام نوشیدن به شما القاء می‌کند.

عادت نوشیدن چای همراه با لیمو از دیرباز تاکنون با مردم ایران همراه بوده و یکی از عادات غذایی است که علاقمندان زیادی در ایران دارد. این ترکیب فوق‌العاده به دلیل ویتامین c موجود در لیمو می‌تواند به عنوان روشی برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده شود. بنابراین نوشیدن آن مخصوصا در فصل‌های سرد برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار توصیه می‌شود.

کاکوتی

گیاه کاکوتی دارای طبع گرم و خشک بوده و ضد عفونی کننده مجاری تنفسی است. چای کاکوتی علاوه بر طعم بی نظیر، آرامش بخش طبیعی است و برای تقویت روده و معده بسیار مناسب است، بنابراین بعد از غذا نوشیدن یک فنجان چای کاکوتی پیشنهاد می شود. چای کاکوتی ضد نفخ و خلط آور بوده و روده را پاکسازی و اسهال را درمان می ‌کند. همچنین نوشیدن چای کاکوتی خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

زعفران

زعفران گیاهی است که خاصیت دارویی زیادی دارد و این گیاه به دلیل ارزش غذایی بالا و رنگ سرخ و قیمت بالای آن به طلای سرخ معروف است. زعفران بدون شک یکی از بهترین گیاهان طعم دهنده برای چای است، که چای زعفرانی علاوه بر عطر و رنگ بی نظیری که دارد موجب شادی و نشاط روحی و روانی نیز می‌شود.

گل سرخ، یکی از گیاهان طعم دهنده چای

چای گل سرخ، یک راه درمان برای اختلالات عاطفی مانند اضطراب و افسردگی است. چای گل سرخ بسیار خوش عطر و طعم بوده و بدون کالری و یک نوشیدنی تقویت کننده است. چای گل سرخ درد های قاعدگی مانند گرگرفتگی و نفخ دردناک را تسکین می دهد.

این نوشیدنی برای پوست بسیار مفید بوده و سرشار از ویتامین‌های A و E است که به سفت شدن و آبرسانی پوست کمک کرده و همچنین چین و چروک ها و لک های پوستی را کاهش می دهد. نوشیدن چای گل سرخ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. چای گل سرخ تقویت کننده سیستم قوای جنسی در آقایان و خانم ها می باشد.

هل

هل گیاهی سبز و سیاهی است که در مناطق گرم و مرطوب رشد می کند. هندوستان بهترین مکان برای رشد و تولید این گیاه می باشد که ۸۰ درصد هل مصرفی دنیا از هندوستان تامین می شود. عطر خوش و طبیعت گرم این گیاه، آن را به یکی از بهترین گیاهان طعم دهنده چای تبدیل کرده است. نوشیدن چای هل باعث کاهش باد نفخ، تسکین کولیت، سوء هاضمه، مانع ترشح زیاد اسید معده و حالت تهوع و بی حالی می شود. انرژی زا بودن دانه هل باعث بهبود روحیه شده و به پر انرژی شدن افراد کمک فراوانی می کند.

منبع: فروشگاه اینترنتی پوپونیک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4jzkz2

اخبار داغ